Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Nästa matcher kommer bli väldigt avslöjande hur bra detta lag kommer att stå sig mot de bättre lagen under flera matcher i rad. Jag är väldigt orolig för hur det kommer se ut för jag tycker fortfarande inte att DIF har en röd tråd i sitt spel. Det är fortfarande väldigt upp och ner. Visst Modo är de ända som har visat på konsekvent spel under längre tid för både DIF, Björklöven, Södertälje och Karlskoga om man ska ta topplagen så har det varit mycket upp och ner.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
sirwilliam

Säsongen 22/23

Inlägg av sirwilliam »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-31 11:48:12
Mattias_87 skrev: 2022-12-30 17:40:26 Gällande domarfrågan så vore min dröm att varje lag fick välja bort en domare som inte får döma lagets matcher. Sedan får förbundet/HA/SHL eller vad det är välja fritt vilka som ska döma en match.

Alla lag har nog en domare dom känner inte är opartisk och detta skulle vara riktigt bra. Lite som i E-sporten där lag kan få välja bort en bana att spela och sedan lottas resten.
Kan ställa till problem även om vi bara får välja bort en domare. Väljer vi bort två per lag kan det bli riktigt tokigt.
Kan bli ett jäkla pusslande med att fördela domare. Sedan ett onödigt dyrt resande.

I mina ögon hade domaren inte ett skit med att vi förlorade. Däremot antydde Garpen det i intervjun efter matchen.
Han tyckte att AIK fick spela för hårt framför målen.

Hockeysverige har de domare vi förtjänar, varken mer eller mindre. Är det något som borde diskuteras så är det hur många ungdomsdomare som slutar pga all skit de får höra från ledare och föräldrar.

Jag ser gärna att man framför domarkritik från lagen internt. Inte för att skydda domarna i Allsvenskan och SHL. Utan för att inte normalisera domarföraktet till föräldrar/ ledare/ spelare runt om i Hockeysverige som sitter och tittar på och hör och ser hur idolerna uppträder.

Sedan tycker jag det är en annan sak att skriva av sig på ett supporterforum än att stå i cmore direktsändning och kritisera.
Här på forumet ska det vara högt i tak och livliga och heta diskussioner. :)
Det var väl mer att dem kvittade situationerna rakt av. Gnaget valde rätt taktik. Fortsätter de på samma sätt i kommande matcher kan jag garantera att de inte kommer ha samma tur med domsluten.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sirwilliam skrev: 2022-12-31 23:17:23
Mattias_87 skrev: 2022-12-30 17:40:26 Gällande domarfrågan så vore min dröm att varje lag fick välja bort en domare som inte får döma lagets matcher. Sedan får förbundet/HA/SHL eller vad det är välja fritt vilka som ska döma en match.

Alla lag har nog en domare dom känner inte är opartisk och detta skulle vara riktigt bra. Lite som i E-sporten där lag kan få välja bort en bana att spela och sedan lottas resten.
Kan ställa till problem även om vi bara får välja bort en domare. Väljer vi bort två per lag kan det bli riktigt tokigt.
Kan bli ett jäkla pusslande med att fördela domare. Sedan ett onödigt dyrt resande.

I mina ögon hade domaren inte ett skit med att vi förlorade. Däremot antydde Garpen det i intervjun efter matchen.

Hockeysverige har de domare vi förtjänar, varken mer eller mindre. Är det något som borde diskuteras så är det hur många ungdomsdomare som slutar pga all skit de får höra från ledare och föräldrar.

Jag ser gärna att man framför domarkritik från lagen internt. Inte för att skydda domarna i Allsvenskan och SHL. Utan för att inte normalisera domarföraktet till föräldrar/ ledare/ spelare runt om i Hockeysverige som sitter och tittar på och hör och ser hur idolerna uppträder.

Sedan tycker jag det är en annan sak att skriva av sig på ett supporterforum än att stå i cmore direktsändning och kritisera.
Det var väl mer att dem kvittade situationerna rakt av. Gnaget valde rätt taktik. Fortsätter de på samma sätt i kommande matcher kan jag garantera att de inte kommer ha samma tur med domsluten.
Ok, kanske var det så. Osmakligt att gnälla på domaren hursomhelst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-12-31 23:20:56
sirwilliam skrev: 2022-12-31 23:17:23

Ok, kanske var det så. Osmakligt att gnälla på domaren hursomhelst.
Jag tyckte inte det var så dålig domar prestation i senaste matchen det har varit mycket värre domarinsatser i år.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Allt har börjar sett bättre ut sen Garpenlöv tog över bara man kan få spela med fullt lag så ska det gå väldigt bra framöver. Ska bli kul att se Klasen under Garpenlövs ledningen för han har ju inte varit med så mycket under Garpenlöv. Han som alla andra kommer nog lyfta under Garpenlövs ledning.
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2023-01-01 00:23:42 Allt har börjar sett bättre ut sen Garpenlöv tog över bara man kan få spela med fullt lag så ska det gå väldigt bra framöver. Ska bli kul att se Klasen under Garpenlövs ledningen för han har ju inte varit med så mycket under Garpenlöv. Han som alla andra kommer nog lyfta under Garpenlövs ledning.
Fullt manskap under ett par matcher. Sedan får vi se om Garpen kan få rätsida på Djurgården ishockey.

Så länge mår jag bättre som supporter till topplag än bottenlag.
Gå in och läs Hv forum för ni som vill få perspektiv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

För att inte tala om Brynäs forum som vibrerar likt ett nyårsfyrverkeri…
Användarvisningsbild
ken1968

Säsongen 22/23

Inlägg av ken1968 »

klintan85 skrev: 2023-01-01 00:23:42 Allt har börjar sett bättre ut sen Garpenlöv tog över bara man kan få spela med fullt lag så ska det gå väldigt bra framöver. Ska bli kul att se Klasen under Garpenlövs ledningen för han har ju inte varit med så mycket under Garpenlöv. Han som alla andra kommer nog lyfta under Garpenlövs ledning.
Hade också gärna sett Klasen lira problemet är att han lirar 2-3 sen borta 5-7 matcher hela tiden.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

ken1968 skrev: 2023-01-01 17:55:13
Hade också gärna sett Klasen lira problemet är att han lirar 2-3 sen borta 5-7 matcher hela tiden.
Ja det är ju det som är risken när man värvar gammalt tyvärr.
-Rolle Stoltz
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Ser ut som vi får tillbaka 5 spelare på fredag
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Doyle »

Känns som junisarna kan packa o komma hem till på fredag. Rejält utspelade mot Finland just nu. Får se om det vänder..

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

Doyle skrev: 2023-01-02 17:19:01 Känns som junisarna kan packa o komma hem till på fredag. Rejält utspelade mot Finland just nu. Får se om det vänder..
Dom borde ✈️ hem i periodpausen, dom är för dåliga tyvärr
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

DIF spelarna har tyvärr inte varit så bra i jvm förutom Linbom.
-Rolle Stoltz

Säsongen 22/23

Inlägg av #10 »

klintan85 skrev: 2023-01-02 17:35:09 DIF spelarna har tyvärr inte varit så bra i jvm förutom Linbom.
Dom är inte bättre på den nivån tyvärr
Glory1

Säsongen 22/23

Inlägg av Glory1 »

klintan85 skrev: 2023-01-02 17:35:09 DIF spelarna har tyvärr inte varit så bra i jvm förutom Linbom.
Östlund har varit okej också tycker jag. Odelius och Lekkerimäki har varit riktiga besvikelser och Öhgren har varit totalt osynlig
Skriv svar