Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
stobbart
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av stobbart »

Står typ att han ska krita på ett nytt kontrakt med dem, men med en klausul att få lämna om ett nhl-erbjudande dyker upp.. Tror jag.. Va ett tag sen man läste tyska..
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

ska göra mitt bästa...

Thoresen: Kontrakt med NHL-klausul
Onsdag, 25 Mars 2009 Kl 11:33 - Martin Merk

Den norska Patrick Thoresen fick skriva ett kontrakt hos HC Lugano med brytningsklausul för NHL. Klubbens PostFinance Topscorer stannar nurvarande förhandlingar i Tessin, återbygger? men också med en återvändning i NHL, där han spelade förra säsongen.

Något sådant, gillar inte att översätta =).
Användarvisningsbild
Paerka
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Paerka »

Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Hur fan kan man man vrida artikeln till den rubriken. Bajenbladet har gjort det igen. På väg hem? Han säger att det inte är omöjligt. Det är inte heller omöjligt att han får kontrakt i Schweiz eller i NHL igen. Och att vi har velat ha hit Nilson har varit känt sen han lämnade oss. Jag väntar mig en kommentar likt: "Jag vill hem till Djurgården", för att en sådan rubrik ska få äga rum.

Denna tidning tar fan priset!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Mackan kommer producera i DIF. Det gör han alltid.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Och med "alltid" menar du endast säsongen 04/05 antar jag, då han kom hem från att ha varit het i NHL...?

Det jag menar är att jag tycker man ska fokusera på att ta hit en målgörare (sniper), en målvakt och kanske ett par/tre stabila backar. Skulle Mackan villa lira för oss till en lagom lön så är det väl en bonus, men jag tror knappast att det är skillnaden mellan slutspel och "ingenmansland" nästa år.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

PatteW skrev:Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
Men han fick visserligen spela i 4e linan oxå den här säsongen och fick inte spela så mycket så...
Men jag tror inte heller att han är skillnaden mellan ingemansland och slutspel. det ända som kan vara skillnaden mellan ingemansland och slutspel är Målvakten och inget annat

EDIT: skulle inte tacka nej till en free agent back som Seikola
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3192
Stadion

Inlägg av Stadion »

PatteW skrev:Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
Vilket underbart resonemang, eftersom han är dålig nu så förutsätter man att det kommer fortsätta så. Vad är det som säger att han inte kan komma i form till nästa säsong och porducera då? Finns mycket som kan tala för det, han är från stockholm och känner sig hemma här, har spelat i klubben tidigare och vet vad som gäller.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Stadion skrev:
Vilket underbart resonemang, eftersom han är dålig nu så förutsätter man att det kommer fortsätta så. Vad är det som säger att han inte kan komma i form till nästa säsong och porducera då? Finns mycket som kan tala för det, han är från stockholm och känner sig hemma här, har spelat i klubben tidigare och vet vad som gäller.
Först och främst vill jag ha hem Mackan och jag tror han kommer göra en bra säsong isåfall. MEN, tycker verkligen inte att DIF ska din inställning på värvningsfronten.
" Fan järlan den här killen har vart en del skadad och varit usel ett tag nu, men liksom vad är det som säger att han inte skulle kunna bli bra hos oss? Visst han är en bit över 30, men vad säger det?"
Nej tack inga sådana resonemang i DIF, det har vi inte råd med. Sedan får man väl utvärdera vad "Kass" innebär. Ryssland är ju inte så jävla kul. Deras liga är bättre än våran.

Hoppas Mackan har tjänat ihop lite stålar och väljer att spela i Djurgården för under marknadsvärdet.

No offense Stadion.
Född till sportchef.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

http://www.hockeysverige.se/news_show_e ... id=6292871

Fredrik Svensson är det något att ha? Vet inte mycket om killen, har några landskamper iaf men det säger inte spec mycket.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Mackan är en bra värvning. Men någon Linkan-lön är han inte värd.

Fredrik Svensson får aik eller bajen ta.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Beskrivs som en defensiv back. Har inget minne av honom. Har han lite speed på rören kanske det kan vara en bra snubbe. Om han inte kräver för mycket. Ett betongblock vet jag inte om jag vill ha.

Ingen ungtupp heller. Men vi behöver ju stabila backar så varför inte.

Var ju skadad en del förra året också..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

android skrev:Beskrivs som en defensiv back. Har inget minne av honom. Har han lite speed på rören kanske det kan vara en bra snubbe. Om han inte kräver för mycket. Ett betongblock vet jag inte om jag vill ha.

Ingen ungtupp heller. Men vi behöver ju stabila backar så varför inte.

Var ju skadad en del förra året också..
Fredrik Svensson är passé och inget som vi bör värva.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Du brukar ju ha bra koll Frasse. Då hoppas jag att värvningsansvariga också har det.
Född till sportchef.
Låst