DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-09-22 15:23:48 Ja, en av många riktigt usla insatser denna säsong, har tappat räkningen nu....och lusten att se skiten.
Bara en Derby-smisk kvar 2024, sedan kan vi kasta detta fotbollsår i sopkorgen

"viktigt med Europa, jo jo.
Skiter helt i det, vi köper ändå bara utfyllnad för pengarna och tappar orken att genomföra en vettig normal Allsvensk säsong

Att låta K&T gå nu och ta in något tillfälligt är så klart både dyrt och för kortsiktigt.
Men jag jag blir väldigt förvånad om dom får köra kontraktet ut, dvs även säsongen 2025

Dags att ta över annat mediokert lag och etablera på övre halvan (det måste vi ändå ge dom)
Tagit sig till Europa igen och ligger tvåa kan man ju inte säga är en misslyckad säsong. Men dagens prestation var väldigt dåligt på alla sätt och vis. Man har väldigt svårt att skapa egna avslut. Det är oftas i kontringar som man skapar farliga lägen som mot Häcken senast. Men möter man lag som är bra på att försvara sig då har man väldigt svårt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vet inte om du såg matchen, men Gais kör över oss med speed, kreativitet, självklarhet och effektivitet
Det är många saker som inte fungerar i DIF, att vi ändå ligger i toppen bevisar bara att Allsvenskan är en rätt sopig serie (bara 4p ner till en 7:e plats).

Så, nya idéer och ett nytt ledarskap, helst redan i december, framförallt Kim känns väldigt 2005 i sin värdegrund.
Är knappas en slump att många spelare varit hos oss en kort stund och sedan insett att, -jaha, det är så här snacket kommer gå

Men nej, totalt sett går det såklart inte att såga deras 5 år i DIF, känner mig bortskämt missnöjd med "bara topp 4".
Men det är dags för något nytt, sedan är många i DIF-ledningen strax i pensionsålder.
Förändring känns naturligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Per-Allan
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Per-Allan »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-09-22 18:09:02 Vet inte om du såg matchen, men Gais kör över oss med speed, kreativitet, självklarhet och effektivitet
Det är många saker som inte fungerar i DIF, att vi ändå ligger i toppen bevisar bara att Allsvenskan är en rätt sopig serie (bara 4p ner till en 7:e plats).

Så, nya idéer och ett nytt ledarskap, helst redan i december, framförallt Kim känns väldigt 2005 i sin värdegrund.
Är knappas en slump att många spelare varit hos oss en kort stund och sedan insett att, -jaha, det är så här snacket kommer gå

Men nej, totalt sett går det såklart inte att såga deras 5 år i DIF, känner mig bortskämt missnöjd med "bara topp 4".
Men det är dags för något nytt, sedan är många i DIF-ledningen strax i pensionsålder.
Förändring känns naturligt
3 derbyförluster och stor risk för en fjärde är inget annat än en misslyckad säsong.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Kan inte komma ihåg när vi spelade sämre än den här säsongen.
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Gud så onödigt att släppa in ett kontringsmål i slutsekundera när man leder. Man hade ju allt under kontroll.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

klintan85 skrev: 2024-09-29 15:04:06 Gud så onödigt att släppa in ett kontringsmål i slutsekundera när man leder. Man hade ju allt under kontroll.
Vadå, är väl helt normalt att gå upp med 8 pers på offensiv planhalva med 20 sekunder kvar för att sen dra ett kort inkast på markerad spelare som ger en kontring.

Fullständigt hjärndött beteende. Nog för att fotbollsspelare ofta inte är särskilt smarta men vad fan, nån måste ju säga till dem. Men tränarna sitter bara tysta på bänken som vanligt.

Men det är väl Mange som är det största idioten. Skriker på vår 18-åriga back att han vill ha bollen trots att han har 3 spelare runt sig, försöker filma till sig en frispark men orsakar iställlet att vi torskar 2 poäng.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

DIF i ett nötskal denna säsong.
Vi borde inte ens vara med i diskussionen om en Europaplats, men pga. att Allsvenskan som serie suger (87 i Europa, eller vad fan vi är) så är vi fortfarande med i racet

Dock är säsongen totalt pissljummet ointressant från augusti och framåt
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2024-09-29 15:25:27, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Döden

DIF Fotboll

Inlägg av Döden »

Följer inte fotbollen mer än kolla resultat och sporadiskt se matcher för jag har så otroligt svårt för ”idrotten”
Fotboll, varje gång jag bestämmer mig för att sen en match så hoppas jag att jag ska få uppleva något som kan ändra min inställning, men varje gång, idag inkluderat, så stärks mitt agg. Herregud vad tråkigt och låg nivå det är på allsvenskan. Gäsp
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Mattias_87 »

Döden skrev: 2024-09-29 15:18:51 Följer inte fotbollen mer än kolla resultat och sporadiskt se matcher för jag har så otroligt svårt för ”idrotten”
Fotboll, varje gång jag bestämmer mig för att sen en match så hoppas jag att jag ska få uppleva något som kan ändra min inställning, men varje gång, idag inkluderat, så stärks mitt agg. Herregud vad tråkigt och låg nivå det är på allsvenskan. Gäsp
Precis samma här. Förstår inte hur Allsvenskan kan ha det publiksnitt man har på sina matcher. Det är ju noll underhållningsnivå. Den enda anledningen till att folk går på matcher är för att det är "inne" och skaffa sig instastories typ lol.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

I ärlighetens namn är DIF hockey rent underhållningsmässigt en skugga av sitt forna jag.
Vi spelar i en Hafs och Slafs-B-liga, där ungefär var 10:e match ger mig någon sorts belöning och där vi för varje säsong som går har mer att förlora än vinna

Så bara sett till den aspekten tycker jag Fotbollen och Hockeyn är ungefär på samma nivå.
Sedan gillar jag också Sporten Hockey mer, en halvtrist hockeymatch är alltid bättre en Fotbollens dito
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-09-29 15:39:22 I ärlighetens namn är DIF hockey rent underhållningsmässigt en skugga av sitt forna jag.
Vi spelar i en Hafs och Slafs-B-liga, där ungefär var 10:e match ger mig någon sorts belöning och där vi för varje säsong som går har mer att förlora än vinna

Så bara sett till den aspekten tycker jag Fotbollen och Hockeyn är ungefär på samma nivå.
Sedan gillar jag också Sporten Hockey mer, en halvtrist hockeymatch är alltid bättre en Fotbollens dito
Jo så är det. Men jag tycker det är roligare att titta på Premier Leauge i fotboll än NHL i hockey. Men när det kommer till svensk sport så är nästan div. 1 hockey roligare än allsvenskan. Varför kan inte DIF spela med samma självförtroende i allsvenskan som man gör i Conference Laeuge. Säsongen 2019 när de vann guldet var mycket bättre fast man hade sämre lag på pappret. Men jag tittar hellre på DIF hockey och fotboll före all annan sport, och alla andra ligor.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Vikas skrev: 2024-09-29 15:07:02
klintan85 skrev: 2024-09-29 15:04:06 Gud så onödigt att släppa in ett kontringsmål i slutsekundera när man leder. Man hade ju allt under kontroll.
Vadå, är väl helt normalt att gå upp med 8 pers på offensiv planhalva med 20 sekunder kvar för att sen dra ett kort inkast på markerad spelare som ger en kontring.

Fullständigt hjärndött beteende. Nog för att fotbollsspelare ofta inte är särskilt smarta men vad fan, nån måste ju säga till dem. Men tränarna sitter bara tysta på bänken som vanligt.

Men det är väl Mange som är det största idioten. Skriker på vår 18-åriga back att han vill ha bollen trots att han har 3 spelare runt sig, försöker filma till sig en frispark men orsakar iställlet att vi torskar 2 poäng.
Hade Danielsson varit på planen så hade man inte släppt in det sista.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
captcash

DIF Fotboll

Inlägg av captcash »

Spyr på dagen, 3 skador, tappar 3p i sista minuten och gnägget vinner i sista minut mot pundarna... vilken jävla skit dag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

klintan85 skrev: 2024-09-29 15:54:55 jag tittar hellre på DIF hockey och fotboll före all annan sport, och alla andra ligor.
Helt enig :)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

captcash skrev: 2024-09-29 17:18:46 Spyr på dagen, 3 skador, tappar 3p i sista minuten och gnägget vinner i sista minut mot pundarna... vilken jävla skit dag!
Ja, det var osmakligt värre, verkligen det sämsta ufallet

Tur då att Löven totalt körde över Solna hockey....som är ett skämt till lag, skönt att se
Skriv svar