Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

-daniel- skrev:
Tycker Linkan-fallet är så speciellt, handlar liksom inte om en dussinlirare.

EDIT:
Jag tror hursomhelst att vi helt klart kan glömma Linkan (speciellt den här säsongen).

Det som kommer hända är följande: antingen kommer Zibanejad hem eller så värvar vi Jocke Eriksson från LHC när hans korttidskontrakt går ut om några veckor.
Förstår vad du menar. Men grejen är ju att HV verkar se Linkan som en dussinlirare. De vill ju inte spela honom alls, eller i alla fall inte spela honom som man ska.

Jag tror dock inte heller att Linkan kommer hem denna säsong, eller nästa heller för den delen. Men jag hoppas.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:
-daniel- skrev:
Tycker Linkan-fallet är så speciellt, handlar liksom inte om en dussinlirare.

EDIT:
Jag tror hursomhelst att vi helt klart kan glömma Linkan (speciellt den här säsongen).

Det som kommer hända är följande: antingen kommer Zibanejad hem eller så värvar vi Jocke Eriksson från LHC när hans korttidskontrakt går ut om några veckor.
Förstår vad du menar. Men grejen är ju att HV verkar se Linkan som en dussinlirare. De vill ju inte spela honom alls, eller i alla fall inte spela honom som man ska.
Nä, de ser väl honom som en dussinlirare i deras lag men vet vilken tänkbar potential han har ifall han släpps iväg till DIF. Hade de kunnat komma ifrån fallet utan att behöva betala något för honom tror jag inte det hade varit något snack, men det kommer aldrig hända.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Jaja, den som lever får se.

Senaste om Linkan iaf:
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... npetningen
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

kaminor skrev:Jaja, den som lever får se.

Senaste om Linkan iaf:
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... npetningen
Härligt olika besked från agenten och Dahlén. Självfallet är han petad.

Oerhört tråkigt är det i vilket fall, Linkans karriär börjar nog lida mot sitt slut har jag en känsla av. Han är ju inte direkt purung längre...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

I det läget vi befinner oss i nu är t o m jag för att plocka hem Linkan.

OM det går att lösa på ett någorlunda ekonomiskt alaternativ där antingen Linkan går ner i lön eller att HIV betalar del av killens lön.

Skulle dock matcha Linkan något speciellt och i alla fall till en början enbart lira honom i PP och då ge honom hela den tiden att styra denna spelform.
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

Kall-El skrev:I det läget vi befinner oss i nu är t o m jag för att plocka hem Linkan.

OM det går att lösa på ett någorlunda ekonomiskt alaternativ där antingen Linkan går ner i lön eller att HIV betalar del av killens lön.

Skulle dock matcha Linkan något speciellt och i alla fall till en början enbart lira honom i PP och då ge honom hela den tiden att styra denna spelform.
Trodde vi var/är i behov av fart?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
Kall-El skrev:I det läget vi befinner oss i nu är t o m jag för att plocka hem Linkan.

Om "alla är på kontoret" som mot hv i premiären då finns det fart så det räcker.
Däremot kreativa spelare med splitvision saknas nåt enormt i DIF:s trupp.
Nilsons 5-4 mål mot Tik (då Nilson blundade och tog i allt han hade) är ett av få mål som gjorts från slottet pga att vi sällan hittar dit med några små instick, där kommer Bremberg in.
Han skulle absolut inte skulle göra bort sig i DIF, det handlar om matcha honom klokt.

Men är Hardy mannen för det uppdraget...? :?
Vet de faan...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:

Nilsons 5-4 mål mot Tik (då Nilson blundade och tog i allt han hade) är ett av få mål som gjorts från slottet pga att vi sällan hittar dit med några små instick, där kommer Bremberg in.
:lol:

Håller i övrigt med dig fullt ut, vi behöver nån som slår dom där flippmackorna till våra "snipers"..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag vet inte vad ni andra tycker om detta, men om Zibbe stannar i Nordamerika så tycker jag att ersättaren (om vi ska ersätta honom) känns ganska given.

Joakim Eriksson kommer med all sannolikhet inte få förlängt kontrakt med Linköping, och han står därför kontraktslös i slutet av oktober. Han är uppvuxen i Storstockholm (Södertälje) och har spelat fyra säsonger i Djurgården tidigare.
Han är dessutom en av de absolut bästa tekarna i elitserien, och hade varit ett utmärkt komplement till vår svaga centeruppsättning enligt mig. Han bör inte heller vara allt för dyr, så jag ser gärna att vi plockar tillbaka honom om Zibbe stannar i Nordamerika.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3678921.ab
http://eliteprospects.com/player.php?player=76
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Salas skrev:Jag vet inte vad ni andra tycker om detta, men om Zibbe stannar i Nordamerika så tycker jag att ersättaren (om vi ska ersätta honom) känns ganska given.

Joakim Eriksson kommer med all sannolikhet inte få förlängt kontrakt med Linköping, och han står därför kontraktslös i slutet av oktober. Han är uppvuxen i Storstockholm (Södertälje) och har spelat fyra säsonger i Djurgården tidigare.
Han är dessutom en av de absolut bästa tekarna i elitserien, och hade varit ett utmärkt komplement till vår svaga centeruppsättning enligt mig. Han bör inte heller vara allt för dyr, så jag ser gärna att vi plockar tillbaka honom om Zibbe stannar i Nordamerika.

Har ingen koll alls på Joakim nu men om han inte platsar i LHC, platsar han då i DIF?
Avskaffa tre mot tre.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattias_87 skrev:
Salas skrev:Jag vet inte vad ni andra tycker om detta, men om Zibbe stannar i Nordamerika så tycker jag att ersättaren (om vi ska ersätta honom) känns ganska given.

Har ingen koll alls på Joakim nu men om han inte platsar i LHC, platsar han då i DIF?
Tror han platsar i LHC, men som det står spelar han i en fjärdekedja och nu har ju LHC snart sina tjecker tillbaka så då måste dem väl rensa i truppen lite. Han kan gärna komma till DIF och förstärka center sidan om nu inte Zibbe kommer :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Med all respekt för Jocke (en grymt lojal defensiv städgumma,"alltid på jobbet" ), men att nämna honom som ersättare för Mika känns lika märkligt som att plocka in Herr Bremberg för att få ordning på defensiven.
Tror inte Eriksson är The Man
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mattias_87 skrev:Har ingen koll alls på Joakim nu men om han inte platsar i LHC, platsar han då i DIF?
Joakim är ju ingen supercenter precis, men han är en bra utfyllnadsspelare som kan ge understöd till Almtorp, Norman och Ottosson. Personligen rankar jag Jocke framför samtliga av våra centrar, så han hade nog kunnat göra en stor nytta i Djurgården om han bara kom in rätt i laget.
Vi är också i behov av en bra tekare enligt mig, så Jocke hade därför varit en bra lösning. Jag tror nog att han kan tänka sig spela för oss också, tror han trivs bäst i närheten av Stockholm.

Han har inte visat framfötterna i LHC precis, men han har fått rätt lite speltid i en fjärdekedja också, och då är det ju svårt att imponera. Får Jocke 14-15 minuter/match tillsammans med skapliga medspelare så kan det nog bli riktigt bra.
Lee Harvey Oswald skrev:Med all respekt för Jocke (en grymt lojal defensiv städgumma,"alltid på jobbet" ), men att nämna honom som ersättare för Mika känns lika märkligt som att plocka in Herr Bremberg för att få ordning på defensiven.
Tror inte Eriksson är The Man
Ingen kan ersätta Mika, såvida vi inte ska punga ut över 200k/månaden, vilket inte är särskilt troligt att vi kommer att göra. Förmodligen ersätter en junior Mika om han stannar där borta, och då ser jag hellre någon av Jockes kaliber på den platsen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Eller så tar vi bara in Nyllet, framför ögonen på aih :lol:

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nämnde det på typ förra sidan men jag är övertygad om att man sneglar mot Jocke Eriksson om inte Zibanejad skulle komma hem. Jag är dock något tveksam, känns mer som en utfyllnadsspelare och inte den där riktiga spetsen.

Känner mig dock åtminstone 85%-igt säker på att Mika ansluter om några veckor. :wink:
Låst