Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä
Jag kan inte Örebro, men har svårt att tro att deras supportrar trodde Sandberg skulle växa ut till en matchvinnare i kvalserien, lika lite som jag tror att DIF går upp i år.
Tim stog 22 matcher under grundserien hade 90,98 i SVS% och 2,31 i GAA
2 nollor, 13 Vinster och 8 förluster. Inga siffror som skrämmer direkt.
Kommer ihåg pratet här på forumet om honom när han spelade i DIF, att han såg ut som en dvärg i målet (183/83). Ingen direkt matchvinnare.
I kvalserien stog han 6 matcher. 95,65 i SVS% och 1.0 i GAA. 3 nollor och 6 vinster.
Så visst kan under hända.
Tim stog 22 matcher under grundserien hade 90,98 i SVS% och 2,31 i GAA
2 nollor, 13 Vinster och 8 förluster. Inga siffror som skrämmer direkt.
Kommer ihåg pratet här på forumet om honom när han spelade i DIF, att han såg ut som en dvärg i målet (183/83). Ingen direkt matchvinnare.
I kvalserien stog han 6 matcher. 95,65 i SVS% och 1.0 i GAA. 3 nollor och 6 vinster.
Så visst kan under hända.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Torskar vi utan att göra fler än 2 mål kan man definitivt, i 90% av fallen, skylla på anfallet. Man torskar inte med 1-2 och skyller på keepern.ciirree skrev:Vad ni statistikälskare än säger så går det som sagt inte att gå på statistik hela tiden.
Jag har skrivit förut och håller med om att målskyttet inte fungerat heller. Men när målskyttet raserar så måste vi ha en målvakt att luta oss tillbaka på, det har vi inte!
Ni missförstår mig om ni tror att jag skyller allting på Adam, men jag säger bara att han är ingen matchvinnare, den som säger annat ljuger.
Skotten han släpper in är oftast inga Erik Karlsson eller Nichlas Lidström skott heller utan det är fjösare eller sidledsförflyttningarna som det brister för, då måste man kunna se ett mönster.
Det finns X matcher vi kunnat avgöra själva men det finns också X matcher där Adam kunnat spika igen i slutminutrarna.
Jag kommer släppa denna diskussionen nu för det finns inget vi kan göra endå.
Men när vi är i KS och Adam gör några rangliga perioder så kom ihåg att inte skylla på honom utan på anfallet. Gör Adam sina livs matcher ska jag återkomma hit och erkänna att jag hade fel!
25/4-2025
Håller med fullständigt.förevigtdjurgården skrev:Torskar vi utan att göra fler än 2 mål kan man definitivt, i 90% av fallen, skylla på anfallet. Man torskar inte med 1-2 och skyller på keepern.ciirree skrev:Vad ni statistikälskare än säger så går det som sagt inte att gå på statistik hela tiden.
Jag har skrivit förut och håller med om att målskyttet inte fungerat heller. Men när målskyttet raserar så måste vi ha en målvakt att luta oss tillbaka på, det har vi inte!
Ni missförstår mig om ni tror att jag skyller allting på Adam, men jag säger bara att han är ingen matchvinnare, den som säger annat ljuger.
Skotten han släpper in är oftast inga Erik Karlsson eller Nichlas Lidström skott heller utan det är fjösare eller sidledsförflyttningarna som det brister för, då måste man kunna se ett mönster.
Det finns X matcher vi kunnat avgöra själva men det finns också X matcher där Adam kunnat spika igen i slutminutrarna.
Men när vi är i KS och Adam gör några rangliga perioder så kom ihåg att inte skylla på honom utan på anfallet. Gör Adam sina livs matcher ska jag återkomma hit och erkänna att jag hade fel!
Om Adam måste göra sitt livs slutspurt så ska tamejfan resten av laget göra det samma. Det hänger på varenda individ att prestera på absolut topp nu. De börjar fantastiskt fint nog också visa prov på detta.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
Bra snack här idag. Kan sammanfattas med att 93,6% längtar efter att Adam växer ut fullständigt och skapar ett mirakel, 92,1% anser att Johan är en outnyttjad resurs och övriga inte förstod frågan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Det tycker jag också!Magnutz skrev:Håller med fullständigt.förevigtdjurgården skrev:Torskar vi utan att göra fler än 2 mål kan man definitivt, i 90% av fallen, skylla på anfallet. Man torskar inte med 1-2 och skyller på keepern.ciirree skrev:Vad ni statistikälskare än säger så går det som sagt inte att gå på statistik hela tiden.
Om Adam måste göra sitt livs slutspurt så ska tamejfan resten av laget göra det samma. Det hänger på varenda individ att prestera på absolut topp nu. De börjar fantastiskt fint nog också visa prov på detta.
Och som jag har sagt förut. Mitt antydande är inte att Adam är värdelös, utan mer att han inte är någon matchvinnare + att anfallet måste förvalta sina chanser. Jag håller också med om att hela laget börjar bli mycket bättre (eller började för ett tag sedan).
Dustin tillsammans med Saviano hade 3-4 KLARA målchanser igår och sumpade dem, sen Jakobs på straff. Alltså, 3 av våra tilltänka målskyttar
minalman skrev:Bra snack här idag. Kan sammanfattas med att 93,6% längtar efter att Adam växer ut fullständigt och skapar ett mirakel, 92,1% anser att Johan är en outnyttjad resurs och övriga inte förstod frågan.
Bra sammanfattat min käre Watson

Nu överdrev du lite. Sänk det till 50% typ.förevigtdjurgården skrev:
Torskar vi utan att göra fler än 2 mål kan man definitivt, i 90% av fallen, skylla på anfallet. Man torskar inte med 1-2 och skyller på keepern.
Om vårt anfall gör sitt livs match mot en målvakt som gör sitt livs match, samtidigt som motståndarna vinner med 1-0 då kan du inte skylla på våra skyttar, då är det ju deras målvakt i samband med att deras anfall är mer effektivt.
Det är jättemånga faktorer som spelar in i sådana lägen.
Jaja, som sagt. Jag hoppas verkligen att Saviano och Dustin får sin formtopp nu, det skulle vara lägligt. Samtidigt som Reideborn får göra några svettiga räddningar mot KHK och höja sitt självförtroende rejält!
-
Tycker ärligt talat inte att det är en överdrift. Man kan inte vänta sig att vinna en ishockeymatch med 1-0, och det är tvekfall på att man kan garantera en vinst vid 2-0 alternativt 2-1. Krävs ofta mer än så för att vinna.. Det är iallafall min personliga åsikt, och det är ju upp till var och en att resonera hur man tycker där.ciirree skrev:Nu överdrev du lite. Sänk det till 50% typ.förevigtdjurgården skrev:
Torskar vi utan att göra fler än 2 mål kan man definitivt, i 90% av fallen, skylla på anfallet. Man torskar inte med 1-2 och skyller på keepern.
Om vårt anfall gör sitt livs match mot en målvakt som gör sitt livs match, samtidigt som motståndarna vinner med 1-0 då kan du inte skylla på våra skyttar, då är det ju deras målvakt i samband med att deras anfall är mer effektivt.
Det är jättemånga faktorer som spelar in i sådana lägen.
Jaja, som sagt. Jag hoppas verkligen att Saviano och Dustin får sin formtopp nu, det skulle vara lägligt. Samtidigt som Reideborn får göra några svettiga räddningar mot KHK och höja sitt självförtroende rejält!
Hoppas bara på att det går vägen, statistiskt sett vinner vi så länge vi gör 2 mål med Adam i målet.
Sen statistik ska ju självklart tas med en nypa salt, titta bara på Fransson i vår bortamatch mot dem innan uppehållet där vi öser in 5 mål på honom och han blir utbytt. Då är han ändå ligans bästa keeper... dagsform osv som spelar in.
25/4-2025
- SirDIFalot
Förlänga med Johner eller inte? Jag har varit fram och tillbaka. Han leder ändå vår poängliga och fan, säg åt karln att skjuta mycket mer. Han är en av ligans bästa avslutare och har skjutit 91 skott på 48 matcher. Ändå gör han såpass mycket mål som han gör. Under hela sin tid i Sverige har han haft en förmåga att göra väldigt mycket mål från relativt få skott.
Expert.
-
Kostnadsfråga i mitt tycke. Tror han drar in/kräver ganska bra med deg..
25/4-2025
Om han börjar skjuta mer ska man förlänga. Han har ett bra skott.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
-
Dustin, we need to talk. We really need to know this; are you willing to shoot some more the next season?Sjöwall skrev:Om han börjar skjuta mer ska man förlänga. Han har ett bra skott.
25/4-2025
Upptäckte en intressant sak när jag nu gått igenom varje match,
Reideborn har vunnit 61,11% av sina hemmamatcher, Mattsson 14,29%, Mattsson har däremot vunnit 62,5% av sina bortamatcher, Reideborn bara 25%, såg dessutom att vi på hela säsongen bara har 3st hemmaförluster (alla beräkningar vid full tid).
ENLIGT STATISTIKEN så ser Adam jämnare ut, inte lika höga toppar men heller inte lika djupa dalar

Reideborn har vunnit 61,11% av sina hemmamatcher, Mattsson 14,29%, Mattsson har däremot vunnit 62,5% av sina bortamatcher, Reideborn bara 25%, såg dessutom att vi på hela säsongen bara har 3st hemmaförluster (alla beräkningar vid full tid).
ENLIGT STATISTIKEN så ser Adam jämnare ut, inte lika höga toppar men heller inte lika djupa dalar

joakime70 skrev:Upptäckte en intressant sak när jag nu gått igenom varje match,
Som sagt, en jävla massa delar som ska till för att man ska få något vettigt ur statistik. Helt beroende på vilka lag Mattsson fått möta gentemot Reideborn. Hur läget i laget varit just då osv. Därför statistik bör ses lite mer som "kul sidoinformation" istället för att basera rena slutsatser.
Förövrigt visar den där statistiken exakt vad jag menar ser jag nu när jag tittar närmre. Mattsson har betydligt högre toppar. Reideborn har inte den toppen, och i en ev kvalserie/play off gäller det att persa match efter match. Alltså att bibehålla sin topp match efter match. Jag tror helt enkelt(och vet, om man nu ska följa statistik som verkar vara en trend) att Mattsson har betydligt större chans att spika igen.
Manijock skrev:joakime70 skrev:Upptäckte en intressant sak när jag nu gått igenom varje match,
Som sagt, en jävla massa delar som ska till för att man ska få något vettigt ur statistik. Helt beroende på vilka lag Mattsson fått möta gentemot Reideborn. Hur läget i laget varit just då osv. Därför statistik bör ses lite mer som "kul sidoinformation" istället för att basera rena slutsatser.
Förövrigt visar den där statistiken exakt vad jag menar ser jag nu när jag tittar närmre. Mattsson har betydligt högre toppar. Reideborn har inte den toppen, och i en ev kvalserie/play off gäller det att persa match efter match. Alltså att bibehålla sin topp match efter match. Jag tror helt enkelt(och vet, om man nu ska följa statistik som verkar vara en trend) att Mattsson har betydligt större chans att spika igen.
Ja det håller jag med om, men jag väljer 8 gånger av 10 hellre en målvakt som är jämn än en som blandar och ger, så man får hoppas på att han har en av sina toppdagar för annars sitter man i skiten, det är ju ett lottospel, det är ju dessutom inte så att Adams toppar är så långt under, han håller nollan en gång på 8,5 matcher och Mattsson en gång på 7,5 ENLIGT STATISTIKEN