DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-13 11:01:21
Till matchserien då.
Yes, jag hade fel i stort. Vi lyckades ta det hem det, men jag tror många av er trodde att det skulle vara lättare än såhär?
Innan match 6 vaknade jag upp med en bra känsla och den var att, lyckas vi ta den här bortamatchen då går vi vidare. Att match 7 sedan skulle vara tillbakadragen och ganska tråkig är väl naturligt eftersom inget av lagen vill göra bort sig.
Tycker att vi förtjänar avancemanget, men vi har en del att fundera på inför gnaget. Helt klart!
Hyll till Hugo som kommer upp stort i match 7.
Fjärde formationens senaste 2-3 matcher är sjukt jävla bra. Och det är enkelt att säga att Grewe borde få mer speltid efter det där men jag vill inte bryta den kedjan. Skruva hellre upp istiden på samtliga tre men behåll den.
Sett till semifinalserien så är det Frondell eller Blomgren för mig som ska utanför om Thoresen är tillbaka.
Eftersom Klasen har spelat svinbra med Thoresen innan så skulle jag säga att detta hade varit det absolut bästa:
Klasen-Krüger-Thoresen
Kelleher-Eriksson-Axelsson
Frondell-Weigel-Eklund
Grewe-Rensfeldt-Brodin
Blomgren 13e
Costmar 14e
Larsson 15e
Målvaktssidan, där hoppas jag verkligen vi plockar hit Gidlöf nu.
Spela med tre målvakter på träningarna, låt honom bekanta sig med laget, gör det tydligt att Hugo startar som etta men skulle det hända något så spelar den tränarna tycker är bäst.
Vi behöver verkligen stärka upp här och skulle Hugo utgå skadad, då slipper man ringa hit Gidlöf i ren panik.
Special teams kommer avgöra, åtminstone de första matcherna och då är det viktigt att vi har ett fungerande och effektivt PP. Det har vi inte i dagsläget och jag tycker största fokuset behöver ligga där för att optimera. Det går på tok för långsamt och gnagets forechecking kommer döda vårt PP.
Skrota hela nuvarande PP1 (förutom Krüger) in med Eklund, Frondell, Eriksson, Grewe & Berg. Vi behöver fart, vi behöver idéskapande och vi behöver ett jävlar anamma för att forcera gnagets höga box. Vågar sticka ut hakan och säga, fixar vi PPt så spelar det ingen roll vem vi ställer i mål. Vi kommer vinna serien med ett fungerande PP.
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-12 20:56:58
Går inte direkt att ta på glädjen härinne.
Mestadels "I told you so"
Några matcher har Kelleher avgjort, ikväll Grewe, andra gånger Klasen.
Bredden talar för oss.
Men lika bra sluta läsa här ikväll, trodde det skulle vara en glädjens kväll.
Jag går ut i garaget, tar en god kopp kaffe och njuter.
Livet leker.
Krossa råtta.
Ja, men det är ju så det funkar och kvällar som denna är det rätt lätt att bjuda på det
Omvänt scenario hade ju blivit -jag sa ju det redan i hösta att vi inte var bra nog för final
Jag har haft en lite ovanlig positiv visshet sedan januari, att det är denna säsong vi tar klivet upp, mest baserat på att övriga lag inte har någon spets (förutom Löven, men där saknas grundstruktur för försvarsspel).
Och tittar vi på bredd så är det precis som du säger, där är vi bäst
En stor varm kram till Hugo, detta behövde han.
Det är ju liksom inte hans fel att DIF:s målvaktsduo består av en 2:a och 3:e målvakt
Jo, kanske det.
Men det har ökat och blivit råare kan jag tycka.
Så tur man har garaget att gå till.
Kul för Hugo, bra skalle där.
Och kul för Brodin som vaknat till liv senaste 2 matcherna. Och det var väl i Grewens tid.
Annars står jag lycklig med 2 fötter stadigt på jorden. Vi var alltså ett suddenmål från ett jättefiasko.
Nu landa slanten på vår sida och vi är i en tippade final.
Med våra marginaler på vår sida blir man än mer impad av Brynäs som aldrig ens var nära att missa uppgång ifjol.
Puh....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bredden talar för oss.
Livet leker.
Krossa råtta.
Ja, men det är ju så det funkar och kvällar som denna är det rätt lätt att bjuda på det
Omvänt scenario hade ju blivit -jag sa ju det redan i hösta att vi inte var bra nog för final
Jag har haft en lite ovanlig positiv visshet sedan januari, att det är denna säsong vi tar klivet upp, mest baserat på att övriga lag inte har någon spets (förutom Löven, men där saknas grundstruktur för försvarsspel).
Det är ju liksom inte hans fel att DIF:s målvaktsduo består av en 2:a och 3:e målvakt
Jo, kanske det.
Och kul för Brodin som vaknat till liv senaste 2 matcherna. Och det var väl i Grewens tid.
Annars står jag lycklig med 2 fötter stadigt på jorden. Vi var alltså ett suddenmål från ett jättefiasko.
Med våra marginaler på vår sida blir man än mer impad av Brynäs som aldrig ens var nära att missa uppgång ifjol.
Puh....
Brynäs förra året hade å andra sidan ett lag som till stor del, med lite krydda, nu spelar SHL-final.
Att det laget inte skulle gått upp fanns inte i någon dimension.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Bredden talar för oss.
Livet leker.
Krossa råtta.
Jo, kanske det.
Puh....
Brynäs förra året hade å andra sidan ett lag som till stor del, med lite krydda, nu spelar SHL-final.
Att det laget inte skulle gått upp fanns inte i någon dimension.
Men var den truppen så mycket dyrare än vår?
Tycker Brynäs gör det mesta rätt numera.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-13 13:37:59
SHL-kassa och ett par spelare som är värda några runda miljoner vardera som valde att göra en "Dick" och lira för kaffepengar.
Hyggligt dopad trupp så att säga.
Men ja Brynäs har fattat en hel del kloka beslut sedan det mångåriga haveri i föreningen som gjorde att de åkte ur.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Var tvungen att lägga bort luren pga jobb igår kväll och sen hålla den borta tills jag hunnit se matchen i efterhand, men det var så jävla värt det!! Grewe, Brodda och Rensa ska fan i mig hyllas! Nötter som slänger in saker på isen ska portas och ajk ska slås.
BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-13 13:37:59
SHL-kassa och ett par spelare som är värda några runda miljoner vardera som valde att göra en "Dick" och lira för kaffepengar.
Hyggligt dopad trupp så att säga.
Men ja Brynäs har fattat en hel del kloka beslut sedan det mångåriga haveri i föreningen som gjorde att de åkte ur.
Vore ändå intressant att se hur det ligger till.
Hursomhelst, hade vi torska sudden hade det varit dunderfiasko med vår dyra trupp.
Hoppas vi slutar strössla pengar på spelare av nostalgiska själ framöver..