Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
-
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
DIF_Soldier: Kulturvänstern är ju dock den grupp som har varit flitigast med att motarbeta nationalkänslor och patriotism i Sverige sedan tidigt 70-tal. Det är dock ett fenomen som sträcker sig bortom de politiska partierna.
Frajn: Fast det är just det där familj-mazarin-myset som jag vill bort ifrån. Åtminstone kompletera. Självklart ska man kunna gå hela familjen på hockey och käka popcorn om man känner för, visst. Men det ska finnas något mer. En fanatism och en uppvisning av passionen för hockeyn.
JohanPez: Du har nog rätt i att frågan är mer komplex än vad jag gjorde gällande ovan. Det blir konstigt att som Djurgårdare helt plötsligt stå sida vid sida med gnihetfansen och heja fram samma lag. I min värld är dock landet större. Samtidigt klarar ryssar och kanadensare av detta. "Go Canada, go!" och "??-??-?-?!" ekar alltid när dessa två lag spelar på hemmaplan. Dessutom fungerar det miljontals gånger bättre för oss i fotbollen. Där sluter vi upp mycket bättre.
Edit: Shit, vad OT vi hamnade nu, förresten!
Frajn: Fast det är just det där familj-mazarin-myset som jag vill bort ifrån. Åtminstone kompletera. Självklart ska man kunna gå hela familjen på hockey och käka popcorn om man känner för, visst. Men det ska finnas något mer. En fanatism och en uppvisning av passionen för hockeyn.
JohanPez: Du har nog rätt i att frågan är mer komplex än vad jag gjorde gällande ovan. Det blir konstigt att som Djurgårdare helt plötsligt stå sida vid sida med gnihetfansen och heja fram samma lag. I min värld är dock landet större. Samtidigt klarar ryssar och kanadensare av detta. "Go Canada, go!" och "??-??-?-?!" ekar alltid när dessa två lag spelar på hemmaplan. Dessutom fungerar det miljontals gånger bättre för oss i fotbollen. Där sluter vi upp mycket bättre.
Edit: Shit, vad OT vi hamnade nu, förresten!
Stefan Traav beskriver det som "en jättehög" med inbetalningar av säsongskort/medlemskap/bidrag. 
Det känns som att det kan handla om flera miljoner extra när säsongen summeras.

Det känns som att det kan handla om flera miljoner extra när säsongen summeras.
En sak som jag inte förstår är varför vi har så dåligt utbud på shoppen. Tänkte då främst näthandeln. De saknas matchtröjor i många storlekar, utbudet av t-shirtar är obefintligt och kreativiteten på övrig merchandise är inte så stor just nu.
Det är ju en intäktsförlust, och det är verkligen synd i tider som dessa när vi verkligen behöver få ihop alla slantar vi kan.
Vem är ansvarig för den delen?
Det är ju en intäktsförlust, och det är verkligen synd i tider som dessa när vi verkligen behöver få ihop alla slantar vi kan.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket sant. Shopen är ett jävla skämt. Förbättra eller lägg ned helt.wolsey100 skrev:En sak som jag inte förstår är varför vi har så dåligt utbud på shoppen. Tänkte då främst näthandeln. De saknas matchtröjor i många storlekar, utbudet av t-shirtar är obefintligt och kreativiteten på övrig merchandise är inte så stor just nu.
Säg den glädje som varar
Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Det är väl damerna som driver den? Håller dock med. I shoppen finns det definitivt utvecklingspotential.DIF_Soldier skrev:Mycket sant. Shopen är ett jävla skämt. Förbättra eller lägg ned helt.wolsey100 skrev:En sak som jag inte förstår är varför vi har så dåligt utbud på shoppen. Tänkte då främst näthandeln. De saknas matchtröjor i många storlekar, utbudet av t-shirtar är obefintligt och kreativiteten på övrig merchandise är inte så stor just nu.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Sv: Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Har dom lyckats sälja den där Columbus-tröjan med "Huselius" på ännu? Har hängt där ett par år.Magnutz skrev:Det är väl damerna som driver den? Håller dock med. I shoppen finns det definitivt utvecklingspotential.DIF_Soldier skrev:Mycket sant. Shopen är ett jävla skämt. Förbättra eller lägg ned helt.wolsey100 skrev:En sak som jag inte förstår är varför vi har så dåligt utbud på shoppen. Tänkte då främst näthandeln. De saknas matchtröjor i många storlekar, utbudet av t-shirtar är obefintligt och kreativiteten på övrig merchandise är inte så stor just nu.
Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Expert.
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Nu kan jag blanda ihop med fotbollens shop men jag har i vilket fall läst att kreativa fans med illustrator hemma gärna får skicka in förslag på design.wolsey100 skrev:En sak som jag inte förstår är varför vi har så dåligt utbud på shoppen. Tänkte då främst näthandeln. De saknas matchtröjor i många storlekar, utbudet av t-shirtar är obefintligt och kreativiteten på övrig merchandise är inte så stor just nu.
- Daniel942
Mats Larsson avgår!
http://www.svd.se/sport/djurgardens-bas ... 116235.svd
DIF!
Förändring! Förnyelse! Underbart!
Jag har ingen aning hur stor påverkan ML haft, men det är bra att det blir förändringar i styrelsen. Bra av honom att göra detta. Nu har vi fans snart inga ursäkter kvar för att göra annat än att stötta, stötta och stötta laget hela vägen tillbaka till ES.
Jag har ingen aning hur stor påverkan ML haft, men det är bra att det blir förändringar i styrelsen. Bra av honom att göra detta. Nu har vi fans snart inga ursäkter kvar för att göra annat än att stötta, stötta och stötta laget hela vägen tillbaka till ES.
- -daniel-
På sikt är detta det absolut bästa som kunde hända, jag känner mig helt överlycklig. Veckans bästa nyhet utan tvekan (ja, Linkan inkluderad).
Jag tror att JK gjorde tämligen klart för Djurgårdens styrelse att Mats Larsson skulle komma att röstas bort på medlemsmötet i sommar och att det var lika bra att han klargjorde sin avgång redan nu.
SÅ JÄVLA BRA. Nu gäller det naturligtvis att hitta en bra ersättare, men med det tidspannet som finns är jag övertygad om att valberedningen kommer lyckas...
Jag tror att JK gjorde tämligen klart för Djurgårdens styrelse att Mats Larsson skulle komma att röstas bort på medlemsmötet i sommar och att det var lika bra att han klargjorde sin avgång redan nu.
SÅ JÄVLA BRA. Nu gäller det naturligtvis att hitta en bra ersättare, men med det tidspannet som finns är jag övertygad om att valberedningen kommer lyckas...
- Andy
Jag är inte lika översvallande lycklig som många andra.
Det är lätt att rösta bort någon - svårare att rösta in någon bra.
Det måste bli rätt person som tar klubban i världens bästa klubb.
Vi ska inte heller glömma att Mats i högsta grad varit delaktig i att sanera klubbens ekonomi.
Vi ska inte heller glömma att Mats i högsta grad varit delaktig i att sanera klubbens ekonomi.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Doyle
Håller med det är lätt att jubla kortsiktigt. Långsiktigt gäller det att hitta någon som har kraft och styrka att orka med med att driva verksamheten framåt. Är ju inte bara tjo o tjim i en elitidrottsklubb direkt. Hoppas dock att DIF varumärke är starkt och det finns nån starkt förankrad hårdhudad man/kvinna i krösusdjungeln som räcker upp en hand...En som dock är diskad och jag inte vill se är Hr Stenbäck. Blir spännande det här...
Senast redigerad av Doyle den 2012-04-27 22:15:43, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
...fast på 10 år har vi väl haft positivt resultat 1 säsong eller liknande, det är långt i från godkänt.
Mats Larssons arroganta attityd mot oss betalande fans är under all tänkbar kritik. Han är helt enkelt en person som inte klarar av att bli kritiserad överhuvudtaget, det ger inget bra förtroende för en så pass viktig nyckelperson inom organisationen.
Att Mats försvinner är utan den minsta tvekan det bästa som kan hända. Sen är det naturligtvis viktigt att det kommer in en vettig ersättare, men med den tid man nu har på sig att ta fram alternativ så är jag övertygad om att det kommer lösa sig.
Mats Larssons arroganta attityd mot oss betalande fans är under all tänkbar kritik. Han är helt enkelt en person som inte klarar av att bli kritiserad överhuvudtaget, det ger inget bra förtroende för en så pass viktig nyckelperson inom organisationen.
Att Mats försvinner är utan den minsta tvekan det bästa som kan hända. Sen är det naturligtvis viktigt att det kommer in en vettig ersättare, men med den tid man nu har på sig att ta fram alternativ så är jag övertygad om att det kommer lösa sig.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Samma här. Som jag förstått det har han gjort mycket bra för DIF beträffande ekonomin.Andy skrev:Jag är inte lika översvallande lycklig som många andra.
Sedan kan man undra hur många här som verkligen vet vilket arbete han gjort?
Just det sistnämnda har däremot varit en dåliga sak med ML. Han har inte varit tillräckligt öppen med vad som hänt i föreningen.
Sedan fattar jag att den stora missen för ML var hanteringen av "Globendramat på derbyt". Det hanterades dåligt och jag förstår varför många är minst sagt upprörda över det.
Finns det nu någon skicklig ledare som kan utveckla DIF?
Någon som kan ta klubben till toppen igen?
En person som kan bryta bonnlagens ekonomiska dominans?
Som inte skyller ifrån sig och grinar ut över att "de har en egen arena"?
Någon med DIF-hjärta som ser möjligheterna av att vara en 08-klubb och inte ser hinder med det?
Som jag tidigare skrivit. Ingen Djurgårdare gnällde över att vi som Stockholmsklubb låg i den ekonomiska toppen under vår storhetstid under 80-90-talet. Vi hade höga lönebudgetar, stora sponsorintäkter och fantastiska framgångar. Bonnlagen kontrade med egna arenor.
Senaste åren har vi bara likt dåliga förlorare skyllt ifrån oss på hur orättvist allt är. Ingen kommer att lösa det åt oss. Ingen tycker synd om oss för att vi halkat efter.
Finns någon med DIF-hjärta och en briljant kunskap som kan lösa detta?
Man hoppas.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bra där, bara försvinn din dryga jävel.Daniel942 skrev:Mats Larsson avgår!
Nu kan man snart börja att fundera på att förlänga sitt säsongskort.