Återigen. Om det blir en kortvarig lockout, vilket det till största sannolikhet blir. Så vore det bara korkat att visa att vi inte har förtroende för Pickard genom att ta in en annan målvakt under de inledande matcherna. Framför allt på målvaktposten. Vi vill inte ha en Pickard i en kvalserie med hans bakgrund och med endast 15-25 matcher under säsongen i ryggen.bastis7 skrev:Om det blir Lock out måste vi ju kunna få en bättre målvakt. Vem tror ni vi kan få? Kommer Mark? Theodore? Eller kan någon av Bengan och Kronwall (eller någon annan) locka någon att komma hit.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Expert.
Nej det är ju faran, men OM det skulle vara hela säsongen är det ju en jävla vinstlott om det nu någon gång ska va lockout säsong. Få sånna spelare mot lag som inte alls kan locka samma spets och till bra pris. Visst det pajar kanske på sikt, men det förstör ännu mer om vi inte kommer upp.SirDIFalot skrev:Om det blir lockout blir det dock till 95-99% sannolikhet inte en lockout som varar över en hel säsong. Frågan är hur attraktivt är det då att ta över 5-6 spelare som knuffar ut tilltänkta ordinarie pjäser som sedan ska in och prestera i slutet av säsongen och leverera i en kvalserie?
Är inte Krüger och Josefson väldigt nära till hands, de är betydligt billigare i drift än Kronwall och Murray?
Borde inte Krowall och Murray vara billigare som hunnit dragigt in en massa pengar än dom som hunnit vara där några få år?pulverapa skrev:Är inte Krüger och Josefson väldigt nära till hands, de är betydligt billigare i drift än Kronwall och Murray?
- SirDIFalot
Jag tror det är större chans att vi landar någon äldre spelare som är 30+ än någon vars utveckling skulle bli lidande av att gå från NHL till allsvenskan. Om de inte vet på förhand att det handlar om en väldigt kort lockout.pulverapa skrev:Är inte Krüger och Josefson väldigt nära till hands, de är betydligt billigare i drift än Kronwall och Murray?
Expert.
Jag är väldigt rädd att det kommer kosta mer än det smakar, om det är en kort lockout. Är det en hel säsong vi snackar om så tycker jag att man ska försöka locka hit så många NHL-proffs som det bara går, men annars vettefan alltså.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Delar oron som vissa uttrycker här, ganska övertygad om att en lockout (speciellt en kortvarig sådan) skulle få mer negativa konsekvenser än positiva.
Jag är oerhört skeptisk, skulle vara intressant att höra hur Djurgårdens egen syn på det här är... vad säger Challe?
Jag är oerhört skeptisk, skulle vara intressant att höra hur Djurgårdens egen syn på det här är... vad säger Challe?
-
Om vi tar in 2-4 spelare som har DIF hjärta och de spelar en halv säsong eller liknande med oss tror jag verkligen inte skadar kan nog vara extremt motiverande för de andra, specielt de yngre att lira med dem och höja sig några snäpp som de behåller även när de åker tillbaks till nhl.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
-
Vad har du för fakta som säger det?SirDIFalot skrev:Återigen. Om det blir en kortvarig lockout, vilket det till största sannolikhet blir. Så vore det bara korkat att visa att vi inte har förtroende för Pickard genom att ta in en annan målvakt under de inledande matcherna. Framför allt på målvaktposten. Vi vill inte ha en Pickard i en kvalserie med hans bakgrund och med endast 15-25 matcher under säsongen i ryggen.bastis7 skrev:Om det blir Lock out måste vi ju kunna få en bättre målvakt. Vem tror ni vi kan få? Kommer Mark? Theodore? Eller kan någon av Bengan och Kronwall (eller någon annan) locka någon att komma hit.
Avgå DJ Yes!
Mindrocker skrev:Vad har du för fakta som säger det?SirDIFalot skrev:Återigen. Om det blir en kortvarig lockout, vilket det till största sannolikhet blir. Så vore det bara korkat att visa att vi inte har förtroende för Pickard genom att ta in en annan målvakt under de inledande matcherna. Framför allt på målvaktposten. Vi vill inte ha en Pickard i en kvalserie med hans bakgrund och med endast 15-25 matcher under säsongen i ryggen.bastis7 skrev:Om det blir Lock out måste vi ju kunna få en bättre målvakt. Vem tror ni vi kan få? Kommer Mark? Theodore? Eller kan någon av Bengan och Kronwall (eller någon annan) locka någon att komma hit.
Kanske inte klassas som fakta, men Per Bjurman har förbannat bra koll på NHL.
http://blogg.aftonbladet.se/perbjurman/ ... ir-lockout
Hörnqvist Johner Linkan
Kronwall Granath
Josef Kruger Landeskog
Murray Timmy
Åberg Otto Ölvestad
Gustafsson Andersson
Hank Fimpen Ljung
Lidström Holm
Sörenssen Honken Tim
Lehnhmmer Falk
...Amen
Kronwall Granath
Josef Kruger Landeskog
Murray Timmy
Åberg Otto Ölvestad
Gustafsson Andersson
Hank Fimpen Ljung
Lidström Holm
Sörenssen Honken Tim
Lehnhmmer Falk
...Amen
Dogge
- BaronVonDif
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Inga målvakter i ditt lag?jospi skrev:Hörnqvist Johner Linkan
Kronwall Granath
Josef Kruger Landeskog
Murray Timmy
Åberg Otto Ölvestad
Gustafsson Andersson
Hank Fimpen Ljung
Lidström Holm
Sörenssen Honken Tim
Lehnhmmer Falk
...Amen

"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Jag tror inte Landeskog kommer. Han är inte ens Djurgårdare... Troligtvis väljer han en bättre liga som inte hämmar hans utveckling.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Jag fick siffror på Wennberg och Arnesson, däremot inte Åberg. Men man kan ju lugnt ifrågasätta Wennbergs 71 kg... Får be fystränarna kontrollera siffrorna.android skrev:Jag är osäker, men jag tror inte att varken Wennberg, Arnesson eller Åberg har vägt in sig i år?Struten skrev:Har inte Wennberg legat på 71 kg nu ett tag? Har för mig att förra årets uppdatering (på junior-sidan) också ändrades till nuvarande 71.
Jimmy kan säkert bekräfta/dementera. Tänker eftersom dom är iväg med landslaget.
Har snackat med Wennberg och han hälsar som sagt att han ligger på 83kg.Jimmy Peterson skrev:Jag fick siffror på Wennberg och Arnesson, däremot inte Åberg. Men man kan ju lugnt ifrågasätta Wennbergs 71 kg... Får be fystränarna kontrollera siffrorna.android skrev:Jag är osäker, men jag tror inte att varken Wennberg, Arnesson eller Åberg har vägt in sig i år?Struten skrev:Har inte Wennberg legat på 71 kg nu ett tag? Har för mig att förra årets uppdatering (på junior-sidan) också ändrades till nuvarande 71.
Jimmy kan säkert bekräfta/dementera. Tänker eftersom dom är iväg med landslaget.
Född till sportchef.