DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Djurgårn »

Jag anser att det nog är dags att tacka KoT för den här tiden redan nu. Ge en ny tränare chansen att få komma in på en gång. Vi behöver lugn och ro i leden och det får vi inte så länge dessa herrar sitter kvar som tränare.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jaa, storstadsklubbarna sitter verkligen i en rävsax

Eftersom spelet är så jävla uselt i Allsvenskan finns egentligen bara stämningen på läktarna kvar som attraktionskraft.
Att sätta hårt mot hårt mot klackarna med livstids-bann vid Bengal-SM kommer givetvis aldrig att hända, för då skulle publiktappet bli enormt......verkar alla säkra på

Jag är inte lika övertygad, jag vet mång som slutat gå på derbyn tex, endast pga. denna skit (jag själv inräknad).
Vi skulle få en annan sorts publik, på gott och ont

Detta är så patetiskt så jag saknar ord (klart värre än DIF:s "insats" på plan)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Less.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2024-10-21 10:39:20, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-10-20 20:21:28 Era jävla fega fittor som gömmer sig bakom luvor och smäller bangers. Må satan ta er.

Ta av er era fega luvor och möt upp oss män. Kräk.

Jag har försökt gå på derbyn och fostra mina söner till Sanna Djurgårdare. Stå upp för skölden. Oavsett resultat. Älska DIF.

Men nu är det fan nog. Dra ni åt helvete horungar som saboterar vår suporterkultur. Era fega as som bara tänker på er själva. Satan vad jag skulle vilja stå öga mot öga mot var och en av er skitungar. Ni är slem. Kryp tillbaka och låt elden torka bort er.. Skäms på er.

Fittor. Och då är mammor det finaste vi har. Fatta.
Helt rätt! Folk som förstör för klubben är inga riktiga supportrar hur mycket man själv tror det. Dessa människor bryr sig inte ett dugg om DIF utan bara om sig själva. Häng ut skiten så de kan straffas på ett bra sätt. Det finns inget som ursäktar detta beteende.

Detta konflikt rädda nation måste göra något rejält för att få bort dessa idioter. Det är väl bara ha säkerhetsvakter som går och rycker av maskerna så de kan bli filmade och avstängda på livstid från alla svenska indottsevenemang
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-10-20 16:12:10 Jaa, storstadsklubbarna sitter verkligen i en rävsax

Eftersom spelet är så jävla uselt i Allsvenskan finns egentligen bara stämningen på läktarna kvar som attraktionskraft.
Att sätta hårt mot hårt mot klackarna med livstids-bann vid Bengal-SM kommer givetvis aldrig att hända, för då skulle publiktappet bli enormt......verkar alla säkra på

Jag är inte lika övertygad, jag vet mång som slutat gå på derbyn tex, endast pga. denna skit (jag själv inräknad).

Jag har hellre dålig stämning än detta beteende. Ultras insatser på läktaren betyder ingenting om det leder till detta.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

DIF Fotboll

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ja, nu är det nog. I alla fall för mig. På hockeyn går det inte ha bortaklack på derbyn, på fotbollen spelas inte matcherna klart eller drar kraftigt ut på tiden.
När man har ett jobb och familj att sköta är det stor skillnad att planera in en match på ca 3 h och sedan tar det 5 h ….
Nej fy fan vad less jag är.

Undrar om idioterna fattar att de håller på att förstöra sin egen scen.
Jag kommer då inte gå på någon match till på väääääldigt länge.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

klintan85 skrev: 2024-10-20 20:52:51
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-10-20 16:12:10 Jaa, storstadsklubbarna sitter verkligen i en rävsax

Jag har hellre dålig stämning än detta beteende. Ultras insatser på läktaren betyder ingenting om det leder till detta.
Nej, lite så är det.

Sedan är det tyvärr inte "bara en liten klick som förstör för alla", då skulle problemet varit enklare att lösa.
Det finns en passiv massa också som skrattar åt ordningsmakten, visar Fuck off och verkar tycka att hela turbulensen är rätt cool...eller nåt.

Man kan titta på inzoomade bilder på klacken så ser man att ganska många har luvor eller mask på sig, inte bara dom som kör bangers.
Många dras med i någon sorts masspsykos, inget nytt fenomen så klart.

Men i slutändan handlar det om att klubbarna måsta välja väg, DIF har valt sin.
Du får en viss publik och tappar en annan
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av Disciplinnämnden »

Ja lägg ned pyro-skiten. Snyggt med tifon men jävla rök/pyro/bangers som försenar halvlekar eller ja avbryter matcher helt.

Vilken jäkla skitsäsong detta känns som. visserligen 3:a i tabellen.
Men: Derbyfacit 2024 = Fyra förluster och 0–9 i målskillnad.
Inte ett jäkla mål framåt, vi är fan sämst i stan. Det är inte godkänt på något sätt.
DIFLuWi

DIF Fotboll

Inlägg av DIFLuWi »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-10-21 09:25:53
klintan85 skrev: 2024-10-20 20:52:51

Nej, lite så är det.

Sedan är det tyvärr inte "bara en liten klick som förstör för alla", då skulle problemet varit enklare att lösa.
Det finns en passiv massa också som skrattar åt ordningsmakten, visar Fuck off och verkar tycka att hela turbulensen är rätt cool...eller nåt.

Man kan titta på inzoomade bilder på klacken så ser man att ganska många har luvor eller mask på sig, inte bara dom som kör bangers.
Många dras med i någon sorts masspsykos, inget nytt fenomen så klart.

Men i slutändan handlar det om att klubbarna måsta välja väg, DIF har valt sin.
Du får en viss publik och tappar en annan
Problemet blir också när vi har en officiell supporterförening som mer eller mindre aktivt väljer att stödja den förstörande sidan och skylla på andra omständigheter än det konkreta beteende vissa personer aktivt väljer.

Genom att antingen ignorera, eller skylla på ordningsmakten och arrangörer när dessa vidtar åtgärder för att trygga sina arrangemang så tycker jag att man tydligt tar ställning i fråga.

Jag vet inte om man överhuvudtaget reflekterar vilka konsekvenser detta medför för den förening man aktivt säger sig stödja, om man gjort bedömningen att det är mer gynnsamt att stödja den ena sidan, eller helt enkelt bara är ignorant och jävligt korkade.
Det låter jag vara osagt.

Men oavsett vad man tycker så är det ett problem, både för idrotten i stort och för vår förening, oavsett sport.

Ska tilläggas att jag varken går på eller följer fotbollen. Sist jag var på fotboll var sista derbyt på Råsunda.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Hepp, då föll bilan över humle & dumle
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

DIFLuWi skrev: 2024-10-21 14:49:08
Problemet blir också när vi har en officiell supporterförening som mer eller mindre aktivt väljer att stödja den förstörande sidan och skylla på andra omständigheter än det konkreta beteende vissa personer aktivt väljer.

Genom att antingen ignorera, eller skylla på ordningsmakten och arrangörer när dessa vidtar åtgärder för att trygga sina arrangemang så tycker jag att man tydligt tar ställning i fråga.

Jag vet inte om man överhuvudtaget reflekterar vilka konsekvenser detta medför för den förening man aktivt säger sig stödja, om man gjort bedömningen att det är mer gynnsamt att stödja den ena sidan, eller helt enkelt bara är ignorant och jävligt korkade.
Det låter jag vara osagt.

Men oavsett vad man tycker så är det ett problem, både för idrotten i stort och för vår förening, oavsett sport.

Ska tilläggas att jag varken går på eller följer fotbollen. Sist jag var på fotboll var sista derbyt på Råsunda.
Yes, väldigt tydligt så (Förutom DIF som förenings val i detta)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Eriksson skrev: 2024-10-21 17:07:25 Hepp, då föll bilan över humle & dumle
Ja, till slut blev det ohållbart.
Men så klart är detta inte bara Kim och Tolles problem, dom har trots allt etablerat DIF som en toppklubb, vunnit titlar och gått vidare i Europa.

Med facit i hand var kontraktet ett år för långt :wink: . Hur som, ovärdigt avslut på en fin insats för DIF

Bosse är helgonförklarad efter att ha sanerat vår ekonomi (kanske på bekostnad av fler titlar).
Med det sagt, det kanske är dags att förnya i fler led?
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-10-21 17:50:14
Men så klart är detta inte bara Kim och Tolles problem, dom har trots allt etablerat DIF som en toppklubb, vunnit titlar och gått vidare i Europa.

Med facit i hand var kontraktet ett år för långt :wink: . Hur som, ovärdigt avslut på en fin insats för DIF

Bosse är helgonförklarad efter att ha sanerat vår ekonomi (kanske på bekostnad av fler titlar).
Indeed!!
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-10-21 17:50:14

Ja de har gjort det bra. Hvudsaken första säsongen när man tog lite av ett skrällguld. Men säsongerna efteråt har varit ok men inte bättre. Man har haft större ekonomi än någon annan tränare har haft i DIF att röra sig med, och komma till europa är lättare än någonsin p.g.a. införandet av Coference Leauge. Det är svårt att jämföra vad andra tränare skulle ha åstakommit med samma medel man kan bara spekulera.
-Rolle Stoltz
Per-Allan
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Per-Allan »

Buya var den sista spelaren som värvades in som kunde avgöra matcher på sitt egna sätt. Utan Buya hade vi inte vunnit SM guld 2019.
Plåstret rycktes för sent, nu 4a i tabellen och DIF lär inte ta sig för bi den onda satan från Solna.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skriv svar