Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Davidsson

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Davidsson »

Lee Harvey Oswald skrev:
Davidsson skrev: Det som talar mest för oss nu på upploppet är att vi har hemmamatch mot alla 3 lagen som ligger bakom oss i tabellen. Modo, Brynäs & Leksand.
Det som talar emot är att DIF faktisk rent fysiskt också måste medverka i dessa matcher.

10 matcher kvar, vi måste ta minst 10p där.
BIF kommer fortsätta att vinna hemma, där man i princip tagit alla sina poäng.
Vilket gör att BIF landar på 68p.
BIF har också en bättre formkurva med bra resultat mot topplagen senaste omgångarna.

Vårt hopp står nog till att LIF rasar ihop igen, känns som att DIF själva är oförmögna att påverka utgången

Helt klart har Leksand mer spets och högra högsta nivå än oss. Men nu har dom 2-10 på de 2 senaste matcherna, hemma dessutom. Förhoppningsvis har de redan rasat ihop.

Imorgon möter Leksand Brynäs. Ska man hoppas på en brynässeger tro?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Davidsson skrev: Helt klart har Leksand mer spets och högra högsta nivå än oss. Men nu har dom 2-10 på de 2 senaste matcherna, hemma dessutom. Förhoppningsvis har de redan rasat ihop.

Imorgon möter Leksand Brynäs. Ska man hoppas på en brynässeger tro?
Hmm, svårt val.
Isen går sönder, många skador, 2-1 (OT), alternativt, arenans tak rasar in.

Skulle räta ut många frågetecken för oss
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Får jag välja fritt så tar det sistnämnda! Guter kryper ut ur ruinen och sätter sig på bussen och tar oss till final, då han egentligen bara varit utlånad. Ibland glömmer man ångesten bara man drömmer lite. :roll:
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Slutet på denna säsong känns igen från slutet på sista HA-säsongen. Vi är beroende av att vissa resultat går vår väg. Surt och onödigt men så är det.

Hade vi tagit Brynäs senast samt modo nu hade vi varit i en helt annat sits. Marginalerna är små.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nu hade det gärna fått vara över, det hade bra räckt så här.
De sista 8 omgångarna riskerar att bli en minnesvärd förlustturné vi sent kommer glömma.
Högst en trepoängare räknar jag med, tveksamt om det räcker

Vi fixar aldrig ett kval med det här laget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Lee Harvey Oswald skrev:Nu hade det gärna fått vara över, det hade bra räckt så här.
De sista 8 omgångarna riskerar att bli en minnesvärd förlustturné vi sent kommer glömma.
Högst en trepoängare räknar jag med, tveksamt om det räcker

Vi fixar aldrig ett kval med det här laget
Instämmer. Är det något det här laget har bevisat genom säsongen så är det att vi inte klarar av press eller favoritskap. Därför vi ofta spelar "bra" när vi möter lag som är oerhört mycket bättre och ingen räknar med poäng för att sedan skita ner oss fullständigt i måstematcher med bottenlag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Det jobbiga är ju att vi har kvar Leksand och Brynäs att möta... och Leksand såg tydligt riktigt bra ut idag. Medan vi går på knäna just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Jag undrar vad Säcken o CO har för ambitioner med att fortsätta spela Högström match efter match när han inte ens vill spela. Mer loj får man söka länge efter.
Att spela Deilert som forward kan vara bland det korkaste jag sett i en så viktig match. Vi hade gott kunnat spela Holm som back istället för Högström och ersatt Deilert med Vejdemo.
Hell Man

Inlägg av Hell Man »

Tror inte Vejdemo var tillgänglig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hell Man skrev:Tror inte Vejdemo var tillgänglig.
Nej just Vejdemo är skadad.
Expert.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Enligt viasat sport förbereder sig AIK på att ansöka om rekonstruktion, tydligen inte helt säkert att de får några miljoner. Hoppas klubben går i konken snart!
BigJ

Inlägg av BigJ »

Vi ligger alltså näst sist i BP ligan och tredje från slutet när det gäller PP. Det som jag tycker är anmärkningsvärt är att PP har varit dåligt i princip hela säsongen men BP var vi topp 2 under lång tid vilket innebär att vi måste ha varit toksämst under sista halvan eller tredjedelen av serien.

Hur kan vi ha sjunkit så mycket?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:Vi ligger alltså näst sist i BP ligan och tredje från slutet när det gäller PP. Det som jag tycker är anmärkningsvärt är att PP har varit dåligt i princip hela säsongen men BP var vi topp 2 under lång tid vilket innebär att vi måste ha varit toksämst under sista halvan eller tredjedelen av serien.

To Kill a Penalty - kräver enorma mängder energi och det är den energin som sinat, det är min enkla analys. Vi orkar inte spela samma uppoffrande spel nu som då PLUS att motståndarlagen faktiskt (som jag upplevt det) varvat upp och går fortare/hårdare fram än under hösten.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:Vi ligger alltså näst sist i BP ligan och tredje från slutet när det gäller PP. Det som jag tycker är anmärkningsvärt är att PP har varit dåligt i princip hela säsongen men BP var vi topp 2 under lång tid vilket innebär att vi måste ha varit toksämst under sista halvan eller tredjedelen av serien.

Vi hade ju mycket, mycket tur i början. Även om det vägrades erkännas från vissa. Mycket stavas nog målvaktsspelet. Dom var hetare i början än nu.
Expert.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:

To Kill a Penalty - kräver enorma mängder energi och det är den energin som sinat, det är min enkla analys. Vi orkar inte spela samma uppoffrande spel nu som då PLUS att motståndarlagen faktiskt (som jag upplevt det) varvat upp och går fortare/hårdare fram än under hösten.
Du kan naturligtvis ha rätt men jag tycker inte orken verkar vara det stora problemet, vissa matcher har vi ju spelat fantastiskt bra under långa perioder, som mot fhc och fbk borta och just mot fbk spelade vi ju som bäst i slutet av matchen.

Att motståndarna har växlat upp köper jag till fullo samtidigt som vi haft stora problem med skador och det förklarar säkert en hel del men tror du det är hela förklaringen?
Vi har ju också tagit in många nya spelare så orken borde finnas samtidigt som jag tycker att våra många duktiga unga spelare borde ha utvecklats under seriens gång till att klara BP ännu bättre nu.

Förstå mig rätt, jag tycker att laget gjort det långt över förväntan vilket du kanske sett i mina inlägg men ska man peka på något som definitivt blivit sämre under säsongen så är det BP.
Låst