Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Fricke »

AMMC skrev:
Vadå lägg av, lägga av med att ta faktiska förhållanden i beräknande innan jag gör uttalanden? Ja, jävligt korkat uppenbarligen. Skjut från höften du.
.[/quote]

Lägg av som i att oavsett de faktiska förhållande så är det en jobbig nyhet. Jag känner till de faktiska förhållandena. MEN faktiska förhållande är en väldigt klen tröst för faktiska utfall och jag tror Hannula faktiskt skulle behövts i vinter.

Sen behöver man inte direkt vara Ken Holland för att lista ut att man hittar pärlor på marknaden i september.
Senast redigerad av Fricke den 2011-08-30 19:43:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Hannula är väl inte direkt den spelartypen vi behöver.. ha så skoj i "NHL" klubben.
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:Om jag ska se något positivt i detta så är det att det öppnar upp för min drömvärvning, nämligen en transatlantisk powerforward som inte får förnyat NHL-kontrakt -- så att Kyle har någon att göra high-fives med.

För det är inget snack om att vi behöver den där "pricken över i:et" på forwardssidan.
...för vilka pengar då? Som ersättare för Zibanejad som knappt lär ha lyft mer än 50K i månaden?

DIF har en budget som jag tror de kommer försöka hålla. Naturligtvis kan det komma att ändra sig under säsongen men har svårt att se att man tar in någon "större" lirare från början.
Jag ska ärligt erkänna att jag bara går på magkänslan och jämför med förra årets trupp, men den säger mig i alla fall att det borde finnas gott om utrymme för åtminstone en namnspelare, t ex ett NHL-ex på 30 bast.

Utan insyn och publika noteringar från DIF så är det väldigt svårt att gå på annat, inte sant :)
Njae, alltså Mackan kostar mer pengar den här säsongen. Tjärnqvist är inte billig. Klubertanz nog ganska dyr. Wesslau dyrare än Owuya + Ridderwall tillsammans förra säsongen (som sagt bara spekulationer i de flesta fall :wink: ).

Tror vi har en ganska dyr trupp. Men den största avgörande faktorn är att DIF - tror jag -vill hitta tillbaka till en kämpande grupp där alla bidrar. Inte en kollektiv sörja av stjärnforwards som inte gör ett smack och tittar på varandra som det stundtals såg ut förra säsongen...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Kall-El skrev:Helt rätt att inte slänga några pengar på Hannula.

Låt MoDo fortsätter sätta ihop sin främlingslegion så får vi se hur det går för dem.

Möller hade jag däremot inte haft något emot att se i DIF.
Delar du uppfattningen att Hannula var, om inte bäst, så top 3 i laget förra året?
Wooow. Vad olika man kan tycka.
Expert.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

SirDIFalot skrev:
sensei skrev:

Låt MoDo fortsätter sätta ihop sin främlingslegion så får vi se hur det går för dem.

Delar du uppfattningen att Hannula var, om inte bäst, så top 3 i laget förra året?
Berätta mer om din inställning.

Att Hannula hade gått utomlands igen -- fine, där kan vi inte konkurrera. Men att ett bonnlag från örnsköldsvik har mer pengar till en "dyr legoknekt" än oss, trots en redan välfylld trupp köper jag inte. Det måste finnas något annat bakom, något som inte har ett skit med Hannulas utmärkta prestation på isen att göra. Det är enda logiska förklaringen till vad som nu har hänt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
SirDIFalot skrev:
sensei skrev:

Berätta mer om din inställning.

Att Hannula hade gått utomlands igen -- fine, där kan vi inte konkurrera. Men att ett bonnlag från örnsköldsvik har mer pengar till en "dyr legoknekt" än oss, trots en redan välfylld trupp köper jag inte. Det måste finnas något annat bakom, något som inte har ett skit med Hannulas utmärkta prestation på isen att göra. Det är enda logiska förklaringen till vad som nu har hänt.
Jag tyckte inte alls han kom upp i sin potential ifjol och kan nämna betydligt fler än tre spelare som jag tyckte var bättre för DIF ifjol.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Högst personligen tycker jag att Hannula var rent bedrövlig förra säsongen.

Hade förväntat mig se en ledare på isen som tog tag i saker och ting och styrde upp sin kedja, men han gjorde inte mycket alls av den varan.

Killen är helt enkelt alldeles för dyr och för beroende av sin omgivning för att vara värd de pengar som han vill ha i lön. Han kan säkert fungera ihop med en riktig klasscenter som serverar han mackor, men utan detta känns han inte direkt het. Tar mycket hellre Zibbe alla veckans dagar i jämförelse.

Helt ärligt skulle Hannula gå in på min lista över de fem största besvikelserna förra säsongen tillsammans med spelare som Lassen, Mackan Nilson och för all del även Jimmie Ölvestad.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Jag tror vi kommer bli ett riktigt härligt grislag den här säsongen. Ett sånt där lag som kan ligga under med 0-4 men är ändå inte uträknade, sen om det räcker till guld tror jag inte men hoppas! Men det kommer göra ont att se så många Djurgårdare i Foppatoffla United
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Fricke skrev:
AMMC skrev:
Vadå lägg av, lägga av med att ta faktiska förhållanden i beräknande innan jag gör uttalanden? Ja, jävligt korkat uppenbarligen. Skjut från höften du.
Lägg av som i att oavsett de faktiska förhållande så är det en jobbig nyhet. Jag känner till de faktiska förhållandena. MEN faktiska förhållande är en väldigt klen tröst för faktiska utfall och jag tror Hannula faktiskt skulle behövts i vinter.

Sen behöver man inte direkt vara Ken Holland för att lista ut att man hittar pärlor på marknaden i september.
Jag köper att man tycker att det är en jobbig nyhet. Men om du nu har koll på faktiska förhållanden så förstår jag inte varför Järlan ska hamna i skottlinjen. Men alla har vi olika åsikter om hur jobbet ska skötas.

Jag ser hellre att vi har ett så komplett lag som möjligt redan innan försäsongen startar istället för att chansa på guldkorn i september. Men det är väl smaksak, finns inga garantier på att det ena är bättre än det andra. Men obegripligt, kom igen...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

AMMC skrev:
Fricke skrev:
AMMC skrev:

Jag köper att man tycker att det är en jobbig nyhet. Men om du nu har koll på faktiska förhållanden så förstår jag inte varför Järlan ska hamna i skottlinjen. Men alla har vi olika åsikter om hur jobbet ska skötas.

Jag ser hellre att vi har ett så komplett lag som möjligt redan innan försäsongen startar istället för att chansa på guldkorn i september. Men det är väl smaksak, finns inga garantier på att det ena är bättre än det andra. Men obegripligt, kom igen...
Jag har två säljare som är mästare på att redogöra för faktiska förhållande och omständigheter som gjort att dom inte håller budget. De säljarna som håller budget eller slår budget har lärt sig faktiska förhållandena och omständigheterna och använder dom till sin fördel.

Att hålla en plats öppen i truppen innan augusti är slut skulle jag inte ens kalla att ha is i magen. Och Möller kritade väl på för Twin Peaks redan i maj...?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Fricke skrev:
AMMC skrev:
Fricke skrev:
AMMC skrev:

Jag har två säljare som är mästare på att redogöra för faktiska förhållande och omständigheter som gjort att dom inte håller budget. De säljarna som håller budget eller slår budget har lärt sig faktiska förhållandena och omständigheterna och använder dom till sin fördel.

Att hålla en plats öppen i truppen innan augusti är slut skulle jag inte ens kalla att ha is i magen. Och Möller kritade väl på för Twin Peaks redan i maj...?
Järlefelt är dock inte säljare, utan strategisk inköpare. Om du nu tror att det är garanterad succé på att köra med en "vänta-och-se" approach får det stå för dig. Men jag håller inte med dig om det.

Om du läste vad jag skrev, Möller trodde att han skulle få stanna i NHL och tackade då nej till DIF, varpå vi fyllde den luckan med Almtorp. Efter det visade det sig att Möller ej fick NHL-erbjudanden varpå han skrev på för SAIK. Olyckligt såklart, men Järlefelt är lika lite spågumma som Möller själv och kunde knappast räkna med detta.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

"MODO Hockey kan idag meddela att forwarden Mika Hannula är klar för spel i klubben.
- Jättekul att Mika har valt MODO, han är en duktig spelare med mycket rutin som passar bra in i vårt lagbygge, säger MODO Hockeys GM Markus Näslund."

Fy fan.. Man kan ju undra vad fan Djurgården håller på med? Först Tellan och nu Hannula.
Bild
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Modo blir Elitseriens Manchester Shitty, feta ägare som köper sönder ligan så gott de kan,... De ligger snart i samma nivå som AIK på min personliga hatlista, helt enkelt för att de är ett sånt patetiskt lag på det sättet de värvar!

Tyck vad ni vill jag hatar Modo, Foppa och Näslund tappar mer och mer legendstatus i mina ögon och Hannula sammanfattas med ett ord på 4 bokstäver som börjar och slutar med samma som hans namn! :evil:

Ja, jag är pissed som fan, äckliga äckliga Modo!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Capcash skrev:Modo blir Elitseriens Manchester Shitty, feta ägare som köper sönder ligan så gott de kan,... De ligger snart i samma nivå som AIK på min personliga hatlista, helt enkelt för att de är ett sånt patetiskt lag på det sättet de värvar!

Tyck vad ni vill jag hatar Modo, Foppa och Näslund tappar mer och mer legendstatus i mina ögon och Hannula sammanfattas med ett ord på 4 bokstäver som börjar och slutar med samma som hans namn! :evil:

Köper sönder ligan, tycker du verkligen att de har ett bättre lag än oss t.ex?
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

AMMC skrev:
Capcash skrev:Modo blir Elitseriens Manchester Shitty, feta ägare som köper sönder ligan så gott de kan,... De ligger snart i samma nivå som AIK på min personliga hatlista, helt enkelt för att de är ett sånt patetiskt lag på det sättet de värvar!

Köper sönder ligan, tycker du verkligen att de har ett bättre lag än oss t.ex?
Vänta bara, ingen som rynkade på näsan när City köpte Santa Cruz, Shaun WP och lite sånt... 2 år senare och nu är halva eliten där...

Just NU har de inte bättre lag men när Foppa håller på att flörta med lirare så blir de ju som värsta 14åriga groupies och ställer sig i kö för att joina Modo.... Det kan bara bli värre!
Låst