Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg
Så illa tycker jag inte det är. Otroligt viktigt o behålla stomspelare som visar för de yngre hur man beter sig som djurgårdare.
Dock ställer jag mig kritisk till kontraktslängden som vissa andra. Ett eller max två år på vardera.
Dock ställer jag mig kritisk till kontraktslängden som vissa andra. Ett eller max två år på vardera.
En förlängning på 1+1 på Ahlen kunde jag köpt. Inte båda, och Hank har dessvärre inte varit tillräckligt bra i år.Henkos skrev:Så illa tycker jag inte det är. Otroligt viktigt o behålla stomspelare som visar för de yngre hur man beter sig som djurgårdare.
Harold Camping skrev:Schysst att ha avlönade spelare till att lära nya spelare hur man beter sig. Frågan är om vi har råd med den lyxen.bastis7 skrev:Antar att dessa två ska bli två av våra stommspelare och lära nya spelare vad DIF står för hur man beter sig osv!
Föredrar faktiskt hjärta före legoknektar! Eftersom det är svårt att hitta spelare som kan stanna hos länge så är det ju skitbra att ha spelare som vet hur det är att spela i DIF! Dock vill jag inte att Ahlén tar Lundbergs plats!
android skrev:Nu har vi i alla fall förlängt med våran sämsta back och två av våra sämsta forwards. Skulle vara kul att se typ Holm förlänga nu.

Hoppas att de används på ett bättre sätt nästa år. Jag vet inte hur många gånger de fick starta i offensiv zon igår, ofta efter en Brynäs-icing.. Totalt vansinne.
Nuvarande utgående kontrakt i SHL:
http://www.eliteprospects.com/free_agen ... agueID=SHL
Jag skulle gärna plocka in Anttila från Örebro som utfyllnadsspelare. Stor som ett hus och har skickat in 15-20 poäng per säsong. Han kan väl inte vara så jävla dyr? Jag kanske är ute och cyklar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4283
http://www.eliteprospects.com/free_agen ... agueID=SHL
Jag skulle gärna plocka in Anttila från Örebro som utfyllnadsspelare. Stor som ett hus och har skickat in 15-20 poäng per säsong. Han kan väl inte vara så jävla dyr? Jag kanske är ute och cyklar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4283
Re: Sv: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första in
Ahlen är ju den enda som står upp för andra spelare när det hettar till. Så jag förlänger nästan hellre med honom än Hank.bastis7 skrev:Harold Camping skrev:Schysst att ha avlönade spelare till att lära nya spelare hur man beter sig. Frågan är om vi har råd med den lyxen.bastis7 skrev:Antar att dessa två ska bli två av våra stommspelare och lära nya spelare vad DIF står för hur man beter sig osv!
Föredrar faktiskt hjärta före legoknektar! Eftersom det är svårt att hitta spelare som kan stanna hos länge så är det ju skitbra att ha spelare som vet hur det är att spela i DIF! Dock vill jag inte att Ahlén tar Lundbergs plats!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Den enda nivån som är låg är din. Vi "soff-sport-chefer" diskuterar bara kring ett par kontraktsförlängningar och hur vi tänker kring det. Sen kliver du in och säger att nivån är absurd. Kom med något matnyttigt istället.Magnutz skrev:Jag tycker att nivån på soff-sport-cheferna i många fall är pajaslåg. Det står jag för. Klart som fan att det går att hitta både Hanks och Ahlens spelkvaliteer men det är ju inte de kvaliteterna som är dessa två spelares starka kort. Hur som helst.. In Jocke I trust.Harold Camping skrev:Varför är nivån absurd?Magnutz skrev:Nivån här är absurd. Tur att det är Jocke och Djurgården Hockey som sköter rekrytering och inte ni.
Skickat från min E6853 via Tapatalk
Man får alltså inte ha delade åsikter om kontraktsförlängningar?
Man behöver inte alltid slicka uppåt, kan vara rätt schysst att ha lite egna åsiker. Lite det ett forum är till för.
Sen får ju alla tycka om saken på sitt sätt. Go for it!
Håller med helt. Även om jag inte tycker riktigt som ni som vill ha bort Hank o Ahlen så respekterar jag er åsikt. Diskussion är ju just vad ett forum är till för och vad jag sett har det inte varit några personangrepp på vare sig spelarna eller andra skribenter. Först där nivån är för låg.
Tre år för mr. -15 och två för mr. -6. Förstår tanken i att förlänga men inte längden på kontrakten. Luktar ny Jawo
It's easier to be an asshole to words than to people
Gillar både Hank och Micke som som djurgårdare de är. Men att förlänga med båda? Hade kunna köpt en. Vill personligen ha fyra kedjor som kan producera och inte en ren brunkarkedja. Men man kan väl inte få allt..
Känslan är att man vet vad man får för pengarna, varken hank eller ahlen är ju några spelare som kommer ta plats i en första lina, och hank har nog inte många bud på bordet efter den här säsongen så han tog nog gärna ett billigt kontrakt med DIF än allsvenskan.
Så tar häldre hank o ahlen i 4e kedjan som man vet jobbar 100% varje dag än ngn fjunis som kanske blommar igenom
Men ja, längden på kontrakten va väll kanske lite väl..
Så tar häldre hank o ahlen i 4e kedjan som man vet jobbar 100% varje dag än ngn fjunis som kanske blommar igenom

Men ja, längden på kontrakten va väll kanske lite väl..
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vilken fantastisk nyhet, satt ju fortfarande och sög på karamellen från igår, och nu det här.
Att veta att Ahlén stannar i minst två säsonger till värmer hela hjärtat.
Majoriteten av Djurgådsfamiljen jublar nog högt just nu.
Att veta att Ahlén stannar i minst två säsonger till värmer hela hjärtat.
Majoriteten av Djurgådsfamiljen jublar nog högt just nu.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2016-03-15 12:46:34, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Gillar inte längden på kontrakten men förläggningen känns väl ändå logisk. Vore kul om vi kunde göra klart med någon spelare till top 6 också, där känner man sig mer orolig.
Ok.Harold Camping skrev:Den enda nivån som är låg är din. Vi "soff-sport-chefer" diskuterar bara kring ett par kontraktsförlängningar och hur vi tänker kring det. Sen kliver du in och säger att nivån är absurd. Kom med något matnyttigt istället.Magnutz skrev:Jag tycker att nivån på soff-sport-cheferna i många fall är pajaslåg. Det står jag för. Klart som fan att det går att hitta både Hanks och Ahlens spelkvaliteer men det är ju inte de kvaliteterna som är dessa två spelares starka kort. Hur som helst.. In Jocke I trust.Harold Camping skrev:Varför är nivån absurd?Magnutz skrev:Nivån här är absurd. Tur att det är Jocke och Djurgården Hockey som sköter rekrytering och inte ni.
Man får alltså inte ha delade åsikter om kontraktsförlängningar?
Man behöver inte alltid slicka uppåt, kan vara rätt schysst att ha lite egna åsiker. Lite det ett forum är till för.
Sen får ju alla tycka om saken på sitt sätt. Go for it!
Hank och Ahlén är båda i en hockey-mässig guldålder. De är som hårdast och som mest stryktåliga (troligtvis) de har BRA egenskaper i sin enorma arbetskapacitet och de är dessutom väldigt lojala och gör allt för laget. De är också Djurgårdare med egenskapen att de för vidare det som klubben vill att spelare ska föra vidare. Djurgårdsanda. De är också favoriter bland supportrarna.
Spelare som Hank och Ahlén kan du inte ersätta genom rekrytering. Åtminstone inte rakt av. Du måste skola in killar för att bli som dessa två och det är en stor chansning. Ska man ta upp två j20-spelare som har "samma spelstil" och tro att e kan bli stomspelare med unika lagegenskaper? på sikt, troligtvis ja. Jag anser att det är självklart att förlänga med dessa. Jag vill dessutom ha Holm med på båten av samma skäl. I övrigt har jag inget att tillägga just precis nu.
Så. Hank och Ahlén är två för klubben viktiga stomspelare. Stort Djurgårdshjärta och enorm arbetskapacitet som bara kommer att bli starkare och starkare de närmsta åren. Jag är mycket glad att de får fortsätta!
(De är platsförebyggande också)
Jag hoppas förstås att vi får behålla Mat och Sören och Kungh och Alvarez.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.