Exakt dom orden jag tänkte när jag såg det också.Bengan08 skrev:Possler klar för ytterligare två år, bra om han inte är allt för dyr!
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
-
Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Vore kul med något nytt också. Förstår inte varför det dröjer med spelare som varit klara länge, typ Bemström, Alsing och Ågren.
De kanske är lika ”klara” som Molin var? Typ mest rykten och inte helt klart...ciirree skrev:Vore kul med något nytt också. Förstår inte varför det dröjer med spelare som varit klara länge, typ Bemström, Alsing och Ågren.
Fast Molin var aldrig "klar" enligt ryktena. Bemström, Alsing, Jensen, Lilja och Ågren ska vara klara. Lang, Molin och Josefson till exempel har det aldrig gått ut med vad jag vet från någon media att de skulle vara klara.difanda skrev:De kanske är lika ”klara” som Molin var? Typ mest rykten och inte helt klart...ciirree skrev:Vore kul med något nytt också. Förstår inte varför det dröjer med spelare som varit klara länge, typ Bemström, Alsing och Ågren.
Jocke har också bekräftat att en ung målvakt är klar(läs Jensen).
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
"– Jag vill bli bättre på allt. Bli en mer allround spelare säger han."
Det måste du bli Possler.
Annars ska du vara grymt glad åt två nya år.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
10 forwards klara. Lilja, Bemström, Ågren och Josefson ryktas (nästan) klara. Om det stämmer blir det 14.
Calle, Fjällby och Brodin ännu inte kontrakterade. Någon av dem, eller alla, lär ju ryka.
För kontinuiteten hoppas jag alla tre blir kvar, men då finns det å andra sidan noll utrymme för mer spets.
Calle, Fjällby och Brodin ännu inte kontrakterade. Någon av dem, eller alla, lär ju ryka.
För kontinuiteten hoppas jag alla tre blir kvar, men då finns det å andra sidan noll utrymme för mer spets.
Säg den glädje som varar
-
Byter vi ut dom 3 (med visst undantag på ridderwall beroende på hans lön osv) mot lilja och ågren så börjar man undra om det står rätt till alltså, tar både fjällby och brodin över dessa andra alla dagar i veckan!!DIF_Soldier skrev:10 forwards klara. Lilja, Bemström, Ågren och Josefson ryktas (nästan) klara. Om det stämmer blir det 14.
Fast Walli Walterholm och Wiå tror jag inte vi ska räkna in. De har juniorkontrakt. Sen är det fortfarande osäkert med Vejdemo, Jonte och Macdavid även om vi ska räkna med de tills vi hör nåt annat.DIF_Soldier skrev:10 forwards klara. Lilja, Bemström, Ågren och Josefson ryktas (nästan) klara. Om det stämmer blir det 14.
Jag tror Calle rök i och med förlängningen med Possler. Stod nog mellan de två och vad de hade för löneanspråk och vad man tror sig kunna få ut av de i framtiden.
Brodin tror jag vi förlänger med så länge han inte har för höga löneanspråk. Svårt läge då han varit skadad en hel säsong och det är svårt att veta vilken nivå han håller.
Men om vi förlänger med Brodin och alla rykten kommer(Lilja,Ågren,Bemström,Josefson) så tror jag det är en forward(möjligen två om vi får tecken på att nån av junisarna ska lämna) till första kedjan kvar. Förhoppningsvis Palushaj sen är det stängt.
Tror det är så enkelt som att vi antagligen vill få till en presentation av något slag. Intervju och lite sånt med spelare på plats. Då jag antar att de flesta spelarna passar på och piper iväg på semester efter säsong så kan det ju dröja lite och mer så om man vill presentera flera vid samma tillfälle.difanda skrev:De kanske är lika ”klara” som Molin var? Typ mest rykten och inte helt klart...ciirree skrev:Vore kul med något nytt också. Förstår inte varför det dröjer med spelare som varit klara länge, typ Bemström, Alsing och Ågren.
Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg
Linus officiellt klar för Kaffe.
Intervju i Hockeynews. Vad menar han egentligen här, hyll eller känga till Djurgården?
”Vad tar du med dig från din tid i Djurgården och den resa du har gjort med laget?
– Jag har lärt mig saker om mig själv som jag inte riktigt trodde fanns. Speciellt att vara i en så högpresterande miljö hela tiden. Det är många som snackar om det. Men om man inte är mentalt på träningen under de två åren jag har varit i Djurgården så går det riktigt åt helvete. Man måste alltid vara på hela tiden och det är jäkligt svårt att vara det. Jag tror min medelnivå och högstanivå har höjts.
Vad menar du med att det går åt helvete?
– Nej, men just att om man inte checkar in, om man har sovit dåligt någon natt eller haft strul med någonting och kommer till träningen så blir jag frånåkt och man ser mycket sämre ut om man har 19-20 andra grabbar som kör som fasen. Det ställs på sin spets, säger Linus Johansson.”
Jag menar. Tror han att det kommer vara enkelt i Färjestad? Att man bara kan glassa runt. Förstår inte riktigt.
Går upp rejält i lön iallafall.
Intervju i Hockeynews. Vad menar han egentligen här, hyll eller känga till Djurgården?
”Vad tar du med dig från din tid i Djurgården och den resa du har gjort med laget?
– Jag har lärt mig saker om mig själv som jag inte riktigt trodde fanns. Speciellt att vara i en så högpresterande miljö hela tiden. Det är många som snackar om det. Men om man inte är mentalt på träningen under de två åren jag har varit i Djurgården så går det riktigt åt helvete. Man måste alltid vara på hela tiden och det är jäkligt svårt att vara det. Jag tror min medelnivå och högstanivå har höjts.
– Nej, men just att om man inte checkar in, om man har sovit dåligt någon natt eller haft strul med någonting och kommer till träningen så blir jag frånåkt och man ser mycket sämre ut om man har 19-20 andra grabbar som kör som fasen. Det ställs på sin spets, säger Linus Johansson.”
Jag menar. Tror han att det kommer vara enkelt i Färjestad? Att man bara kan glassa runt. Förstår inte riktigt.
-
”– Jag har inte haft något bra SHL-kontrakt under två år i Djurgården, det kan man inte påstå. Det var mest att åka dit för att jag ville få chansen i SHL och Djurgården ville ha mig. Det var absolut inga jättepengar vi snackar om där så det är klart att det blir mycket mer nu än vad man har tjänat innan som rookie i SHL, säger Johansson till sajten.”
Vem fan hade gett honom, en okänd spelare från Allsvenskan för två år sen, ett superkontrakt? Visa lita jävla respekt för föreningen som trodde på dig och hjälp dig utvecklas. Fyfan vilket äckligt uttalande
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vem fan hade gett honom, en okänd spelare från Allsvenskan för två år sen, ett superkontrakt? Visa lita jävla respekt för föreningen som trodde på dig och hjälp dig utvecklas. Fyfan vilket äckligt uttalande
Anser för övrigt att ljusblå matchställ aldrig ska införas igen.
Jag tolkar det som att han fått en läxa i hur det är att spela på den här nivån. Att han i Mora/Troja kanske kunde glassa runt på "talang" på någon träning då och då utan att han såg helt värdelös ut. Men att om han gör det på SHL-nivå så ser han sämst ut om man inte kör järnet på träning. Så jag tolkar det som hyll till DIF att vi tränar hårt och ger järnet även på träning.ciirree skrev:Linus officiellt klar för Kaffe.
Skönt att se att vi inte suttit och skambudat i alla fall, utan att det snarare fallit på att han får ganska dålig chans att ta topp-två plats om vi får in JJ och om Ante får vara hel. Om båda skulle slå in i vår favör så skulle LJ sitta fast i 3-4 linan igen. Tråkigt sätt att tänka som hockeyspelare kan jag tycka, "för svårt att ta plats topp-2, bäst jag byter lag".
Nja, nu tror jag nog att du övertolkar hans uttalande.jarnkamin136 skrev:”– Jag har inte haft något bra SHL-kontrakt under två år i Djurgården, det kan man inte påstå. Det var mest att åka dit för att jag ville få chansen i SHL och Djurgården ville ha mig. Det var absolut inga jättepengar vi snackar om där så det är klart att det blir mycket mer nu än vad man har tjänat innan som rookie i SHL, säger Johansson till sajten.”
Han har ju troligtvis spelat väldigt billigt under sitt andra år om man tittar på vad han kanske bör vara förtjänt utav i lön kontra prestation. Han valde att ta chansen i Djurgården eftersom föreningen ville ha honom, och därmed ta chansen att bevisa för Djurgården och andra föreningar att han är något att räkna med.
Han har gjort sig förtjänt utav ett bättre kontrakt, tyvärr kunde inte Djurgården ge honom det kontraktet eftersom andra spelare (läs Josefsson) prioriteras.
Så tolkar jag det iaf..
Tror på Possler. Kommer bli bra.BOMBOM BOUCHARD skrev:"– Jag vill bli bättre på allt. Bli en mer allround spelare säger han."

+ Falk, sen klart.