Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Kan vi byta ut spelare som Guter mot lite bättre diton ser i alla fall jag det som en fördel.
MrMadhawk skriver också såhär:
"Både Leksand och Modo söker förstärkningar, och det viskas om Marcel Hossa. Leksand har dessutom öppet sagt att man ska presentera en spelare i början på veckan.
Hörde själv att Djurgårdens Mattias Guter var aktuell. En spelare som dock lirade med DIF under gårdagen. Har även viskats om en återkomst för Micke Johansson, och även lite föredetta Leksingar i Almtuna."
"Både Leksand och Modo söker förstärkningar, och det viskas om Marcel Hossa. Leksand har dessutom öppet sagt att man ska presentera en spelare i början på veckan.
Hörde själv att Djurgårdens Mattias Guter var aktuell. En spelare som dock lirade med DIF under gårdagen. Har även viskats om en återkomst för Micke Johansson, och även lite föredetta Leksingar i Almtuna."
Samma här.Kall-El skrev:Kan vi byta ut spelare som Guter mot lite bättre diton ser i alla fall jag det som en fördel.
Då fanns det substans i det jag såg igår. Ryktet har funnits i lekdandskretsar några dagar nu. Vi har ett överflöd av forwards och letar spets. Antar om vi släpper Guter till vår värsta rival om kvalplatsen så har vi nåt bättre på g.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Guter ut, Cehlin in hade jag gärna gjort. Även om jag gillar Guter.
Sen finns det såklart ett par tre andra spelare jag hellre skulle släppa.
Sen finns det såklart ett par tre andra spelare jag hellre skulle släppa.
Expert.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Och Guter skrev vi treårskontrakt med för att nu släppa honom? Vi lär alltså få betala typ halva hans lön i två säsonger. Ingen bra värvning isåfall.
Avskaffa tre mot tre.
- SirDIFalot
Tänk på att vi förlängde med honom innan vi gick upp.Mattias_87 skrev:Och Guter skrev vi treårskontrakt med för att nu släppa honom? Vi lär alltså få betala typ halva hans lön i två säsonger. Ingen bra värvning isåfall.
Expert.
Jag tycker det vore dumt att släppa Guter, och idiotiskt att släppa honom till Leksand. Skicka iväg Alvarez istället i så fall. Och varför skulle Guter ens vara intresserad? Han spelade 10 minuter igår och har kontrakt i ytterligare två säsonger.
Alltså det här med Timrå. Om de konkar nu, skulle det då finnas någon i laget som skulle vara intressant för oss?
Håller med till fullo.kaminor skrev:Jag tycker det vore dumt att släppa Guter, och idiotiskt att släppa honom till Leksand. Skicka iväg Alvarez istället i så fall. Och varför skulle Guter ens vara intresserad? Han spelade 10 minuter igår och har kontrakt i ytterligare två säsonger.
Jag hoppas vi behåller Alvarez, han kommer att bli en bra SHL spelare
Molinder?Isabo skrev:Alltså det här med Timrå. Om de konkar nu, skulle det då finnas någon i laget som skulle vara intressant för oss?
Både Guter och Alvarez borde behållas. Får vi in några riktigt heta alternativ så kan man kanske tänka sig att låna ut dem till AS men det vore IDIOTI att byta mot några andra SHL-lag.Bengan08 skrev:Jag hoppas vi behåller Alvarez, han kommer att bli en bra SHL spelare
Vi VET att de har en enorm kapacitet och är sjukt målfarliga i rätt omgivningar, att vi inte, på grund av kvalitetscenterbrist och ett aningen avigt spelsystem, kunnat erbjuda dem de möjligheterna betyder inte att andra lag inte kommer att kunna göra så.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om vi behöver släppa Guter för att ta in en spelare som exempelvis Lasch så förstår jag.
Jag slår väl till med en vild gissning och säger att vi släpper Guter till Leksand. Hossa går även han till Leksand och vi knyter till oss Lasch på ett längre kontrakt.
Jag slår väl till med en vild gissning och säger att vi släpper Guter till Leksand. Hossa går även han till Leksand och vi knyter till oss Lasch på ett längre kontrakt.
Möjligen. 13 poäng (5/8) på 34 matcher.Malto skrev:Molinder?Isabo skrev:Alltså det här med Timrå. Om de konkar nu, skulle det då finnas någon i laget som skulle vara intressant för oss?
Men man skulle kunna damma av och modifiera den gamla "inga hinder, vi har Wallinder"-ramsan åtminstone.