Mattias_87 skrev:Har ingen koll alls på Joakim nu men om han inte platsar i LHC, platsar han då i DIF?
Joakim är ju ingen supercenter precis, men han är en bra utfyllnadsspelare som kan ge understöd till Almtorp, Norman och Ottosson. Personligen rankar jag Jocke framför samtliga av våra centrar, så han hade nog kunnat göra en stor nytta i Djurgården om han bara kom in rätt i laget.
Vi är också i behov av en bra tekare enligt mig, så Jocke hade därför varit en bra lösning. Jag tror nog att han kan tänka sig spela för oss också, tror han trivs bäst i närheten av Stockholm.
Han har inte visat framfötterna i LHC precis, men han har fått rätt lite speltid i en fjärdekedja också, och då är det ju svårt att imponera. Får Jocke 14-15 minuter/match tillsammans med skapliga medspelare så kan det nog bli riktigt bra.
Lee Harvey Oswald skrev:Med all respekt för Jocke (en grymt lojal defensiv städgumma,"alltid på jobbet" ), men att nämna honom som ersättare för Mika känns lika märkligt som att plocka in Herr Bremberg för att få ordning på defensiven.
Tror inte Eriksson är The Man
Ingen kan ersätta Mika, såvida vi inte ska punga ut över 200k/månaden, vilket inte är särskilt troligt att vi kommer att göra. Förmodligen ersätter en junior Mika om han stannar där borta, och då ser jag hellre någon av Jockes kaliber på den platsen.