Nu är det snack om Emil Lundberg, tidigare Asplöven. Ytterforward på 20 barre.
Lundberg är fostrad i Södertälje. Han är endast 20 år och har spelat i alla Sveriges juniorlandslag. Det är en tvåvägsspelare som spås en lysande framtid.
När jag fick äran att följa Asplöven på nära håll blev jag imponerad av vilken ledarfigur och bra karaktär Emil var i båset och i omklädningsrum.
Så OM Djurgården landar detta, så kommer de få en bra kille in i laget.
Senast redigerad av förevigtdjurgården den 2014-02-27 12:04:05, redigerad totalt 1 gånger.
Inget ont om en spelare som Emil Lundberg, men är detta verkligen en spelare som vi behöver nu inför en eventuell Kvalserie?
Känns väl i sådana fall mer som en signing inför nästa säsong enligt mig. Gillar dock killens storlek, men just nu behövs väl inte den spelartypen direkt eller? Skall det in något borde det vara en center med sinne för poäng. Just den typen av spelare skulle vi faktiskt ha nytta av, inte minst om det innebar att vi kunde köra Johner som forward konstant.
Att Challe skulle ens tänka tanken på att plocka in en defensiv back känns så avlägsen att man till och med kan sluta drömma om detta.
Jim Morrison skrev:Emil Lundberg var nära att gå till oss redan innan han gick till Södertälje. Lagkaptensvirke. Ta in honom och en center så är jag nöjd. Hehe.
Jo tack!
Dock behöver ju inte en center nu utesluta en Emil i DIF kommande säsong.
Asplöven har ju dock inget kvar att spela för så de kanske vill släppa killen redan nu för att slippa en lön eller två.