Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Tror vi rätt mycket kan tacka Hellber för den. Han analyserade ju tacklingen bild för bild från typ tre olika kameror varvat med domarkameran där domarn direkt säger samma som analysen visade. Bra där.
Upp med matchtråden!
Hellber och wikegård gör rätt analyser, därimot Sanny och petter gör det inte, Petter står dessutom i studion och verkar allmänt sur över utslaget. Ska bli spännande och se om Sonny pudlar och ger DN rätt vilket inte är troligt.Malto skrev:Tror vi rätt mycket kan tacka Hellber för den. Han analyserade ju tacklingen bild för bild från typ tre olika kameror varvat med domarkameran där domarn direkt säger samma som analysen visade. Bra där.
Har Sanny någonting emot Djurgården eller?
Nytt inlägg där han kritiserar Jocke Erikssons uttalande om en skada på Sallinen.
http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... /#comments
Känns som han greppar efter halmstrån eftersom han uppenbarligen hade fel i sin analys utav Sörensens tackling.
Nytt inlägg där han kritiserar Jocke Erikssons uttalande om en skada på Sallinen.
http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... /#comments
Känns som han greppar efter halmstrån eftersom han uppenbarligen hade fel i sin analys utav Sörensens tackling.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Gråter?? Sanny försöker i media få en spelare felaktigt avstängd om man inte får ha synpunkter på det enligt dig utan att bli jämförd med Rönnberg, så får jag säga att det är ett rätt ynkligt och lågt uttalande från dig.SirDIFalot skrev:Nej, Sanny har inget emot Djurgården. Ni gråter ju värre än Rönnberg.
Slutspel på forumet också. Ibland rinner känslorna över. Härligt med en spännande serie så här tidigt. Kan bli en klassisk serie.SirDIFalot skrev:Nej, Sanny har inget emot Djurgården. Ni gråter ju värre än Rönnberg.
Älskar att Elias fälth tar sig ann frågan på Twitter........
Tycker dock han inte sjunkit till Rogers nivå. Det är sant det han säger, det är bra att disciplinnämnden är konsekventa. Vilket de var med tanke på att brynäsarna inte blev avstängda.A23 skrev:Älskar att Elias fälth tar sig ann frågan på Twitter........
Fälth försvarar t.o.m att vi inte släppt Forsbergs tackling på Fernholm.
Men ja, spelare ska inte diskutera sådana frågor på sociala medier under säsongens gång.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 15/16
Jag saknar tiden då ishockey var en kampsport och inte en bedömningssport. Om vi nu ska gå vidare på det som håller på att hända så tycker jag vi ska ha ett jurybås mellan spelarbåsen där en jury kan diskutera och ge poäng under matchen och dela ut avstängningar. Då kan media börja diskutera om juryn gjort rätt bedömning. Sen kan vi ha en app med en puck som bultar när alla supportrar gillar eller ogillar det som händer i matchen. Och det ger också poäng. Sen bör vi ha situationsrum i Finland, Ryssland, Tjeckien och Kanada som också får ge poäng. Sen väger man ihop allt och går till reklam.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
JA det va ett tag sen hockeyn gick från kampsport till bedömningssport tyvärr.minalman skrev:Jag saknar tiden då ishockey var en kampsport och inte en bedömningssport. Om vi nu ska gå vidare på det som håller på att hända så tycker jag vi ska ha ett jurybås mellan spelarbåsen där en jury kan diskutera och ge poäng under matchen och dela ut avstängningar. Då kan media börja diskutera om juryn gjort rätt bedömning. Sen kan vi ha en app med en puck som bultar när alla supportrar gillar eller ogillar det som händer i matchen. Och det ger också poäng. Sen bör vi ha situationsrum i Finland, Ryssland, Tjeckien och Kanada som också får ge poäng. Sen väger man ihop allt och går till reklam.
minalman skrev:Jag saknar tiden då ishockey var en kampsport och inte en bedömningssport. Om vi nu ska gå vidare på det som håller på att hända så tycker jag vi ska ha ett jurybås mellan spelarbåsen där en jury kan diskutera och ge poäng under matchen och dela ut avstängningar. Då kan media börja diskutera om juryn gjort rätt bedömning. Sen kan vi ha en app med en puck som bultar när alla supportrar gillar eller ogillar det som händer i matchen. Och det ger också poäng. Sen bör vi ha situationsrum i Finland, Ryssland, Tjeckien och Kanada som också får ge poäng. Sen väger man ihop allt och går till reklam.

- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Antagligen är det ett större medialt värde med bedömningssport än sportsliga bedrifter på planen. Det skapar rubriker och klick mellan matcherna när allt avgörs bredvid plan. Kan gissa att många inklusive jag själv sökt runt på nätet oavbrutet idag för att se hur DN skulle agera.ken1968 skrev:JA det va ett tag sen hockeyn gick från kampsport till bedömningssport tyvärr.minalman skrev:Jag saknar tiden då ishockey var en kampsport och inte en bedömningssport. Om vi nu ska gå vidare på det som håller på att hända så tycker jag vi ska ha ett jurybås mellan spelarbåsen där en jury kan diskutera och ge poäng under matchen och dela ut avstängningar. Då kan media börja diskutera om juryn gjort rätt bedömning. Sen kan vi ha en app med en puck som bultar när alla supportrar gillar eller ogillar det som händer i matchen. Och det ger också poäng. Sen bör vi ha situationsrum i Finland, Ryssland, Tjeckien och Kanada som också får ge poäng. Sen väger man ihop allt och går till reklam.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Även jag och jag trodde nog då det blev så uppförstorat att Sörensen skulle bli avstängd, skönt att min känsla va fel.minalman skrev:Antagligen är det ett större medialt värde med bedömningssport än sportsliga bedrifter på planen. Det skapar rubriker och klick mellan matcherna när allt avgörs bredvid plan. Kan gissa att många inklusive jag själv sökt runt på nätet oavbrutet idag för att se hur DN skulle agera.ken1968 skrev:JA det va ett tag sen hockeyn gick från kampsport till bedömningssport tyvärr.minalman skrev:Jag saknar tiden då ishockey var en kampsport och inte en bedömningssport. Om vi nu ska gå vidare på det som håller på att hända så tycker jag vi ska ha ett jurybås mellan spelarbåsen där en jury kan diskutera och ge poäng under matchen och dela ut avstängningar. Då kan media börja diskutera om juryn gjort rätt bedömning. Sen kan vi ha en app med en puck som bultar när alla supportrar gillar eller ogillar det som händer i matchen. Och det ger också poäng. Sen bör vi ha situationsrum i Finland, Ryssland, Tjeckien och Kanada som också får ge poäng. Sen väger man ihop allt och går till reklam.
- SirDIFalot
Ja. Så fort någon säger att en tackling från en Djurgårdare förtjänar att granskas så måste det innebära att den expertern, i det här fallet Sanny, hatar Djurgården. Han har inte ens sagt att den bör rendera i avstängning, han har gått igenom den på sin blogg som han gör med alla andra tacklingar.ken1968 skrev:Gråter?? Sanny försöker i media få en spelare felaktigt avstängd om man inte får ha synpunkter på det enligt dig utan att bli jämförd med Rönnberg, så får jag säga att det är ett rätt ynkligt och lågt uttalande från dig.SirDIFalot skrev:Nej, Sanny har inget emot Djurgården. Ni gråter ju värre än Rönnberg.
Man kan faktiskt tycka olika om en tackling som är på gränsen och väldigt svårbedömd utan att det är värsta grejen.
Expert.