Läste igenom en gammal chat med dicken här på hemsidan och såhär lät de..
Fråga: Låg det någon substans i ryktena om innan säsongen att du var på väg till LHC?, Peter
Svar: Bara rykten, Jag är inte som fernholm haha, Dick Axelsson
Fråga: Avslutar du din hockeykarriär i Djurgården? Nicke Nyfiken
Svar: Inte helt omöjligt. Dick Axelsson
Hmmm.....
Senast redigerad av DIFDIF den 2010-04-05 23:12:22, redigerad totalt 1 gånger.
DIFDIF skrev:Läste igenom en gammal chat med dicken här på hemsidan och såhär lät de..
Fråga: Låg det någon substans i ryktena om innan säsongen att du var på väg till LHC?, Peter
Svar: Bara rykten, Jag är inte som fernholm haha, Dick Axelsson
Hmmm.....
Har en polare som jobbar inom LHC. Han berättade att Dick var muntligt överens med dom sitt andra år i DIF. Alltså, ifall han inte platsade i Detroit nästa år skulle det bli LHC.
Att ens Dick Axelsson diskuteras här längre är för mig en gåta.
En lat, egoistisk diva som tyvärr har mycket hockey i sig men ändå aldrig kommer komma längre än att vara en hygglig elitseriespelare just pga hans inställning.
Vill aldrig någonsin se han i DIF igen. Bland det bästa föreningen gjort när dom skeppade iväg skiten till värmland.
Angående vår kära amerikan, så kan jag säga att direkt när jag såg han för första gången, så visste jag att den grabben ska vi ha. Men i slutspelat så har det inte hänt mycket, vilket oroar mig...
Det är killens första slutspel i Elitserien. Bara att titta på Dan Boyle under lockoutsäsongen, en superback till vardags men gjorde en hel del misstag (En del matchavgörande också) i semifinalserien mot Frölunda det året.
Tycker Tjärnqvist kommer billigt undan från kritik. Nu har det ändå gått ett bra tag sedan han gjorde comeback. Ett eller två mål borde han i alla fall gjort, för lägen har verkligen inte saknats. Känns dessvärre helt ofarlig framför mål.
Hade väntat mig mycket mer av honom i slutspelet, och tycker det känns mycket tveksamt till om man ska erbjuda honom nytt kontrakt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Remy Lebeau skrev:Tycker Tjärnqvist kommer billigt undan från kritik. Nu har det ändå gått ett bra tag sedan han gjorde comeback. Ett eller två mål borde han i alla fall gjort, för lägen har verkligen inte saknats. Känns dessvärre helt ofarlig framför mål.
Hade väntat mig mycket mer av honom i slutspelet, och tycker det känns mycket tveksamt till om man ska erbjuda honom nytt kontrakt.
Agree.
Skrev ett inlägg om det i någon matchtråd. Han verkar inte hänga med i defensiven. Totalt ofarlig offensivt. Och de där berömda tacklingarna har vi inte sett mycket av.
Remy Lebeau skrev:Tycker Tjärnqvist kommer billigt undan från kritik. Nu har det ändå gått ett bra tag sedan han gjorde comeback. Ett eller två mål borde han i alla fall gjort, för lägen har verkligen inte saknats. Känns dessvärre helt ofarlig framför mål.
Agree.
Skrev ett inlägg om det i någon matchtråd. Han verkar inte hänga med i defensiven. Totalt ofarlig offensivt. Och de där berömda tacklingarna har vi inte sett mycket av.
Håller med delvis. Dock tycker jag inte att han varit någon katastrof. Men sett till den lön som han förmodligen sitter på så presterar han alldeles för dåligt.
Bara för det så kommer säkert Tjärnqvist avgöra imorgon med 2 mål eller nått. Så brukar det ju bli när man sågar spelare
Agree.
Håller med delvis. Dock tycker jag inte att han varit någon katastrof. Men sett till den lön som han förmodligen sitter på så presterar han alldeles för dåligt.
Bara för det så kommer säkert Tjärnqvist avgöra imorgon med 2 mål eller nått. Så brukar det ju bli när man sågar spelare
Inte mig emot om han avgör. Men han sitter säkert på en väldigt fet lön. LHC och HV valde ju att backa när det kom till lönen. Vi pröjsar ganska mycket för en snubbe som vi har i en fjärdekedja.
Lite ska man ha i åtanke att han var skadad länge. Och sen kom OS uppehållet.
Tjärna ligger nog efter mycket med träningen.
Lite ska man ha i åtanke att han var skadad länge. Och sen kom OS uppehållet.
Tjärna ligger nog efter mycket med träningen.
Tror inte den teorin stämmer eftersom han såg likadan ut innan skadan kom.
Jag håller delvis med om kritiken mot Tjärnqvist - det kändes som han var på gång på allvar i sista matchen i grundserien mot Fisklunda där han var fantastiskt bra, men sen gick han ner sig igen. Kan det vara så enkelt att han pga omgivningen inte riktigt känner att han har förtroende? Så fort han fick chansen i första linan när Jimmie var borta så var han ju riktigt vass. Det är dock ett olösligt problem så som läget är nu.