Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
När jag pratade med KG om bland annat Lasch så var han en av dem som DIF hade på radarn. Man utvärderar och ser vilket spår de ska gå på.
Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
KG ville i första läget ha ett kontrakt över nästa säsong med en center av klass. Men jag håller med om att det är konstigt om det stämmer. Jag ser gärna Lasch även över nästa säsong.Axel_K skrev:Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Enda anledningen jag ser att vi inte vill ha Lasch på långtidskontrakt är att han kanske är fruktansvärt dyr?Berra skrev:KG ville i första läget ha ett kontrakt över nästa säsong med en center av klass. Men jag håller med om att det är konstigt om det stämmer. Jag ser gärna Lasch även över nästa säsong.Axel_K skrev:Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror lusten att skriva långtidskontrakt förändras en del om det gäller en transatlant och inte en Johan Larsson typ.Axel_K skrev:Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
Expert.
Fast en spelare som presterat i Elitserien tidigare känns ändå som något intressant långsiktigt! Född 87 dessutomSirDIFalot skrev:Jag tror lusten att skriva långtidskontrakt förändras en del om det gäller en transatlant och inte en Johan Larsson typ.Axel_K skrev:Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Han har inte jättegott rykte. Var lite gnällig off ice i Växjö och så.Axel_K skrev:Fast en spelare som presterat i Elitserien tidigare känns ändå som något intressant långsiktigt! Född 87 dessutomSirDIFalot skrev:Jag tror lusten att skriva långtidskontrakt förändras en del om det gäller en transatlant och inte en Johan Larsson typ.Axel_K skrev:Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
Expert.
Cehlin kanske bara vill ha ett kontrakt över denna säsong?SirDIFalot skrev:Gillar det inte. Han levererade bra här senast. Är i bra ålder. Har bättre facit i AHL än Fällström. Mackan har ungefär producerat hälften så lite senaste två säsongerna som Cehlin gjorde när han var här senast.
Cred till Sillen att han inte bölar ut i media över det likt Douglas. Cehlin ville minst lika gärna till Djurgården. Urdjurgårdare.
OM så är fallet känns det rätt dumt att signa upp en forward som gått skadad stora delar av säsongen och som kommer kräva en startsträcka.
Nu behövs det dock spelare som kan gå in och leverera direkt.
Dessutom har vi en fruktansvärd mängd forwards redan nu.
Däremot ser jag gärna Cehlin för oss från start nästa säsong som ersättare för någon av våra mindre lyckade signingar från Allsvenskan.
Nej tack till Lasch.
Killen står på -16 för denna säsong!
Dessutom behöver väl den spelartypen ha en vettig center vid sin sida.
Har vi denna center?
Alldeles för stor risk att vi inte har den omgivning som denna typ av spelare behöver.
Har vi denna center?
Alldeles för stor risk att vi inte har den omgivning som denna typ av spelare behöver.
Han skulle lyfta vårt PP enormt och han kan spela med Sören+Nilson!Kall-El skrev:Nej tack till Lasch.
Har vi denna center?
Det vill jag tro med är orsaken, att vi kanske vill avvakta lite innan vi bränner hela spelarbudgeten nästa säs.MarcusDaze skrev:Enda anledningen jag ser att vi inte vill ha Lasch på långtidskontrakt är att han kanske är fruktansvärt dyr?Berra skrev:KG ville i första läget ha ett kontrakt över nästa säsong med en center av klass. Men jag håller med om att det är konstigt om det stämmer. Jag ser gärna Lasch även över nästa säsong.Axel_K skrev:Är lite konstigt att KG som tidigare sökte långtidskontrakt inte vill signa ett långtidskontrakt med Lasch.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- Jim Morrison
Haha, tacka nej till en spelare pga +/-Kall-El skrev:Nej tack till Lasch.
Har vi denna center?
Lasch har dominerat den finska ligan den här säsongen i ett bottenlag. Utan en vettig center.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Till nästa år, hur har tex Staffan Kronwall det kontraktmässigt? Kan han vara en tänkbar förstärkning.
Lill-Honken skulle jag vilja ha tillbaka med på backen.
Lill-Honken skulle jag vilja ha tillbaka med på backen.
Senast redigerad av Henke_F den 2015-01-17 16:46:58, redigerad totalt 1 gånger.
- Jim Morrison
Sitter på kontrakt och tänker fullfölja.Henke_F skrev:Till nästa år, hur har tex Staffan Kronwall det kontraktmässigt? Kan han vara en tänkbar förstärkning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ok, synd. Vi kommer väl tappa minst Arnesson till NHL/AHL?Jim Morrison skrev:Sitter på kontrakt och tänker fullfölja.Henke_F skrev:Till nästa år, hur har tex Staffan Kronwall det kontraktmässigt? Kan han vara en tänkbar förstärkning.