Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Andy »

Ångermanlänning skrev:
Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.

Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.

Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.

Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.

De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:

1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)

2. Att omedelbart gå ut med ett uttalande till oss suportrar.

3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)

Jag vet inte vad jag ska säga...
Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Vi har uppenbarligen olika uppfattning - du och jag - om vilka krav man kan och bör ställa på en lagkapten. Kanske är det skillnad på MODO-anda och Järnkaminanda - vad vet jag.

Vi är i alla fall vana vid lagkaptener som tar ansvar och som är delaktiga i att bygga klubbens "varumärke" (bland annat mot oss suportrar).

Jag har ingen gång ifrågasatt Mackans prestation på rinken. Om du läser mina inlägg så kommer du se att jag är (var) en stor fan av Mackan.

Jag ifrågasätter inte heller att han går till en annan förening - det jag har synpunkter är på hur han gör det. Om du läser mitt inlägg ser du att det är just på den bogen jag inleder - att man måste skilja på VAD och HUR...

När Kempe lämnade gjorde jag tummen upp och önskade honom varmt lycka till (även om han var en av de spelare jag allra helst velat ha kvar) - han lämnade snyggt.

För att sammanfatta - det är inte att han lämnar - det är hur han gör det som jag retar mig på. Lägg därtill att jag inte tycker att han efter degraderingen tagit sitt ansvar som lagkapten. Det kan ingen någonsin få mig att ändra uppfattning om!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Challe Berglund klapp, klapp!
Berra

Inlägg av Berra »

Caveman skrev:Challe Berglund klapp, klapp!
Vadå...Vad har Challe gjort nu som förtjänar applåder? Eller är det en spontanapplåd från din sida? :wink:
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Berra skrev:
Vadå...Vad har Challe gjort nu som förtjänar applåder? Eller är det en spontanapplåd från din sida? :wink:
Challe gör väl väldigt mycket som är bra för DIF.

SIR Charles!
Berra

Inlägg av Berra »

Caveman skrev:
Berra skrev:
Challe gör väl väldigt mycket som är bra för DIF.

SIR Charles!
Ja det gör han, det håller jag med om. Så det var bara en spontanapplåd då du blev glad över att tänka på Challe? Synd, jag fick upp hoppet att du hört om en bra värvning från Challes sida.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Rogga

Inlägg av Rogga »

Ångermanlänning skrev:
Harold Camping skrev:
Ångermanlänning skrev:
Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.

Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.

Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.

Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.

De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:

1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)

2. Att omedelbart gå ut med ett uttalande till oss suportrar.

3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)

Jag vet inte vad jag ska säga...
Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Satt otroligt länge och funderade över hur jag skulle svara på denna otroligt inkompetenta post. Ber om ursäkt för att jag inte kom på något och ber om ursäkt för mitt omogna svar.

MEN JÄVLA VAD JAG VILL KLAPPA TILL DIG. EN SATANS JÄVLA SMÄLL.
Visst... Men å andra sida så skulle det vara det sista du gjorde i detta livet. Du vet inte vem du pratar med...
Jaja... Kan du inte titta in här efter nästa säsong och berätta hur nöjda ni är med den värvningen? Om flertalet av användarna på forumet tycker att det är skönt att bli av med honom (och det är inte bara p.g.a lönen) så borde det väl ge NÅGON fingervisning om vad det är för spelare, om man nu inte har koll på det?
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Madhawk har gjort en sammanställning på vad som skall in i de olika lagen i AS och enligt honom ser det ut som följer för DIF:

DJURGÅRDEN:
Har: En målvakt, åtta backar och 13 forwards.
På ingång: Målvakt! Kanske forward.
Kommentar: Målvakten är prio 1, 2 och 3 (något överdrivet). Men har det hyfsat bra ställt utöver det. Kan nog dyka upp en forward också.

http://mrmadhawk.se/2012/june/vad-ska-i ... ml#comment

Ingen back??? Sitter han inne med något som vi andra inte vet, eller vad? Är det inte ganska klart att DIF skall in med ytterligare en back eller har jag missat något...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lucky Luke skrev:Madhawk har gjort en sammanställning på vad som skall in i de olika lagen i AS och enligt honom ser det ut som följer för DIF:

DJURGÅRDEN:
Kommentar: Målvakten är prio 1, 2 och 3 (något överdrivet). Men har det hyfsat bra ställt utöver det. Kan nog dyka upp en forward också.

Ingen back??? Sitter han inne med något som vi andra inte vet, eller vad? Är det inte ganska klart att DIF skall in med ytterligare en back eller har jag missat något...
Ta det inte så allvarligt. Han gör en sammanställning vad han tror/tycker att lagen kommer ta in. Redan dagen innan så skrev han ju att Nils Andersson valde mellan DIF och Malmö.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

SirDIFalot skrev:
Lucky Luke skrev:Madhawk har gjort en sammanställning på vad som skall in i de olika lagen i AS och enligt honom ser det ut som följer för DIF:

DJURGÅRDEN:

Ta det inte så allvarligt. Han gör en sammanställning vad han tror/tycker att lagen kommer ta in. Redan dagen innan så skrev han ju att Nils Andersson valde mellan DIF och Malmö.
Ja det har du rätt i. Jag undrar vem av Mario Scalzo och Nils Andersson det blir som slutligen signar för DIF. Om det nu överhuvudtaget blir någon av dessa. Vem sätter du en slant på?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Som sagt, Johan Madhawk har knappast skrivit den där listan med 100% koll... En back till skall in, och personligen tror jag det blir Nils Andersson.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lucky Luke skrev:
SirDIFalot skrev:

DJURGÅRDEN:

Ja det har du rätt i. Jag undrar vem av Mario Scalzo och Nils Andersson det blir som slutligen signar för DIF. Om det nu överhuvudtaget blir någon av dessa. Vem sätter du en slant på?
Nils.

Ska jag göra en gissning verkar det som vi chansade på att få Scalzo trots att det förmodligen var väldigt svårt med hans meritlista. Fick ett nej. Och fick nu gå efter ett mer realistiskt alternativ i Nils Andersson.
Expert.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

-daniel- skrev:Som sagt, Johan Madhawk har knappast skrivit den där listan med 100% koll... En back till skall in, och personligen tror jag det blir Nils Andersson.
Varför tror du det blir Nils Anderson och inte Scalzo som DIF väljer som sista back in? Kan det vara ekonomi bakom ett sånt beslut dvs Scalzo blir för dyr. För nog måste väl ändå Scalzo vara ett bättre val trots allt. Mer rutin i alla fall. Men, men vem vet, Andersson kanske blir en kanonvärvning i slutändan. Hoppas det om det nu blir han som kommer in, men hoppas ändå fortfarande på Scalzo.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lucky Luke skrev:
-daniel- skrev:Som sagt, Johan Madhawk har knappast skrivit den där listan med 100% koll... En back till skall in, och personligen tror jag det blir Nils Andersson.
Varför tror du det blir Nils Anderson och inte Scalzo som DIF väljer som sista back in? Kan det vara ekonomi bakom ett sånt beslut dvs Scalzo blir för dyr. För nog måste väl ändå Scalzo vara ett bättre val trots allt. Mer rutin i alla fall. Men, men vem vet, Andersson kanske blir en kanonvärvning i slutändan. Hoppas det om det nu blir han som kommer in, men hoppas ändå fortfarande på Scalzo.
Jag gissar på att Daniel resonerar som jag gjorde i inlägget ovan.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lucky Luke skrev:
Det är nog en kombination av den prislappen som kanadensaren besitter, och helt enkelt vad densamma verkligen vill.

Jag tycker nog DIF gör rätt att inte bränna för mycket pengar på en utpräglad PP-back; Vi behöver en högkvalitativ målvakt för att ha en reell chans till avancemang, likväl som vi behöver Ottosson.
Användarvisningsbild
Jepe

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Rätt intressant svar Bremberg ger Hallman på artikeln som hon hänvisar till AB i ang Nilson.

Brembergs twitterkommentar:
"Skitsnack"
2014-04-07, vad hände?
Låst