DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tappert av DIF att gå för 3p trots utv, det gick ju sist.
Men med facit i hand kanske det hade varit bättre att gneta till sig 1p här, kan bli kostsamt i slutändan.
På IFK:s 1-2 mål är det ju så sanslöst dåligt markeringsspel från DIF:s sida, när man har folk med hem i försvaret och i spel 10-11, får inte vara så enkelt

DIF:s uteblivna straff i 2:a är riktigt svagt av domaren att missa.
Tråkigt nervig match i Beirut på fredag.....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Säga vad man vill om Hansson men jag tycker att han match efter match missar allt för öppna saker för att klassas som en toppdomare!

1 poäng hade helt klart smakat bättre än 0, men jag tycker att det är skönt att se killarna kämpa in i det sista! Viktig match mot Syrianska väntar nu!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev: Tråkigt nervig match i Beirut på fredag.....
En aning..

Sharbel och Oyal ett mål var?

Positivt är väl att vi kommer ställa i princip samma lag som mot gnaget. Där jag tycker att vi gör en av våra bättre matcher i år.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kändes som väldigt, väldigt tunga poäng att tappa... satan i gatan vad grabbarna sliter dock. All heder.

Matchen på fredag blir ju inte lite nervig nu. Usch.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Oväntat, Hansson anmäler DIF till disciplinnämnden för personlig kränkning.
Med dagens regelsystem börjar det bli kostsamt för DIF att ha stöd från läktarplats, aif med det nuvarande något begränsade ordförrådet.

Kanske dags att ha flera hinkar för insamling, inte bara Tifogruppens.
Hora-Hinken, Fotbollsmördar-Hinken osv....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Så jävla töntigt att man inte får skrika vad man vill utan att någon småfet liten kuf skall anmäla det. Jag tycker faktiskt det är snudd på skandal att man börjar censurera läktarpubliken. Vad är nästa steg? Förbjuda "stötande tröjtryck", alla med "mohikanfrisyr i publiken", "rakade skallar" osv.

Sen kan man ju naturligtvis ha åsikter om att det är ultrakorkat att i publiken fortsätta skandera dessa "kränkningar" när man vet att det kostar sin kära klubb pengar. Men det är en annan femma...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:Så jävla töntigt att man inte får skrika vad man vill utan att någon småfet liten kuf skall anmäla det. Jag tycker faktiskt det är snudd på skandal att man börjar censurera läktarpubliken. Vad är nästa steg? Förbjuda "stötande tröjtryck", alla med "mohikanfrisyr i publiken", "rakade skallar" osv.

Sen kan man ju naturligtvis ha åsikter om att det är ultrakorkat att i publiken fortsätta skandera dessa "kränkningar" när man vet att det kostar sin kära klubb pengar. Men det är en annan femma...
Kanske räcker med en hink för insamling, Hansson-Hinken..?
Han verkar ju bli ledsen i ögat varje gång iaf :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det ironiska är ju att Hansson beter sig än mer horigt utanför planen.
Seriöst, det här beteendet är så djupt tragiskt så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Så jävla töntigt att man inte får skrika vad man vill utan att någon småfet liten kuf skall anmäla det. Jag tycker faktiskt det är snudd på skandal att man börjar censurera läktarpubliken. Vad är nästa steg? Förbjuda "stötande tröjtryck", alla med "mohikanfrisyr i publiken", "rakade skallar" osv.

Kanske räcker med en hink för insamling, Hansson-Hinken..?
Han verkar ju bli ledsen i ögat varje gång iaf :wink:
Om man får pissa i den så kan det fungera.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Draw Mohammed Day slog ju väl ut.
Nu kör vi Rita Hansson-dagen.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:Oväntat, Hansson anmäler DIF till disciplinnämnden för personlig kränkning.
Inte förvånad, det ligger ju lite i tiden att bli kränkt.

Jag vet inte riktigt när, men med tiden har offermentaliteten verkligen slagit igenom i Sverige. De flesta är på något sätt kränkta, eller på annat sätt förfördelade. Man får intrycket att vi är ett modigt och hårdnackat folk när man läser historia, men nu för tiden är det offerstatus som gäller.

Se http://lokaltidningsbesvikelse.blogspot.com/ för några vardagsexempel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

sensei skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Oväntat, Hansson anmäler DIF till disciplinnämnden för personlig kränkning.

Jag vet inte riktigt när, men med tiden har offermentaliteten verkligen slagit igenom i Sverige. De flesta är på något sätt kränkta, eller på annat sätt förfördelade. Man får intrycket att vi är ett modigt och hårdnackat folk när man läser historia, men nu för tiden är det offerstatus som gäller.

Precis som "gått in i väggen" för en massa år sen, nu får man inte säga nej till nån ens utan att man kränker personen.

HÄRLIGT HANSSON! :roll:
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:Draw Mohammed Day slog ju väl ut.
Nu kör vi Rita Hansson-dagen.
:lol:
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

sensei skrev:

Det där har jag också råkat utför flertalet gånger. Dock har kontrollanten ifråga aldrig tagit ifrån mig kortet, utan bara bett mig skriva namnet på det. Men det var ju många år sen man hade den typen av bekymmer... larvigt agerande mot en 15-åring hur som. J-va polissamhälle... blir så förbannat trött...

Annars slår ju våra nya medborgare rekord i att bli kränkta och våra gamla står i kör och fördömer hemskheterna som dessa utsätts för. Ibland undrar man om inte världen rentav är uppochner?

Edit: Och när det gäller Hansson... öh, orkar inte...........
Användarvisningsbild
zOscaR

Inlägg av zOscaR »

Kom igen nu DIF, gör min fredag bra!
Skriv svar