Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Står typ att han ska krita på ett nytt kontrakt med dem, men med en klausul att få lämna om ett nhl-erbjudande dyker upp.. Tror jag.. Va ett tag sen man läste tyska..
-
ska göra mitt bästa...
Thoresen: Kontrakt med NHL-klausul
Onsdag, 25 Mars 2009 Kl 11:33 - Martin Merk
Den norska Patrick Thoresen fick skriva ett kontrakt hos HC Lugano med brytningsklausul för NHL. Klubbens PostFinance Topscorer stannar nurvarande förhandlingar i Tessin, återbygger? men också med en återvändning i NHL, där han spelade förra säsongen.
Något sådant, gillar inte att översätta =).
Thoresen: Kontrakt med NHL-klausul
Onsdag, 25 Mars 2009 Kl 11:33 - Martin Merk
Den norska Patrick Thoresen fick skriva ett kontrakt hos HC Lugano med brytningsklausul för NHL. Klubbens PostFinance Topscorer stannar nurvarande förhandlingar i Tessin, återbygger? men också med en återvändning i NHL, där han spelade förra säsongen.
Något sådant, gillar inte att översätta =).
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur fan kan man man vrida artikeln till den rubriken. Bajenbladet har gjort det igen. På väg hem? Han säger att det inte är omöjligt. Det är inte heller omöjligt att han får kontrakt i Schweiz eller i NHL igen. Och att vi har velat ha hit Nilson har varit känt sen han lämnade oss. Jag väntar mig en kommentar likt: "Jag vill hem till Djurgården", för att en sådan rubrik ska få äga rum.
Denna tidning tar fan priset!
Denna tidning tar fan priset!
100% DJURGÅRDSJ***L
Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
Mackan kommer producera i DIF. Det gör han alltid.
Och med "alltid" menar du endast säsongen 04/05 antar jag, då han kom hem från att ha varit het i NHL...?
Det jag menar är att jag tycker man ska fokusera på att ta hit en målgörare (sniper), en målvakt och kanske ett par/tre stabila backar. Skulle Mackan villa lira för oss till en lagom lön så är det väl en bonus, men jag tror knappast att det är skillnaden mellan slutspel och "ingenmansland" nästa år.
Det jag menar är att jag tycker man ska fokusera på att ta hit en målgörare (sniper), en målvakt och kanske ett par/tre stabila backar. Skulle Mackan villa lira för oss till en lagom lön så är det väl en bonus, men jag tror knappast att det är skillnaden mellan slutspel och "ingenmansland" nästa år.
Men han fick visserligen spela i 4e linan oxå den här säsongen och fick inte spela så mycket så...PatteW skrev:Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
Men jag tror inte heller att han är skillnaden mellan ingemansland och slutspel. det ända som kan vara skillnaden mellan ingemansland och slutspel är Målvakten och inget annat
EDIT: skulle inte tacka nej till en free agent back som Seikola
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3192
Vilket underbart resonemang, eftersom han är dålig nu så förutsätter man att det kommer fortsätta så. Vad är det som säger att han inte kan komma i form till nästa säsong och porducera då? Finns mycket som kan tala för det, han är från stockholm och känner sig hemma här, har spelat i klubben tidigare och vet vad som gäller.PatteW skrev:Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
Först och främst vill jag ha hem Mackan och jag tror han kommer göra en bra säsong isåfall. MEN, tycker verkligen inte att DIF ska din inställning på värvningsfronten.Stadion skrev:Vilket underbart resonemang, eftersom han är dålig nu så förutsätter man att det kommer fortsätta så. Vad är det som säger att han inte kan komma i form till nästa säsong och porducera då? Finns mycket som kan tala för det, han är från stockholm och känner sig hemma här, har spelat i klubben tidigare och vet vad som gäller.PatteW skrev:Förstår inte riktigt hur alla kan tycka att Marcus Nilsson är en sån "toppvärvning", han har ju varit kass senaste säsongen och det kan ju lika gärna fortsätta så. Han är ju inte direkt en ung talang under utveckling och dessutom är han troligtvis jävligt dyr. En "toppvärvning" är väl ändå en spelare som är i form och producerar?! Vi behöver målgörare samt en stabil duktig målvakt.
" Fan järlan den här killen har vart en del skadad och varit usel ett tag nu, men liksom vad är det som säger att han inte skulle kunna bli bra hos oss? Visst han är en bit över 30, men vad säger det?"
Nej tack inga sådana resonemang i DIF, det har vi inte råd med. Sedan får man väl utvärdera vad "Kass" innebär. Ryssland är ju inte så jävla kul. Deras liga är bättre än våran.
Hoppas Mackan har tjänat ihop lite stålar och väljer att spela i Djurgården för under marknadsvärdet.
No offense Stadion.
Född till sportchef.
http://www.hockeysverige.se/news_show_e ... id=6292871
Fredrik Svensson är det något att ha? Vet inte mycket om killen, har några landskamper iaf men det säger inte spec mycket.
Fredrik Svensson är det något att ha? Vet inte mycket om killen, har några landskamper iaf men det säger inte spec mycket.
-
Mackan är en bra värvning. Men någon Linkan-lön är han inte värd.
Fredrik Svensson får aik eller bajen ta.
Fredrik Svensson får aik eller bajen ta.
Beskrivs som en defensiv back. Har inget minne av honom. Har han lite speed på rören kanske det kan vara en bra snubbe. Om han inte kräver för mycket. Ett betongblock vet jag inte om jag vill ha.
Ingen ungtupp heller. Men vi behöver ju stabila backar så varför inte.
Var ju skadad en del förra året också..
Född till sportchef.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Fredrik Svensson är passé och inget som vi bör värva.android skrev:Beskrivs som en defensiv back. Har inget minne av honom. Har han lite speed på rören kanske det kan vara en bra snubbe. Om han inte kräver för mycket. Ett betongblock vet jag inte om jag vill ha.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Du brukar ju ha bra koll Frasse. Då hoppas jag att värvningsansvariga också har det.
Född till sportchef.