Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Normalt sett tycker jag inte att Linkan passar in i "Hardy-hockeyn" men så som vi spelat i år tror jag han skulle tillföra mycket. Linkan är väl ingen grovjobbare direkt men han är perfekt i powerplay och vi vet att han inte kommer slå indianare till höger och vänster under matcherna.
Avgå Jocke.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jaaaa tack....
Holmqvist - D. Tjärnqvist
Nilson - Almtorp - Ölvestad
Klubertanz - Printz
Cehlin - Norman - Bremberg
Boumedienne - Claesson
Carlsson - Ottosson - Eriksson
Brodin - Fimpen - M. Tjärnqvist
Holm
Kempe
SM Guld?
Holmqvist - D. Tjärnqvist
Nilson - Almtorp - Ölvestad
Klubertanz - Printz
Cehlin - Norman - Bremberg
Boumedienne - Claesson
Carlsson - Ottosson - Eriksson
Brodin - Fimpen - M. Tjärnqvist
Holm
Kempe
SM Guld?
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Kempe om nån ska ha en ordinarie plats, även Holm.
Säg den glädje som varar
Om linkan skulle komma:
Tjärna-Almtorp-Nilson
Tjärna-Kyle
Sillen-Otto-Linkan
Cleasson-Honken
Carlsson-Norman-Åberg/Kempe
Holm-Printz
Brodin-Fimpen-Ölvestad
Tjärna-Almtorp-Nilson
Tjärna-Kyle
Sillen-Otto-Linkan
Cleasson-Honken
Carlsson-Norman-Åberg/Kempe
Holm-Printz
Brodin-Fimpen-Ölvestad
Om det skulle vara så att vi skulle ha råd med linkan så skulle jag hellre se att vi lägger de pengarna på Nicky D, han har bara blivit bättre sedan han lämnade och han skulle dessutom passa vårt spel mycket bättre än linkan.
Du måste ju förstå skillnaden.Jokester skrev:Om det skulle vara så att vi skulle ha råd med linkan så skulle jag hellre se att vi lägger de pengarna på Nicky D, han har bara blivit bättre sedan han lämnade och han skulle dessutom passa vårt spel mycket bättre än linkan.
Modo spelar Nicky D hela tiden, han gör massa poäng och Modo vill inte släppa honom.
Linkan får inte spela alls i hiv, och när han spelar så spelas han fel. Stor chans att HV vill släppa honom.
Båda spelarna har ju kontrakt.
Skulle gärna ha hem Nicky D till nästa säsong. Men då kan han visa sig dyr.
Linkan vill jag ha hem NU.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror att det är ungefär 0,03% chans att vi får se Linkan i DIF i år. Kanske 2-3% chans att vi får se honom i DIF nästa säsong. Beroende på vilken tränare vi har.
Börjar redan nu tänka på drömspelare till nästa säsong...
BomBom får inte förnyat, Kronwall in. Klar förstärkning.
Andreas Engqvist känns väldigt given!
Vad har vi mer därute? Timmy P känns dumt att satsa på nu när han är 35 år snart. Och han höll i ärlighetens namn inte så hög kvalité när han var här. Han var bra. Men lär knappast ha blivit bättre.
Börjar redan nu tänka på drömspelare till nästa säsong...
BomBom får inte förnyat, Kronwall in. Klar förstärkning.
Andreas Engqvist känns väldigt given!
Vad har vi mer därute? Timmy P känns dumt att satsa på nu när han är 35 år snart. Och han höll i ärlighetens namn inte så hög kvalité när han var här. Han var bra. Men lär knappast ha blivit bättre.
Expert.
Känns ju rätt surt att vi inte fick Oscar Möller att krita på, han lär ju dock sticka till nordamerika igen efter denna säsong.
- SirDIFalot
Eller kvar i SAIK, han skrev ändå på för två år. Men kan ju dra ändå.Jokester skrev:Känns ju rätt surt att vi inte fick Oscar Möller att krita på, han lär ju dock sticka till nordamerika igen efter denna säsong.
Expert.
- SirDIFalot
Hoppas dessutom enormt på Nicklas Danielsson. Jag fick mycket skit för att jag sa att jag hellre skulle haft kvar honom än Tim E, men står fast vid det.
Tror dock det blir rätt svårt, med tanke på hans poängskörd ifjol och hur han börjat detta år så lär han få ett fett kontrakt av Modo och vill säkert vara kvar där också.
Tror dock det blir rätt svårt, med tanke på hans poängskörd ifjol och hur han börjat detta år så lär han få ett fett kontrakt av Modo och vill säkert vara kvar där också.
Expert.
- DIF_Soldier
Broc Little i Västerås ska bli spännande att följa.
Klart iallafall är att Boumedienne inte ska få förnyat sålänge han spelar såhär ojämnt.
Förstacenter i Engqvist vore så jävla mums.
Svårt att förutsäga vilka som drar till NHL men Kyle är i farozonen. Fortsätter han producera såhär är han solklart förlorad. Victor Bartley?
Tror tyvärr att detta är sista året vi får se Tim som lär gå till Växjö eller liknande. Helt sjukt egentligen då han varit riktigt bra i tre säsonger men fått oerhört lite speltid.
Kempe förtjänar nytt kontrakt. Gjorde en fullt godkänd säsong ifjol och tio pinnar trots minimal speltid.
Har börjat den här säsongen riktigt bra.
Danielsson trivdes oerhört bra hos oss, men att han blev petad kanske lämnade sina spår hos honom.
Hade gärna också haft kvar honom då han ju fick sitt genombrott i slutspelet.
Klart iallafall är att Boumedienne inte ska få förnyat sålänge han spelar såhär ojämnt.
Förstacenter i Engqvist vore så jävla mums.
Svårt att förutsäga vilka som drar till NHL men Kyle är i farozonen. Fortsätter han producera såhär är han solklart förlorad. Victor Bartley?
Tror tyvärr att detta är sista året vi får se Tim som lär gå till Växjö eller liknande. Helt sjukt egentligen då han varit riktigt bra i tre säsonger men fått oerhört lite speltid.
Kempe förtjänar nytt kontrakt. Gjorde en fullt godkänd säsong ifjol och tio pinnar trots minimal speltid.
Har börjat den här säsongen riktigt bra.
Danielsson trivdes oerhört bra hos oss, men att han blev petad kanske lämnade sina spår hos honom.
Hade gärna också haft kvar honom då han ju fick sitt genombrott i slutspelet.
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Nästa säsong in: Andreas Engqvist, Andreas Falk, Nicklas Danielsson.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
Tror inte alls Engqvist kommer bli aktuell till nästa säsong då jag är övertygad om att han kommer kriga till sig en ordinarie tröja i Montreal, lär klara av en 3:e center roll perfekt.
När det gäller Kempe så gillar jag skarpt det jag sett hittils den här säsongen, framförallt att han är mycket rakare i sitt spel och gång på gång försöker bryta in på mål. Hade de lägena varit förra säsongen hade han åkt ner i hörnen och dribblat... ge honom mer speltid, tack.
Förövrigt är jag så jävla glad att Daniel Tjärnqvist är hemma, det är verkligen Ragge-klass på honom.
Holmqvist / Boumedienne & Claesson måste höja sig avsevärt inom kort dock, annars blir det jobbigt framöver. Tycker fortfarande man skulle spela Tjärnqvist / Honken, Klubertanz / Printz och sen Boumedienne / Holm (som går före Claesson alla dar i veckan just nu).
Spretigt inlägg, ledsen för det.
När det gäller Kempe så gillar jag skarpt det jag sett hittils den här säsongen, framförallt att han är mycket rakare i sitt spel och gång på gång försöker bryta in på mål. Hade de lägena varit förra säsongen hade han åkt ner i hörnen och dribblat... ge honom mer speltid, tack.
Förövrigt är jag så jävla glad att Daniel Tjärnqvist är hemma, det är verkligen Ragge-klass på honom.
Holmqvist / Boumedienne & Claesson måste höja sig avsevärt inom kort dock, annars blir det jobbigt framöver. Tycker fortfarande man skulle spela Tjärnqvist / Honken, Klubertanz / Printz och sen Boumedienne / Holm (som går före Claesson alla dar i veckan just nu).
Spretigt inlägg, ledsen för det.
Jag skulle vilja knipa Alexander Barta från Malmö, tror att han kan vara väldigt bra i Elitserien.
- -daniel-
Kritade inte Andreas Falk på 2 år med HV, eller har jag fel? Jag hade väldigt gärna sett honom i DIF redan den här säsongen...Jim Morrison skrev:Nästa säsong in: Andreas Engqvist, Andreas Falk, Nicklas Danielsson.