Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Buford

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Buford »

Antti Pekka Lamberg skrev:Tror spelarna är trötta på att spela den här krävande men monotona hockeyn.

Linus Johansson var chockad över hur lite man tränade fys i Färjestad jämfört med i DIF - verkar ju gå helt okej ändå.
Kan det vara så att DIF kör för hårt på fysen, så att spelarna fortfarande har mjölksyran kvar när det är dags för match? Ser ju så ut iaf...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Kan detta kanske till och med varit Hanks sista match i DIF-dressen. Inte omöjligt.
Spela fult
Användarvisningsbild
Celes

Inlägg av Celes »

Buford skrev:
Antti Pekka Lamberg skrev:Tror spelarna är trötta på att spela den här krävande men monotona hockeyn.

Linus Johansson var chockad över hur lite man tränade fys i Färjestad jämfört med i DIF - verkar ju gå helt okej ändå.
Kan det vara så att DIF kör för hårt på fysen, så att spelarna fortfarande har mjölksyran kvar när det är dags för match? Ser ju så ut iaf...
Då måste väl ändå spelarna sagt ifrån om det nu tagit för hårt på dom?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Struntar i vilka lag vi mött senaste omgångarna men jag gillar att vi gjort en hel del mål. Kan aldrig vara negativt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev:Kan detta kanske till och med varit Hanks sista match i DIF-dressen. Inte omöjligt.
Det vore ovärdigt. Har gärna kvar Hank. Hans bästa säsong sedan återkomsten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
diftobbe89 skrev:Kan detta kanske till och med varit Hanks sista match i DIF-dressen. Inte omöjligt.
Amen!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev:
Tycker väl han var i sitt esse med Honken och Ahlén 14/15.

Men visst. Kan faktiskt tänka mig en förlängning om han matchas för vad han är. Att man ser honom som en utmärkt pådrivare och inhoppare vid skador. Tror både Walterholm och Grewe kan göra det lika bra nästa år och framåt.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Grewes 22 matcher med imponerande 100 utvisningsminuter i J20 tyder iallafall på att det finns något fint att bygga vidare på. Nu är det upp till Jocke att ta till vara på det och locka hit fler likasinnade så finns det nog hopp trots allt.
Spela fult
Frankie

Inlägg av Frankie »

diftobbe89 skrev:Grewes 22 matcher med imponerande 100 utvisningsminuter i J20 tyder iallafall på att det finns något fint att bygga vidare på. Nu är det upp till Jocke att ta till vara på det och locka hit fler likasinnade så finns det nog hopp trots allt.
Haha, han måste lära sig lite mer timing på tacklingarna så han inte blir utvisad men jag vill se honom i seniorlaget oftare. (..har man N.Kronwall som avatar så). Sensei approved? ;)
Praetori

Inlägg av Praetori »

diftobbe89 skrev:Grewes 22 matcher med imponerande 100 utvisningsminuter i J20 tyder iallafall på att det finns något fint att bygga vidare på. Nu är det upp till Jocke att ta till vara på det och locka hit fler likasinnade så finns det nog hopp trots allt.
Mjo men att veva mot kolsäckarna efter slutsignal tickar ju minuter också. Men det visar att hjärtat sitter på rätt ställe. Hoppas bara vi kan vårda och ge plats åt alla talanger som kommer upp. Fortfarande en fadd smak i munnen av att Växjö fick Bernhardt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Praetori skrev:
Mjo men att veva mot kolsäckarna efter slutsignal tickar ju minuter också. Men det visar att hjärtat sitter på rätt ställe. Hoppas bara vi kan vårda och ge plats åt alla talanger som kommer upp. Fortfarande en fadd smak i munnen av att Växjö fick Bernhardt.
Grewe har alla förutsättningar till att bli en ny publikfavorit, och en spelare som spelar med hjärtat för djurgården. Hoppas man tar vara på den chansen!!
BigJ

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
Såg lite på matchen igår när växjö mötte fbk och Bernhardt såg väldigt stabil ut faktiskt. Mycket bra match förresten, passningar som sitter på bladet är man ju inte bortskämd med direkt..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev:
Praetori skrev:
Såg lite på matchen igår när växjö mötte fbk och Bernhardt såg väldigt stabil ut faktiskt. Mycket bra match förresten, passningar som sitter på bladet är man ju inte bortskämd med direkt..
Men att en del spelare behöver röra på sig för att utvecklas gäller alla klubbar.
Kolla:
- Bemström och Alsing som kom från Leksand.
- Urbom från Saik
- Reideborn från Modo
- Bergfors från Lhc
- Lilja från Lhc
- Strandberg från Pantern

De är alla goda exempel på att spelare kommer till oss och lyfter sitt spel rätt omgående.
Behöver inte betyda att vi är mycket bättre än de klubbar som de kommer från, bara att spelarna får en nytändning, ny roll som passar bättre osv.

Skulle inte förvåna mig om Holm eller/och Bernhardt kommer tillbaka om någon/några säsonger.

Jag vill om något lyfta fram hur många fina talanger vi faktiskt fått fram genom åren. Sedan att alla ska lyckas slå igenom stort i A-laget är nog en utopi. Men nog tycker jag vi är en av de främsta klubbarna när det kommer till utvecklingsbiten.
Vet inte var vi varit som klubb idag utan vår juniorutveckling. Där slår vi då Växjö med hästlängder.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jag tycker nog att Urbom har blivit förstörd / lobotomerad med åren i DIF. Kom hit med utmärkta instinkter och en attityd av att ingen jävlas med mig. Nu påminner han mer om en golden retriever som inte skulle inte drömma om att vara arg på någon.

Sen ser vi förstås alla att han har breddat sitt spel ordentligt, skulle troligtvis göra bra ifrån sig från point i pp! Men jag beklagar att han har blivit för snäll och disciplinerad. Jag gillar ju instinktiva wildcards eftersom de sätter myror i hjärnan på motståndaren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

sensei skrev:Jag tycker nog att Urbom har blivit förstörd / lobotomerad med åren i DIF. Kom hit med utmärkta instinkter och en attityd av att ingen jävlas med mig. Nu påminner han mer om en golden retriever som inte skulle inte drömma om att vara arg på någon.

Sen ser vi förstås alla att han har breddat sitt spel ordentligt, skulle troligtvis göra bra ifrån sig från point i pp! Men jag beklagar att han har blivit för snäll och disciplinerad. Jag gillar ju instinktiva wildcards eftersom de sätter myror i hjärnan på motståndaren.
Han blixtrar till och blir ruskigt nyttig i ett slutspel. När han åkte på tacklingen mot Rögle och blev smått galen visar att han har det i sig. Jag är dock bara glad att han städat upp sitt spel, många av de utvisningar han drog på sig 16/17 var smått parodiska.
Skriv svar