Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av SirDIFalot »

Ja, jag tror bara Wesslau sticker om vi åker ur. Då kan vi ju inte ersätta med Tellqvist i alla fall så.. Har svårt att se den rockaden.
Expert.
Stavhoppet
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stavhoppet »

Tänkte först passa på att berömma Metal Machine för svenskan :) vore kul att se hur många av de skribenterna på tex expressen/aftonbladet som egentligen hade förstått och kunna nyttja det :P

För det andra så hoppas jag verkligen att Wessalu stannar OM han inte gör det så ser jag hellst att man plockar hem Tellqvist och låter honom spela ett par år som avslutning på en bra karriär. Då han fortfarande håller en hög nivå åtminstone de 4-5 matcherna jag har sett!

Sen måste man ha någon backup för honom gärna iform av Hadelöv om han är intresserad.

Att Aucoin/Hensick/Conacher/Palmieri skulle vara perfekta som förstacentrar/forward tror jag inte någon säger så mkt emot, det som däremot är en bra fråga är om deras förstaval är Djurgården...

Övriga ES-lag med fetare plånböcker och KHL lär locka.

OM Wesslau lämnar så skulle jag vilja se laget formerat på detta sätt.

Tellqvist
Hadelöv

Tjärnqvist-Gustafsson
Fernholm-Klubertanz
Printz-Holmqvist(om han har blivit kvitt skadorna)
Holm

Linkan-Engqvist-Palmieri(se länk nedan)
Övestad-Otto-Nilsson
Kempe-Norman-Cehlin
Brodin-Fimpen-Tim
Blomstrand

Kyle Palmieri: http://eliteprospects.com/player.php?st ... d=&season=
Han är en spelare som är ung, visar framfötterna men inte tillräckligt för att få stadigt med speltid i NHL, kanske kan tänka sig att komma till Elitserien under ett år och visa upp sig för NHL-klubbarna.

Det känns som att detta laget inte är någon omöjlighet, det är ett lag där målvaktsspelet har kanske försämrats men stabiliserats iomed att man har två målvakter som kan alternera. Deffensiven har förbättrats iomed Fernholms inträde och Claessons uttåg.
Offensiven har skärpts med en ny förstakedja som borde kunna göra säg 120 poäng eller något i den stilen. Med en andrakedja som får en roll som kanske passar dem bättre då de inte måste agera som lagets sputspets. En del ungomlighet där Brodin-Cehlin-Norman-Kempe-Blomstrand kan växa.

Kanske inte är något lag som vinner SM-Guld men det känns som det skulle kunna vara ett stabilt slutspelslag. Eller vad tror ni?

//Henke
Erik I

Inlägg av Erik I »

Inte heller "alltför" imponerad av Tellans säsong i MoDo, trodde han skulle sticka ut mer. Men samtidigt ligger hjärtat helt klart hos DIF. Om alltså Wesslau lämnar skulle jag mycket hellre välja Tellan - med konkurrenskraftig backup - än exempelvis DL.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Tellan har givetvis gjort en mycket bra säsong. Inte lika bra som Wesslau, men det har inte heller behövts.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Det pratades om Avery under säsongen, och visst, hans NHL-säsong har inte varit den bästa, men det skulle onekligen vara spännande att se Avery i DIF. Detta förutsätter väl dock att vi spelar i Elitserien nästa säsong.

http://www.hockeysverige.se/article/129 ... skilsmassa
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Abinadi skrev:Det pratades om Avery under säsongen, och visst, hans NHL-säsong har inte varit den bästa, men det skulle onekligen vara spännande att se Avery i DIF. Detta förutsätter väl dock att vi spelar i Elitserien nästa säsong.

Att gå från 15,5 miljoner dollar på ett fyraårskontrakt till växelpengar känns väl sådär troligt enligt mig. Nu vet jag inte hur mycket Mr Avery brinner för sporten men jag har fått den uppfattningen att han endast skulle spela för pengar om han skulle komma till elitserien, jag kan ju ha fel naturligtvis.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Stulle skrev:
Abinadi skrev:Det pratades om Avery under säsongen, och visst, hans NHL-säsong har inte varit den bästa, men det skulle onekligen vara spännande att se Avery i DIF. Detta förutsätter väl dock att vi spelar i Elitserien nästa säsong.

Att gå från 15,5 miljoner dollar på ett fyraårskontrakt till växelpengar känns väl sådär troligt enligt mig. Nu vet jag inte hur mycket Mr Avery brinner för sporten men jag har fått den uppfattningen att han endast skulle spela för pengar om han skulle komma till elitserien, jag kan ju ha fel naturligtvis.
Han har ju sin modellkarriär att luta sig tillbaka mot annars :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag vill inte läsa sånt där. Mår dåligt som det är.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Angående Tellan och att Thomas Magnusson inte gillar han.

Säg att Ryan Miller vill till DIF. (Lär aldrig hända med tar han som exempel.)
Samtligt vill James Reimer till DIF.
Och att Thomas inte skulle gilla Miller. Och vill ha Reimer. Är det då inte bättre att byta målvakts tränare för att Miller är en bättre målvakt.

Säg nu att Wesslan dra. Valet står mellan tex Daniel Larsson och Tellan.
Då ska Tellan in helt klart. Han är bättre än Larsson.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:Angående Tellan och att Thomas Magnusson inte gillar han.

Säg att Ryan Miller vill till DIF. (Lär aldrig hända med tar han som exempel.)
Samtligt vill James Reimer till DIF.
Och att Thomas inte skulle gilla Miller. Och vill ha Reimer. Är det då inte bättre att byta målvakts tränare för att Miller är en bättre målvakt.

Säg nu att Wesslan dra. Valet står mellan tex Daniel Larsson och Tellan.
Då ska Tellan in helt klart. Han är bättre än Larsson.
Alltså, det handlar inte om att han inte gillar honom personligen. Om du nu tror det. I somras såg gillade Thomas helt enkelt Wesslau bättre än Tellan. Som målvakt. Då det sägs att Thomas tycker att Tellan är lite för kvar i den gamla målvaktsstilen. Ingen kan väl klaga på honom för att ha valt fel i somras. Och man värderar ju hans åsikter om målvakter högre än sin egen. Annars är det väl ingen mening att ha en målvaktsexpert/målvaktstränare i sitt lag.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Förstår inte varför folk inte kan se längre än vårt eget släktträd när det gäller att värva nytt? Tellan,Oduwa,Hadelöv i all ära men det finns bra mycket bättre målvakter där ute. Gozzi har fattat gallopen, en keeper som tar allt och en första femma som öser in mål så är man i slutspel och det behöver ju inte vara så dyrt om man orkar scouta lite, både Fasth och tex Andersen var billiga när dom värvades. Sen om första femman består av ex Modoiter, jänkare eller finnar skit samma så länge dom levererar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ser gärna Julius Hudacek som keeper
Grundserier senaste fyra åren:
92,2
93,6
93,6
92,6
Slutspel:
95,0
93,6
93,6

Hög jämn nivå. 23 bast. Antagligen inte svindyr.
Slovakiska ligan är väl kanske i klass med AS. Liknande stats som Fasth.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hudacek har en extremt hög högstanivå, gillar honom skarpt. Men han är också lite fladdrig ibland och gör junisliknande misstag. Men karln är ju fortfarande ung så kan säkert bli en hel del bättre... Vet att Gozzi har hört sig för om honom också.

DIF och Solna "slåss" om Broc Little:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4495845.ab
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Hudacek kan med bra målvaktsträning gå långt. Killen har inte haft en målvaktscoach förens han kom till ssk.
clowns to the left of me, jokers to the right
Låst