Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Inlägg av XantE »

Läst igenom det som skrivits om Dif och Otto och måste säga att det är grymt dåligt av Dif att inte sköta detta bättre. Grymt oprofessionellt och nonchalant . Får vibbar av att det inte blir någon Kristofer i Djurgårn nästa säsong..
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jepe »

Mackan är väl en av de få spelare som faktiskt "har råd" att gå från 300 till 80 (om nu så var fallet). Finns en hel del på kansliet som inte varit i närheten av att tjäna några 300' i månaden och nu får leva på akassa eller kanske lyckats få ett nytt jobb i bästa fall. Just för att dessa som tjänar ofantliga pengar inte gjorde sitt jobb förra säsongen.

Det är ju inte direkt så heller att för att hockeykarriären tar slut vid 35-40 års åldern så är det förbjudet att jobba med något annat. Chansen att tjäna pengar tar inte slut om man inte är en diva som anser sig för fin för att dra på sig arbetskläderna, overall, kostym eller vad man nu kan tänkas göra.

Har man satt en förening i skiten så har man faktiskt ett ansvar. Att spela hockey är inte som att ha ett vanligt 9-5 jobb. Man har faktiskt ett ansvar gentemot supportrar, man har ett ansvar gentemot den förening som faktiskt bidragit till att spelare kan tjäna dessa pengar som de gjort i sina karriärer. Jag tycker faktiskt att man har ett ansvar, ett stort sådant. Detta ansvar blir inte direkt mindre hellre när man är/var kapten. Marcus Nilson och Daniel Tjärnqvist har tyvärr visat sina riktiga ansikten, och de var inte snygga.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm19

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av sthlm19 »

Om du har ett "Vanligt" arbete så får du sparken om du inte gör ditt jobb, du får gå om någon annan kan ta din plats. MEN. om du har ett kontrakt och får betalt för vad du ska prestera i framtiden, under ett år, så har du en obligation att prestera. När du inte presterar anser jag att du har en skyldighet mot din arbetsgivare att göra rätt för dig. Din arbetsgivare i detta fallet är de som ser alla matcher och betalar pengarna för tv-licensen och motsvarande.

Vi betalar Mackans förbannade lön- SÅ - ge oss en förklaring varför fan du går till ett annat lag eller låter som en musvinge när vi åker ur! Det är din förbannade skyldighet.

Jävlar vad lack jag är.
peter johansson

Inlägg av peter johansson »

Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sedan rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

På Twitter ryktas det om att Otto nu signat för Djurgårn, - hoppas det ligger någon sanning i det.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sedan rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??
Ja, men jag är ganska övertygad om att du inte har 100.000 fans som kräver en förklaring eller ursäkt. Vi skiter totalt i vilket jobb du tar eller inte tar. Lagkaptensrollen i DIF är liiiite annorlunda mot ett vanligt jobb...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Tessan skrev:På Twitter ryktas det om att Otto nu signat för Djurgårn, - hoppas det ligger någon sanning i det.
Vore underbart, hoppas han inte tappat gnistan för den dåliga behandlingen han KANSKE fått.

Har ni sett att Linkan fördömer Mackans Aftonbladetsnack med: "Skitsnack"? Jag har inte läst sidorna innan denna än, så sorry om jag är typ sjua på bollen!

EDIT: ok, sjua it is... Mackan gräver bara gropen djupare.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

-daniel- skrev:
Lucky Luke skrev:
-daniel- skrev:Som sagt, Johan Madhawk har knappast skrivit den där listan med 100% koll... En back till skall in, och personligen tror jag det blir Nils Andersson.
Varför tror du det blir Nils Anderson och inte Scalzo som DIF väljer som sista back in? Kan det vara ekonomi bakom ett sånt beslut dvs Scalzo blir för dyr. För nog måste väl ändå Scalzo vara ett bättre val trots allt. Mer rutin i alla fall. Men, men vem vet, Andersson kanske blir en kanonvärvning i slutändan. Hoppas det om det nu blir han som kommer in, men hoppas ändå fortfarande på Scalzo.
Det är nog en kombination av den prislappen som kanadensaren besitter, och helt enkelt vad densamma verkligen vill.

Jag tycker nog DIF gör rätt att inte bränna för mycket pengar på en utpräglad PP-back; Vi behöver en högkvalitativ målvakt för att ha en reell chans till avancemang, likväl som vi behöver Ottosson.

Tack för det. Är nog riktigt som du säger att DIF gör rätt i att inte bränna allt krut på en utpräglad PP-back utan satsa lite mer på en riktigt vass målvakt istället. Och Nils som back är ju inget direkt dåligt val.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sedan rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??
Läs de två inläggen ovan ditt :wink:
gaspo

Inlägg av gaspo »

peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sed
an rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??

Hur gammal är du?? Hur många tjänar 300 kaker i månaden? Gör man detta har man råd o halvera sin lön ett år. Tjänar du en vanlig 25k lön så funkar det inte. Din jämförelse du gör är så tävla korkad
vi snackar inget vanligt jobb här. Nilson är en riktig jävla gris!
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Tessan skrev:På Twitter ryktas det om att Otto nu signat för Djurgårn, - hoppas det ligger någon sanning i det.
Var har du läst det? Skulle vara sjukt underbart om det verkligen stämmer.
gaspo

Inlägg av gaspo »

SkönaDjurgårn skrev:
Vore underbart, hoppas han inte tappat gnistan för den dåliga behandlingen han KANSKE fått.

Har ni sett att Linkan fördömer Mackans Aftonbladetsnack med: "Skitsnack"? Jag har inte läst sidorna innan denna än, så sorry om jag är typ sjua på bollen!

EDIT: ok, sjua it is... Mackan gräver bara gropen djupare.

Bremberg skriver detta var?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

gaspo skrev:
peter johansson skrev:Jag säger det ÄN EN GÅNG att det finns i STORT SETT inte många kvar med det där riktiga klubbhjärtat,det är synd men det är dagens sanning så snälla lägg ner detta tjatande om riktiga hjärtan hit och dit hur gamla är ni??? En fråga till er som tycker att alla skall halvera sina löner när man spelar i Djurgår`n:: ni jobbar på ett företag som år efter år går riktigt bra och och som är ett riktigt starkt varumärke i Sverige men sed
an rätt var det är så kommer ett bakslag och man hamnar lite i "skymundan" av de stora pojkarna och då får du förfrågan om följande att du får och vi vill gärna att du stannar kvar men du får gå ner 40-50% i lön hur skulle du göra då??? samtidigt så får du ett erbjudande från ett annat företag där du kan behålla din nuvarande lön eller få mer.........HUR GÖR DU NU :?: :roll: :shock: jag vet vad jag skulle gjort vet du??

Hur gammal är du?? Hur många tjänar 300 kaker i månaden? Gör man detta har man råd o halvera sin lön ett år. Tjänar du en vanlig 25k lön så funkar det inte. Din jämförelse du gör är så tävla korkad
Håller helt med!! Dessutom skulle jag vilja tillägga att det kanske, kanske finns andra värden i livet än bara pengar. Hört talas om glädje och stolthet för en klubb tex ?
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Lucky Luke skrev:
gaspo skrev:

Håller helt med!! Dessutom skulle jag vilja tillägga att det kanske, kanske finns andra värden i livet än bara pengar. Hört talas om glädje och stolthet för en klubb tex ?
Nu håller jag med de flesta i deras kritik mot Nilson.. Ju mer jag hör desto mer irriterad blir jag på den lilla flickan.

Men det där är ett konstigt sätt att tänka på asså. Tjänar du 50k/månad förlorar du bra jävla mycket mindre pengar än om du halverar din lön på 300k/månad. Tänk att på ett år förlorar man då 1,8 Mkr.. Hade du däremot bara tjänat 50k/månad hade din alternativkostnad (dvs kostnad för utebliven lön) istället bara blivit 300 tkr.. För en hockeyspelare som försöker tjäna ihop sin pension innan han firar 40 år är det rätt jävla viktigt.
Du är med oss överallt, Stefan.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Läs intervjun med Nilson: http://www.hockeysverige.se/mobile/arti ... ons-beslut . han är verkligen helt jävla dumhet!
Låst