Kentta skrev:Lyckligtvis så tänker ju ansvariga på ett annat sätt en Blomme från Västervik.
Man behöver inte vara nedlåtande emot andra bara för att du inte tänker på samma sätt som jag gör. Om du här för att trycka ner människor för att dom har tankar och känslor, så tycker jag att du lika gärna kan hålla tyst faktiskt....
för att byta diskutionsämnet lite, är det någon som har nån koll på Jeff Hamilton? skulle han kunna vara en potentiell ersättare till Zibbe? Såg att han var osignad och tycks ha levererat förra säsongen i finland
Jerka skrev:för att byta diskutionsämnet lite, är det någon som har nån koll på Jeff Hamilton? skulle han kunna vara en potentiell ersättare till Zibbe? Såg att han var osignad och tycks ha levererat förra säsongen i finland
Känner inte till honom men han har för ofysiska stats. Jag vill ha en Lee Goren-typ, eller en järmkamin om ni så vill. Kom ihåg vi i år möter motståndare som Nick Wallin, Tollefsen, Meyer osv.
Känner att vi har pucktrillare i laget som det är, problemet som jag ser det är att dom inte får några ytor.
Dra för fan inte upp målvaktsfrågan igen, det har redan diskuterats i över 300 sidor i denna tråden om hurvida vi skulle valt Tellan eller Wesslau.
Vi behöver en spelare som kan förändra matchbilden, Zibanejad är en sådan spelare. Han kan på egen hand gå ut och göra det oväntade som tänder till laget, t.ex. tackla en spelare in i motståndarbåset
Sjöwall skrev: Vi behöver en spelare som kan förändra matchbilden, Zibanejad är en sådan spelare. Han kan på egen hand gå ut och göra det oväntade som tänder till laget, t.ex. tackla en spelare in i motståndarbåset
Instämmer helt. En Jimmie som gärna besitter Linkans handleder. synd bara att utbudet inte riktigt är det bästa i våran sits. kommer nog antagligen bli en snäppet överbetald "Icke EU-spelare" eller en budgetchansning.
Sjöwall skrev:Dra för fan inte upp målvaktsfrågan igen, det har redan diskuterats i över 300 sidor i denna tråden om hurvida vi skulle valt Tellan eller Wesslau.
Vi behöver en spelare som kan förändra matchbilden, Zibanejad är en sådan spelare. Han kan på egen hand gå ut och göra det oväntade som tänder till laget, t.ex. tackla en spelare in i motståndarbåset
Här får man ta upp vad som helst som man har på hjärtat som handlar om nyförvärv, förluster och lagbygget. Så att om jag vill ta upp det, för att jag har massor av funderingar kring målvaktsvalet, så gör jag det!
Blomme88 skrev:
Här får man ta upp vad som helst som man har på hjärtat som handlar om nyförvärv, förluster och lagbygget. Så att om jag vill ta upp det, för att jag har massor av funderingar kring målvaktsvalet, så gör jag det!
MVH - Blomme88
Herregud.. Det märks att du är arbetslös, tjej och från Västervik.
För övrigt så skulle en Zibanejad tillföra väldigt mycket i matcher som står och väger.
Höj nivån - det är på sin plats att diskutera målvaktsvärvningar och andra värvningar i denna tråd. Det är inte OK att trycka ner andra bara för att de har åsikter som t ex du inte delar. //Mod.
Igår kändes det som att vi saknade någon som kunde gå in och bryta mönstret igår. Visst kan Ölvestad tackla, men Zibbe har samtidigt även kapaciteten att göra något framåt också.
Målvaktsdiskussionen mellan Wesslau och Tellan har tagits upp flera gånger, om du vill läsa om det, gå längre bak i tråden.
Att du skulle vilja ha Jocke Eriksson i laget så hade jag hellre valt Jonas Almtorp. En center som är bra både defensivt och offensivt och gjorde bara 1 poäng mindre än 35 årige Eriksson förra säsongen, och att Jocke är ''Hemma'' hos oss är bara fel. Han är hemma i Tälje och i Linköping där han har spelat mer säsonger än hos oss.
Höj nivån - det är på sin plats att diskutera målvaktsvärvningar och andra värvningar i denna tråd. Det är inte OK att trycka ner andra bara för att de har åsikter som t ex du inte delar. //Mod.
Trodde denna tråden var till för det: Målvaktstråden.. Men jag har väl fel där kanske?
Tror ni vi kommer ta in en ny spelare ifall Zibanejad inte kommer tillbaka, eller ser vi bara honom som en "bonus" om han kommer?
Trodde denna tråden var till för det: Målvaktstråden.. Men jag har väl fel där kanske?
Tror ni vi kommer ta in en ny spelare ifall Zibanejad inte kommer tillbaka, eller ser vi bara honom som en "bonus" om han kommer?
OT: Målvaktstråden uppstod för att lätta på trycket i denna då det begav sig. Nyförvärv innefattar annars också målvakter.
On Topic: Det blir intressant att följa center/forwards-frågan framöver. Kommer Galler-Mika tillbaks eller får vi ett nytt ansikte i truppen?! Junior eller annan spelare?!
OT: Målvaktstråden uppstod för att lätta på trycket i denna då det begav sig. Nyförvärv innefattar annars också målvakter.
On Topic: Det blir intressant att följa center/forwards-frågan framöver. Kommer Galler-Mika tillbaks eller får vi ett nytt ansikte i truppen?! Junior eller annan spelare?!
Jag tror knappast att vi får något nyförvärv utifrån om vi inte åker på någon långtidsskada (ta i trä), vi saknar helt enkelt degen som krävs.
Lite om Zibbe:
"Perhaps the most notable of the 2011 performers was Ottawa Senators' top pick, Mika Zibanejad. Zibanejad was a player whose stock rose steadily leading up to Draft Day, where he was chosen sixth overall by the Senators. At the Leafs tournament in Oshawa, Ontario, Zibanejad provided ample evidence that the Senators made a wise selection in choosing the budding Swedish forward. Zibanejad displayed a sound offensive game, displaying a nose for the net while also showing that he isn't afraid to go into the corners. As Binghamton Senators and the Senators' prospect squad head coach Kurt Kleinendorst stated, Zibanejad already has few holes in his game, even at this early stage. Zibanejad led his team to the tournament title, something that Senators fans are hoping will be played out in a future Stanley Cup playoff when Zibanejad finally joins the Senators.“ http://www.hockeysfuture.com/articles/1 ... urnaments/