Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av sthlm_dif »

xxwinniehxx skrev:Inget jävla jinxande!!! Vi vet ju alla hur det gick i fotbollen när några idioter kom på idén att sjunga "10 år sen gnagarsvin", som ett brev på posten vann såklart asen guldet året därpå.

Att folk aldrig lär sig.
Stor sannolikhet att det inträffar.
Dom kanske vinner division 1 nästa år om dom har tur. :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

På lördag hjälps vi alla åt att ha variation på våra sånger. Kan vi få det och låta dom hänga i ett par minuter blir det galen stämning.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Viktigare att ha lite känsla i sångval.

Kommer Järnkaminerna i rätt stund blir det ett jävla drag, kommer den fel så blir det bara irriterat och det påverkar övriga sånger.

Sen att typ köra Hunden leif när det är 5 minuter kvar vid ställningen 3-3 eller liknande är förkastligt.

Sen gillar jag sång, men jag vill ändå sätta press på domaren. När det är en 50/50 situation, en DIF spelare ramlar eller någon motståndare hugger så ska det komma en vissel-och burops -orkan. Om vi får EN extra utvisning med oss så kan den betyda 4-3 istället för 3-3.

Sedan så presenterar ju alltid speakern motståndarmålvakten innan matchstart. Här borde det komma en ännu högra vissel och buropsorkan än den som är idag. En målvakt med ändra sinnesstämmning är en dålig målvakt.

Sen är ju A och O att alla har kul på läktaren och vågar ta i. Då kommer stämningen också.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

vi borde komma på en låt om Mike Zigomanis, och jag tycker den ska vara på engelska så den går in i hans hjärta.
Om ni lyssnar på melodin från Steve Gerrard Gerrard , he passes the boll forty yards, he's big and he's fuckingar'd Steve Gerrard Gerrard.
Något i den formen tycker jag, ett exempel :
Miiiiike scoooored again , he shoots the puck haaard as hell, he's insane from caaanadian, mike you did it agaain!!

Ett förslag t.ex måste iaf komma på en ramsa om honom.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

4sure skrev:vi borde komma på en låt om Mike Zigomanis, och jag tycker den ska vara på engelska så den går in i hans hjärta.
Om ni lyssnar på melodin från Steve Gerrard Gerrard , he passes the boll forty yards, he's big and he's fuckingar'd Steve Gerrard Gerrard.
Miiiiike scoooored again , he shoots the puck haaard as hell, he's insane from caaanadian, mike you did it agaain!!

Vilket fall som helst så måste man säga Canada. Han kan ju inte komma från kanadensare. ;)
Annars tycker jag faktiskt den lät helt ok.

Tycker också att det borde vara "Mike scored again" på slutet, som det är i början. Låter mycket bättre i mina öron. Som i orginalet.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Snazzi skrev:
4sure skrev:vi borde komma på en låt om Mike Zigomanis, och jag tycker den ska vara på engelska så den går in i hans hjärta.

Vilket fall som helst så måste man säga Canada. Han kan ju inte komma från kanadensare. ;)

Tycker också att det borde vara "Mike scored again" på slutet, som det är i början. Låter mycket bättre i mina öron. Som i orginalet.
Taack , asså det var bara ett förslag , du har rätt där angående Canada, men det är det, jag vet hur svenskar uttalar Canada, blir fel, men om man säger det rätt så , men man måste hålla ut tonen på Caaanada, och du har rätt angående på slutet att det låter bättre när "Mike scored again", asså det är vad jag anser, och på tal om att lära sig ramsor, så vet jag inte hur det kommer bli fall alla tar och lär sig den, och om jag skulle ställa mig upp och sjunga, skulle jag stå där alldeles ensam, rekommenderar att lära er den sången !:)
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Kan bli ett grymt drag då !
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Mike Mike Super-Mike.
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Enbom skrev:Mike Mike Super-Mike.

inte för att klaga, men rolig fantasi ?
Användarvisningsbild
mutation

Inlägg av mutation »

Ohh, Mickey you're so fine... :wink:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

4sure skrev:
Snazzi skrev:

Taack , asså det var bara ett förslag , du har rätt där angående Canada, men det är det, jag vet hur svenskar uttalar Canada, blir fel, men om man säger det rätt så , men man måste hålla ut tonen på Caaanada, och du har rätt angående på slutet att det låter bättre när "Mike scored again", asså det är vad jag anser, och på tal om att lära sig ramsor, så vet jag inte hur det kommer bli fall alla tar och lär sig den, och om jag skulle ställa mig upp och sjunga, skulle jag stå där alldeles ensam, rekommenderar att lära er den sången !:)
Yes, yes. Fast det blir svårt att få folk att lära sig den, tror inte folk vill skrika ut på engelska helt ensamma. Men jag hoppas det blir något av detta. ;)
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Men nötar man den sången skriver den på sång forum eller nåt så kanske dom lär sig, och jag har nog inga problem att sjunga ut den sången för jag kommer från usa och skulle inte tycka det var pinsamt fall några hakade på. Skulle vara mäktigt fall den sången ekade på hovet!
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

4sure skrev:Men nötar man den sången skriver den på sång forum eller nåt så kanske dom lär sig, och jag har nog inga problem att sjunga ut den sången för jag kommer från usa och skulle inte tycka det var pinsamt fall några hakade på. Skulle vara mäktigt fall den sången ekade på hovet!
Dåså, give it a shot! ;D
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Det var ett jäkla röjj på den här tråden. kul med sånt stort intresse. Dock vill jag att alla här ska veta att JK har ett eget forum för just utvecklandet av vår supporterkultur, och såklart mycket annat. Så regga er där och skriv, så kommer ni säkert få mer respons skulle jag tro.

http://www.difbutiken.se/forum/
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag irriterar mig som fan på att det ska sjungas "Sittplats ställer upp" i tid och otid. Det är en riktig skitramsa.

Max en gång per match, och då måste klacken ha koll på att den ramsan passar just då..
Skriv svar