Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Erik Kloth skrev:Anger?

Nej tack!

Är man stockholmare så är man given i laget? Patetiskt!

Andreas Holmqvist & Johan Åkerman är exempel på stockholmare som verkligen skulle TILLFÖRA något! Anger skulle inte tillföra ett dugg!

Ja men hur stor chans tror du att både Åkerman och Holmqvist kommer till dif?? Överhuvutaget så kommer nog ingen att nånsin spela i dif..
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Erik Kloth skrev:Anger?

Nej tack!

Andreas Holmqvist & Johan Åkerman är exempel på stockholmare som verkligen skulle TILLFÖRA något! Anger skulle inte tillföra ett dugg!
håller med, sen att de lär aldrig dyka upp i vår trupp är en annan sak.

har inte hört ett skit denna säsong om Anger, inte när det gäller ösa in mål göra poäng m.m

2006-2007 Basel NLA 44 9 13 22 30

Inget som verkar vara lysande i hans statistik denna säsong.

Undra vad Anger ska tillföra i detta lag som DIF håller på att bygga??
There is no I in TEAM!!!!
KapZ

Inlägg av KapZ »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 22,00.html

"Tommy Engström, klubbdirektör, berättar:
– Vi har meddelat Dragan Umicevic att han inte får vara kvar. Det handlar mestadels om sportsliga skäl."

"Sedan berättar Engström att förstamålvakten från de sista matcherna, Teemu Lassila, inte får vara kvar.
– Nej, vi väljer, som jag förstått det, att satsa på Daniel Larsson och Stefan Riddervall, säger Engström."

"Nu pekar det mesta på att Dragan Umicevic hamnar i Finland. På ingång till laget är Niklas Anger samt utlånade Dick Axelsson."
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det var en jäkla massa Aftonbladet-kåta skribenter på det här forumet.
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Anger passar alldelles utmärkt i en tredje kedje alternativt i en fjärde kedja som ska lira. Ang. hans attitydproblem så säger jag ingenting där då det endast är rykten. Men Anger är ingen klasspelare och jag hoppas verkligen inte att han är en utav "toppspelarna" i den sk. storsatsningen.
Bild
KapZ

Inlägg av KapZ »

Hovet skrev:Det var en jäkla massa Aftonbladet-kåta skribenter på det här forumet.
Då detta är "Silly season 2007/08"-tråd så är det väl bra att säga alla möjliga rykten man hittar.
Såg dock att jag inte var först med den länken. Det ber jag om ursäkt för.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Brutus skrev: Sen tycker jag att man kan kräva mer av en kille som Ottosson. Det räcker inte att lira bra sista 10-15 omgångarna, det är för sent då.

Lagkapten Ölvestad är en riktigt skön lirare som jag gillar skarpt, men man kan inte dra på sig så många onödiga utvisningar som han gör.

Sjögren vet jag inte vad han gör i laget. Det är ett mysterium att man värvar honom och sedan får han inte lira. Vad är vitsen med det? Endast en onödig kostnad, och jobbet hade Ribben kunnat göra.
Lever vi på samma planet?

- Otto är en av killarna som burit upp laget i år.
- När det gäller Ölvestad så kan man inte både ha kakan och äta upp den. Hans underbara spelstil genererar mycket utvisningar så är det bara.
- Sjögren hade blivit viktig i ett eventuellt slutspel där det är pannben som han som så ofta avgör. Jag tror att ledningen såg honom som en investering inför slutspelet helt enkelt. Hade vi gått dit hade killar som Ölvestad, Fimpen och Sjögren blivit mycket viktiga (glöm aldrig Jonas Finn-Olsson)
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Det bästa inför nästa säsong är att det inte behövs många nyförvärv. Nu kan man äntligen satsa mer pengar på 1-2 spelare än att betala samma pengar för flera spelare. Detta bör ju betyda fler klasspelare.

Hannula vore en riktig dröm, men med tanke på jättelönen han får samt att han presterar riktigt, riktigt bra i Ryssland gör att han nog förblir en dröm. Dock är det väldigt viktigt att vi värvar Robin Jonsson från Färjestad. Där bör man satsa mycket pengar för ett fint kontrakt åt honom. En annan det bör satsas pengar på är Yared Hagos. Jonsson, Hagos, Anger och Dick räcker gott och väl som nyförvärv nästa säsong, behåller vi dessutom Hörna, Jiri och Ferna så tror jag inte det behövs så mycket mer.
Bild
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Anger var tongivande i Brynäs råtta eller inte. Men även om han ersätter Dragan måste fler offensiva ämnen in. Linkan kan inte lyfta laget än säsong till.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Fricke skrev:Anger var tongivande i Brynäs råtta eller inte. Men även om han ersätter Dragan måste fler offensiva ämnen in. Linkan kan inte lyfta laget än säsong till.
Det hade han gärna fått fortsätta med, han får vara tongivande i vilket lag han vill förutom i mitt kära DIF.

Han vill väl hem till Sthlm så att han kan gå ut på det hetaste innestället med sina rika ajkåpolare.... (bl.a prinsessan Madde, Victoria)
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Kan hända att jag är helt fel ute man är inte Anger fostrad i DIF? Isf kan man ju leva med åren som han gjorde i aik. Inte för att jag själv bryr mig om det faktum att han lirat hos dem vilket somliga verkar ha som argument till att inte värva honom
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Anger statistik:

Niklas Anger

BORN: 1977-07-14
NATION: Sweden
POSITION: RW
SHOOTS: L
HEIGHT: 187 cm / 6'2"
WEIGHT: 88 kg / 194 lbs
DRAFTED: Selected 1995 by Montreal round 5 #112 overall

Anger has been a solid performer for several seasons and has been on the verge of becoming a regular with Swedish national team. He is quite skilled offensively and a good passer as well as scorer. Anger wants to control the puck as much as possible and can create scoring chances by himself. On the downside he has been somewhat inconsistent in the past and is hardly a force physically

Season Team League GP G A TP PIM
1994-1995 Djurgården J20 SuperElit 30 14 12 26 26
Team Sweden U18 EJC-18 5 4 4 8 2
1995-1996 Djurgården Elitserien 10 0 0 0 2
Team Sweden U20 WJC-20 7 3 - - -
Djurgården J20 SuperElit 24 13 16 29 26
1996-1997 Djurgården Elitserien 4 0 0 0 0
Arlanda Wings Division 1 16 5 9 14 6
Team Sweden U20 WJC-20 - - - - -
Djurgården J20 SuperElit 2 1 2 3 2
Linköping Division 1 10 2 2 4 10
1997-1998 Djurgården Elitserien 45 2 5 7 37
1998-1999 AIK Elitserien 47 6 6 12 16
1999-2000 AIK Elitserien 50 11 13 24 14
2000-2001 AIK Elitserien 50 5 10 15 22
2001-2002 AIK Elitserien 50 12 20 32 16
2002-2003 Brynäs Elitserien 48 20 12 32 28
2003-2004 Brynäs Elitserien 50 11 15 26 26
2004-2005 Sierre NLB 44 25 60 85 28
Ambri Piotta NLA 1 1 1 2 0
2005-2006 Basel NLA 42 9 28 37 20
2006-2007 Basel NLA 44 9 13 22 30

GP G A TP PIM
Elitserien: 354 67 81 148 161
Division 1: 26 7 11 18 16
SuperElit: 56 28 30 58 54
U20 World Championships: 7 3 0 0 0
U18 World / Euro Championships: 5 4 4 8 2

- U18 EJC Bronze medal 94/95
- U20 WJC Silver medal 95/96
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

kungK2 skrev:Kan hända att jag är helt fel ute man är inte Anger fostrad i DIF? Isf kan man ju leva med åren som han gjorde i aik. Inte för att jag själv bryr mig om det faktum att han lirat hos dem vilket somliga verkar ha som argument till att inte värva honom
Det kanske är så att somliga vet att anger inte är något att ha då han är en medioker hockeyspelare förutom det att han är ajksympatisör...

Kommer ihåg när anger & Lovén kom upp i DIF, dom var så lovande, men det blev aldrig så mycket med dom..
Brutus

Inlägg av Brutus »

Andy skrev:
Brutus skrev: Sen tycker jag att man kan kräva mer av en kille som Ottosson. Det räcker inte att lira bra sista 10-15 omgångarna, det är för sent då.

Lagkapten Ölvestad är en riktigt skön lirare som jag gillar skarpt, men man kan inte dra på sig så många onödiga utvisningar som han gör.

Sjögren vet jag inte vad han gör i laget. Det är ett mysterium att man värvar honom och sedan får han inte lira. Vad är vitsen med det? Endast en onödig kostnad, och jobbet hade Ribben kunnat göra.
Lever vi på samma planet?

- Otto är en av killarna som burit upp laget i år.
- När det gäller Ölvestad så kan man inte både ha kakan och äta upp den. Hans underbara spelstil genererar mycket utvisningar så är det bara.
- Sjögren hade blivit viktig i ett eventuellt slutspel där det är pannben som han som så ofta avgör. Jag tror att ledningen såg honom som en investering inför slutspelet helt enkelt. Hade vi gått dit hade killar som Ölvestad, Fimpen och Sjögren blivit mycket viktiga (glöm aldrig Jonas Finn-Olsson)
Den enda som burit någon iår är Linkan som haft Hörnqvist, Bäcker och resten av laget på sina axlar.

Vad det gäller Otto så är han en riktigt bra spelare, framförallt smart. Men den klass som han har haft och kan spela på är högre än den han visat upp stora delar av denna säsong.

Vi har lirat "slutspelsmatcher" sen slutet av Januari, och Sjögren har knappt lirat nånting.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Jag tror att Sjögren togs in som en reserv och för att höja konkurensen.
Sen håller jag inte riktigt med om att Linkan burit hela laget på sina axlar. Visst har han varit viktig men hela laget har spelat stabilt, förutom "svackan" i november.

Vad kräver du av Ottoson? Att han ska göra guld av sten? Han spelade med Ölvestad som inte direkt är känd som en sniper och Dragan som inte kommit upp till förväntad nivå. Då kan man inte förvänta sig att han ska pumpa fram poäng. Hade han spelat med Bremberg hade han nog gjort betydligt fler mål.
Skriv svar