Kvalserien 2014
Re: Kvalserien 2014
Nu har vi vunnit tre raka matcher med kniven mot strupen. På tisdag kan vi förlora med ändå ha en chans att gå upp, och det faktumet gör mig lite orolig när jag väl tänker efter. Utgångsläget är inte detsamma längre. Vi jagar inte längre, och även om det är skönt på sitt sätt, så blir man ju bara än mer nervös, vilket inte ens borde vara möjligt.
Efter dagens omgång kan vi konstatera tre saker:
- Lycka till i allsvenskan nästa säsong Västerås.
- Grattis till platsen i SHL nästa säsong Örebro.
- Att ondskan inte segrade. Solna riddarklubb är på väg hem, första steget var degradering. Nästa är konkurs eller KHL. Må ni ruttna i helvettet, råttpack.
Så kvar står vi med en andraplats, som Djurgården, Malmö och Rögle ska slåss om. I nästa omgång ryker troligtvis antingen Malmö eller Rögle från SHL-kampen. Laget som förlorar där under ordinarie tid, är om inget sjukt inträffar direkt borta. Drömmen vore att Rögle lyckas knipa en övertidsseger, då hade vägen till SHL varit vidöppen vid en trea hemma mot Örebro.
Djurgården - Örebro 2-1
Malmö - Rögle 1-2 OT
Västerås - aik 5-0
Det hade gett följande tabell:
1. Örebro 16
2. Djurgården 15
3. Rögle 12
4. Malmö 12
5. Västerås 10
6. Solna riddarklubb 7
Då hade 4 poäng på de avslutande två omgångarna räckt, alternativt 3 poäng vid god målskillnad, vilket vi har jämfört med Malmö och Rögle. (fem mål ner på Malmö och ett mål ner till Rögle.
Skulle vi förlora under ordinarie tid på tisdag, är inte loppet kört, även om det vore förödande om vi torskar under ordinarie samtidigt som Rögle vinner under ordinarie. Då ha vi inte allt i egna händer. Har svårt att se att Västerås och aik ska åka ner till Ängelholm och knipa poäng.
Mest troligt är väl dock att Malmö tar tre hemma mot Rögle, och därför är minst en poäng mot Örebro synnerligen viktigt. Är vi en poäng efter Malmö, och tar en seger (ordinarie eller ej) så går vi om och har målskillnad att gå på inför sista omgången där vi har lättare motstånd. Allt tror jag handlar om att vara på minst samma poäng som Malmö inför sista omgången. Lyckas vi med det, är det en enorm fördel för oss. Målskillnad kan komma att avgöra, så målskillnaden från vår 3-0 seger hemma mot Malmö kan bli viktig i slutändan om det fortsätter så här.
Alla tänkbara scenarion är många, och jag nöjer mig med detta för denna gång. Skönt hur som helst att vi troligtvis har råd att förlora mot Örebro, och ändå ha allt i egna händer. Förhoppningsvis ger det laget ett lugn som dom kan luta sig tillbaka på i matchen på tisdag.
- Att ondskan inte segrade. Solna riddarklubb är på väg hem, första steget var degradering. Nästa är konkurs eller KHL. Må ni ruttna i helvettet, råttpack.
Så kvar står vi med en andraplats, som Djurgården, Malmö och Rögle ska slåss om. I nästa omgång ryker troligtvis antingen Malmö eller Rögle från SHL-kampen. Laget som förlorar där under ordinarie tid, är om inget sjukt inträffar direkt borta. Drömmen vore att Rögle lyckas knipa en övertidsseger, då hade vägen till SHL varit vidöppen vid en trea hemma mot Örebro.
Djurgården - Örebro 2-1
Malmö - Rögle 1-2 OT
Västerås - aik 5-0
1. Örebro 16
2. Djurgården 15
3. Rögle 12
4. Malmö 12
5. Västerås 10
6. Solna riddarklubb 7
Då hade 4 poäng på de avslutande två omgångarna räckt, alternativt 3 poäng vid god målskillnad, vilket vi har jämfört med Malmö och Rögle. (fem mål ner på Malmö och ett mål ner till Rögle.
Skulle vi förlora under ordinarie tid på tisdag, är inte loppet kört, även om det vore förödande om vi torskar under ordinarie samtidigt som Rögle vinner under ordinarie. Då ha vi inte allt i egna händer. Har svårt att se att Västerås och aik ska åka ner till Ängelholm och knipa poäng.
Mest troligt är väl dock att Malmö tar tre hemma mot Rögle, och därför är minst en poäng mot Örebro synnerligen viktigt. Är vi en poäng efter Malmö, och tar en seger (ordinarie eller ej) så går vi om och har målskillnad att gå på inför sista omgången där vi har lättare motstånd. Allt tror jag handlar om att vara på minst samma poäng som Malmö inför sista omgången. Lyckas vi med det, är det en enorm fördel för oss. Målskillnad kan komma att avgöra, så målskillnaden från vår 3-0 seger hemma mot Malmö kan bli viktig i slutändan om det fortsätter så här.
Alla tänkbara scenarion är många, och jag nöjer mig med detta för denna gång. Skönt hur som helst att vi troligtvis har råd att förlora mot Örebro, och ändå ha allt i egna händer. Förhoppningsvis ger det laget ett lugn som dom kan luta sig tillbaka på i matchen på tisdag.
Det här med och möta ett färdigt lag uppåt vilket Malmö kommer få göra i sista är fan livsfarligt, finns inga lag som spelar så avslappnat och bara spelar ut
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Detta kommer bli stentufft. Tro inget annat Djurgårdsvänner.
Det gäller att vi bär fram laget mot Örebro. Det är vår chans.
Vi ska tillbaka!
Det gäller att vi bär fram laget mot Örebro. Det är vår chans.
Vi ska tillbaka!
Jag tror endå vi har en bra chans på Tisdag.
När det här laget spelar som idag och i förrgår, samtidigt som vi har den underbara klacken i ryggen, då kan det gå. Örebro har ett enormt självförtroende nu men det är inte lätt att spela på Hovet, det vet dem flesta.
Sen som många andra här inne säger, deras målvakter är svagaste länken. Ett X så är jag supernöjd. Men 3 p vore sån sjuk känsla!!
När det här laget spelar som idag och i förrgår, samtidigt som vi har den underbara klacken i ryggen, då kan det gå. Örebro har ett enormt självförtroende nu men det är inte lätt att spela på Hovet, det vet dem flesta.
Sen som många andra här inne säger, deras målvakter är svagaste länken. Ett X så är jag supernöjd. Men 3 p vore sån sjuk känsla!!
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Keep it up salas.Salas skrev:Nu har vi vunnit tre raka matcher med kniven mot strupen. På tisdag kan vi förlora med ändå ha en chans att gå upp, och det faktumet gör mig lite orolig när jag väl tänker efter. Utgångsläget är inte detsamma längre. Vi jagar inte längre, och även om det är skönt på sitt sätt, så blir man ju bara än mer nervös, vilket inte ens borde vara möjligt.
Djurgården - Örebro 2-1
Malmö - Rögle 1-2 OT
Västerås - aik 5-0
1. Örebro 16
2. Djurgården 15
3. Rögle 12
4. Malmö 12
5. Västerås 10
6. Solna riddarklubb 7
Jag är inne på att det bästa är att Mif vinner. Ställer upp 4 scenarior. Två för Mif seger (full tid) och två för Rögle (full tid)
MIF VINNER
Vinst mot Örebro:
Vi kan säkra SHL vid seger över Mif
Förlust mot Örebro:
Vi har fortfarande allt i egna händer.
Slutsats: Vinner Mif har vi allt i egna händer oavsett vinst eller förlust mot Örebro.
RÖGLE VINNER
Vinst mot Örebro:
Vi har kanske bästa läget då. Mif mer eller mindre borta från SHL och större chans att vinna i Malmö och sedan kunna avgöra mot Vik.
Förlust mot Örebro:
Rögle avslutar med två hemmamatcher mot lag som inte har något att spela för (Vik och Gnägg)
Vi behöver hjälp av Gnägg eller Vik. SHL-platsen är rökt?
Slutsats: Vinner Rögle måste vi vinna mot Örebro för att inte lita till turen i andra resultat.
Till sist: Finns ju andra möjliga scenarior vid straffsegrar också. Då finns möjligheten att målskillnaden avgör. Ville mest bara försöka förklara varför jag gärna ser att Mif vinner.
Faran med det scenariot är att de kommer bli ett heltaggat Mif vi möter på Fredag. Men jag ser gärna att vi har allt i egna händer, det avgör.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Sade idag till min far, när det blev 2-4, att det var det målet som kommer göra att vi inte tar oss till SHL.
Skulle inte förvåna mig ifall det händer.
Skulle inte förvåna mig ifall det händer.
Förfan, örebro tränas av lill Kenta han ser upp I taket där brorsan tröja hänger och inser, vi måste upp
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
Håller med om att en malmö-seger nog är att föredra i skånederbyt. Om Rögle vinner måste vi med stor sannolikhet ta 8 poäng till, vilket inte blir helt enkelt med tanke på programmet. Örebro är en mycket svår motståndare och malmö kommer fortfarande ha en teoretisk chans även om de torskar mot rögle. Dvs jag tror inte att vi kommer att få chansen att möta ett uppgivet malmölag oavsett vad som händer i nästa omgång. Rögle lär vinna sina 2 avslutande matcher, tror inte att västerås transatlanter har tillräckligt med hjärta för att ge 100 % i det läget och jag tror inte att någon gnagare skulle vilja göra det mål som sänker rögle och skickar oss till SHL (vilket skulle ge dem vansinniga fans och uteblivna derbyinkomster nästa år).BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jag är inne på att det bästa är att Mif vinner. Ställer upp 4 scenarior. Två för Mif seger (full tid) och två för Rögle (full tid)
MIF VINNER
Vinst mot Örebro:
Förlust mot Örebro:
Slutsats: Vinner Mif har vi allt i egna händer oavsett vinst eller förlust mot Örebro.
RÖGLE VINNER
Vinst mot Örebro:
Vi har kanske bästa läget då. Mif mer eller mindre borta från SHL och större chans att vinna i Malmö och sedan kunna avgöra mot Vik.
Förlust mot Örebro:
Rögle avslutar med två hemmamatcher mot lag som inte har något att spela för (Vik och Gnägg)
Slutsats: Vinner Rögle måste vi vinna mot Örebro för att inte lita till turen i andra resultat.
Till sist: Finns ju andra möjliga scenarior vid straffsegrar också. Då finns möjligheten att målskillnaden avgör. Ville mest bara försöka förklara varför jag gärna ser att Mif vinner.
Faran med det scenariot är att de kommer bli ett heltaggat Mif vi möter på Fredag. Men jag ser gärna att vi har allt i egna händer, det avgör.
Om malmö vinner mot rögle finns däremot några starkare livlinor för oss. Tror att malmö får en jättesvår match i sista omgången. Örebro vill nog absolut avsluta med en snygg insats på hemmaplan så loppet känns inte alls kört även om vi skulle vara någon pinne efter inför sista.
Om vi skulle misslyckas så ser jag dessutom hellre att vi skickar iväg malmö till shl än rögle. Inte för att jag på något sätt unnar dem den framgången, men i nästa års allsvenska med 2 extraplatser så ser jag hellre rögle än malmö som motstånd.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra snack, jag håller med dig i dina tillägg.jool08 skrev:Håller med om att en malmö-seger nog är att föredra i skånederbyt. Om Rögle vinner måste vi med stor sannolikhet ta 8 poäng till, vilket inte blir helt enkelt med tanke på programmet. Örebro är en mycket svår motståndare och malmö kommer fortfarande ha en teoretisk chans även om de torskar mot rögle. Dvs jag tror inte att vi kommer att få chansen att möta ett uppgivet malmölag oavsett vad som händer i nästa omgång. Rögle lär vinna sina 2 avslutande matcher, tror inte att västerås transatlanter har tillräckligt med hjärta för att ge 100 % i det läget och jag tror inte att någon gnagare skulle vilja göra det mål som sänker rögle och skickar oss till SHL (vilket skulle ge dem vansinniga fans och uteblivna derbyinkomster nästa år).BOMBOM BOUCHARD skrev:
MIF VINNER
Vinst mot Örebro:
Förlust mot Örebro:
RÖGLE VINNER
Vinst mot Örebro:
Förlust mot Örebro:
Om malmö vinner mot rögle finns däremot några starkare livlinor för oss. Tror att malmö får en jättesvår match i sista omgången. Örebro vill nog absolut avsluta med en snygg insats på hemmaplan så loppet känns inte alls kört även om vi skulle vara någon pinne efter inför sista.
Om vi skulle misslyckas så ser jag dessutom hellre att vi skickar iväg malmö till shl än rögle. Inte för att jag på något sätt unnar dem den framgången, men i nästa års allsvenska med 2 extraplatser så ser jag hellre rögle än malmö som motstånd.
Örebro blir nog ingen säker match för Mif vilket ger oss ytterligare en liten livlina vid Mif vinst mot bollklubben.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det bästa vore ju dock utan tvekan en seger i overtime för Rögle. Det är ljusår bättre än seger för Malmö under ordinarie.BOMBOM BOUCHARD skrev:Till sist: Finns ju andra möjliga scenarior vid straffsegrar också. Då finns möjligheten att målskillnaden avgör. Ville mest bara försöka förklara varför jag gärna ser att Mif vinner.
Men att Rögle INTE ska vinna under ordinarie, oavsett resultat mellan oss och Örebro, är nog alla överens om. Man kan ju resonera som så att det vore bättre att möta ett Malmö som i praktiken är avsågat (två poäng efter Rögle) om vi slår Örebro. Men så länge som Malmö har något att spela för, vilket dom kommer att ha, så finns det nog inte på världskartan att dom inte ger 100%. Vore något allvarligt fel då. Så skulle vi slå Malmö och Örebro, så vore det ju segt om Rögle samtidigt vann sina matcher och att allt då skulle avgöras i tionde omgången.
Nej, vinner inte Rögle efter förlängning får Malmö gärna vinna. Då blir det inga konstigheter. Då vet vi exakt vad som krävs, och det är inga yttre omständigheter att väga in. Då är det vi mot Malmö.
-
- Säsongskort: Ja
Skit i de andra lagen! Det räcker med att vi vinner våra tre sista.Salas skrev:Det bästa vore ju dock utan tvekan en seger i overtime för Rögle. Det är ljusår bättre än seger för Malmö under ordinarie.BOMBOM BOUCHARD skrev:Till sist: Finns ju andra möjliga scenarior vid straffsegrar också. Då finns möjligheten att målskillnaden avgör. Ville mest bara försöka förklara varför jag gärna ser att Mif vinner.
Men att Rögle INTE ska vinna under ordinarie, oavsett resultat mellan oss och Örebro, är nog alla överens om. Man kan ju resonera som så att det vore bättre att möta ett Malmö som i praktiken är avsågat (två poäng efter Rögle) om vi slår Örebro. Men så länge som Malmö har något att spela för, vilket dom kommer att ha, så finns det nog inte på världskartan att dom inte ger 100%. Vore något allvarligt fel då. Så skulle vi slå Malmö och Örebro, så vore det ju segt om Rögle samtidigt vann sina matcher och att allt då skulle avgöras i tionde omgången.
Nej, vinner inte Rögle efter förlängning får Malmö gärna vinna. Då blir det inga konstigheter. Då vet vi exakt vad som krävs, och det är inga yttre omständigheter att väga in. Då är det vi mot Malmö.
Avgå DJ Yes!
Om det ändå vore så enkeltMindrocker skrev:Skit i de andra lagen! Det räcker med att vi vinner våra tre sista.

-
- Säsongskort: Ja
Så enkelt är det, och så svårt är det på samma gång.Salas skrev:Om det ändå vore så enkeltMindrocker skrev:Skit i de andra lagen! Det räcker med att vi vinner våra tre sista.
Avgå DJ Yes!
Mjo, men på sätt och vis hoppas jag det är just det grabbarna i laget gör. Skiter i hur tabellen ser ut och enbart fokuserar på att vinna matcherna. Som de säger, tar det en match i taget och bara kör fullt ut varje match.Mindrocker skrev:Så enkelt är det, och så svårt är det på samma gång.Salas skrev:Om det ändå vore så enkeltMindrocker skrev:Skit i de andra lagen! Det räcker med att vi vinner våra tre sista.
Vi har allt i egna händer nu, vinner vi alla matcherna som återstår så är vi där med en poäng till godo.
Jag hade faktiskt hellre sett att isråttorna plockat åtminstone 1 lusig poäng från malmö, eller gärna 2 poäng för att öka gapet mellan oss och dem. Men så blev det inte dock.
Oavsett hur detta går i slutänden har laget varit fantastiskt, skulle vi om oturen finns med inte gå upp denna säsong så kommer jag definitivt förlänga säsongskortet. Som laget skött sig på sluttampen så har DIF förtjänat det. Går vi upp i år kommer jag också, naturligtvis, förlänga

Och så, alla till Hovet nu den 1:a april! Uppslutningen var bra mot rögle senast, men vi kan fan bättre!

Alltid Oavsett.
Blir en helvetiskt svår match mot gnällbältet såklart men inget är förlorat på förhand.
Som många andra säger, tre vinster så är vi där. En match i taget och mal ner motståndet så går vi in mot VIK i sista med ett fullsatt Hovet i ryggen och vetskapen om att en seger tar oss tillbaka.
In och våga, vem vill bli hjälte osv.
Kommer vara på plats med frun och en liten Djurgårdare i hennes mage som vid det laget är stor nog att uppfatta ljud utifrån så jag vill att det första ljudminnet han/hon har är avgrundsvrålet från Hovet när vi tar oss tillbaka.
KÄMPA DJURGÅRDEN!!
Som många andra säger, tre vinster så är vi där. En match i taget och mal ner motståndet så går vi in mot VIK i sista med ett fullsatt Hovet i ryggen och vetskapen om att en seger tar oss tillbaka.
In och våga, vem vill bli hjälte osv.
Kommer vara på plats med frun och en liten Djurgårdare i hennes mage som vid det laget är stor nog att uppfatta ljud utifrån så jag vill att det första ljudminnet han/hon har är avgrundsvrålet från Hovet när vi tar oss tillbaka.
KÄMPA DJURGÅRDEN!!