Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Östgöten

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Östgöten »

Highwind skrev:Robin Jonsson är en defensivt skicklig back med bra erfarenhet och ålder. Det är precis vad vi behöver efter att Ronnie har lagt av.

Spännande backpar:

M.Ragnarsson, A.Holmqvist.
T.Pettersson, S.Kronwall/D.Tjärnqvist
David Printz, R.Jonsson
O.Eklund, N.Andersson, diverse Jullar
Ännu mer spännande backpar:

M.Ragnarsson - A.Holmqvist
S.Kronwall - D.Tjärnqvist
David Printz - T.Pettersson
N.Andersson

O. Eklund lånas ut till Huddinge
A. Deilert lånas ut till Huddinge
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

alskar_dif skrev:
xxwinniehxx skrev:OM det krävs att man släpper Ölvestad för att kunna få hit Mackan så vore det ta mig fan tjänstefel att inte göra det. Ölvestad kan få stanna om han godtar en lön efter sin förmåga.. Mackan är dessutom en karaktärsspelare av ölvestad-mått, fast typ hundra gånger bättre på allt annat.
Skojar du ?

Nilson tacklas inte ens.
Det gör dock Gabriel Landeskog och Mikael Ahlén för en fjärdedel av Ölves lön. Gabriel Landeskog hittar också målet och Mikael Ahlén kan kasta handskarna. Med Gabriel och Mikael får DIF två plusvarianter av Ölvestad samtidigt som att antalet onödiga utvisningar i anfallszon kan minskas.
Lucas

Inlägg av Lucas »

ludde- skrev:http://blogg.aftonbladet.se/5

"Pratade med Marcus Nilson i helgen.
Är övertygad om att han spelar i Djurgården i höst. Tror dock att Mikael Håkanson tackar nej till Djurgården. Han blir nog kvar i Linköping två - tre år till.
Sedan jobbar Djurgården hårt på att få hem Daniel Tjärnqvist. Han skulle passa in perfekt i Hardy Nilssons nya lagbygge."

Sen är i och för sig Tomas Ros Tomas Ros.
Oh fy i gatan.. I särklass skönaste fem raderna jag läst på länge. Sköna nyheter som inte kommer en sekund för tidigt
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

Östgöten skrev:
alskar_dif skrev:
xxwinniehxx skrev:OM det krävs att man släpper Ölvestad för att kunna få hit Mackan så vore det ta mig fan tjänstefel att inte göra det. Ölvestad kan få stanna om han godtar en lön efter sin förmåga.. Mackan är dessutom en karaktärsspelare av ölvestad-mått, fast typ hundra gånger bättre på allt annat.
Skojar du ?

Nilson tacklas inte ens.
Det gör dock Gabriel Landeskog och Mikael Ahlén för en fjärdedel av Ölves lön. Gabriel Landeskog hittar också målet och Mikael Ahlén kan kasta handskarna. Med Gabriel och Mikael får DIF två plusvarianter av Ölvestad samtidigt som att antalet onödiga utvisningar i anfallszon kan minskas.

Varför skriver man inte kontrakt med Ahlén? ung hunrig och riktigt tuff, hade passat perfekt som ersättare för Ölvestad, och ekonomiskt så borde det la vara perfekt ! ?
Spela fult
xxwinniehxx
Säsongskort: Ja

Inlägg av xxwinniehxx »

alskar_dif skrev:

Skojar du ?

Nilson tacklas inte ens.
Haha, vad fan är du för jävla skojare då? Mackan har gått ett antal fighter i NHL, och kan såklart även tacklas.

Kamma dig.
Användarvisningsbild
Järnkaminen90

Inlägg av Järnkaminen90 »

Justin Morrison får inget nytt kontrakt med Hamburg och skulle nog vara den snipern vi behöver, får han spela med Bremberg så kommer det bli sjukt bra. Tror jag iaf så tycker vi borde testa om han nu inte kräver för mycket.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

ludde- skrev:http://blogg.aftonbladet.se/5

"Pratade med Marcus Nilson i helgen.
Är övertygad om att han spelar i Djurgården i höst. Tror dock att Mikael Håkanson tackar nej till Djurgården. Han blir nog kvar i Linköping två - tre år till.
Sedan jobbar Djurgården hårt på att få hem Daniel Tjärnqvist. Han skulle passa in perfekt i Hardy Nilssons nya lagbygge."

Sen är i och för sig Tomas Ros Tomas Ros.
Brukar inte tro mycket på Rosen, tycker han verkar lite okunnig med det han jobbar med men det var väl han också som var först med Ossi-värvningen för nåt år sedan? Får hoppas att han har lika rätt här också då.

Bästa bloggen ändå är Hallmans. Hon är bra (DIF:are?) och tar riktigt bra snack med 'aktuella' personer.
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

xxwinniehxx skrev:
alskar_dif skrev:

Skojar du ?

Nilson tacklas inte ens.
Haha, vad fan är du för jävla skojare då? Mackan har gått ett antal fighter i NHL, och kan såklart även tacklas.

Kamma dig.

Det har Näslund också !bara för att man slåss så betyder det inte att man tacklas.

Marcus Nilson är en ingen fysisk spelare och har aldrig varit det.

Han snittade 4-10 tacklingar per säsong i Calgary!!! nylander och lidström tacklas mer.

http://malmolund.city.se/sport/2008/05/ ... e_ringde_/

"Men de som väntat sig en vilt checkande och brunkande Marcus Nilsson i Tre Kronor har nog blivit lite besvikna. Eller snarare kanske förvånade över att han inte smäller på mer. Själv blir han lika förvånad varje gång han får höra att väntas vara en tuffing på isen.

– Ja, alla tror ju det. Jag vet faktiskt inte var alla fått det ifrån. Det är många som tror att jag mest åker runt och tacklas.

Hur skulle du beskriva dig själv då?

- Jag skulle mer säga att jag är en sån som jobbar hårt men fortfarande spelar, lirar. Jag är väl inte så jättesnabb men jag spelar smart. Och jag väger bara 85 kilo, då är det inte så lätt att åka runt och tackla ner alla man ser, ha, ha, ha."
Användarvisningsbild
alskar_dif
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av alskar_dif »

Östgöten skrev:
alskar_dif skrev:
Skojar du ?

Nilson tacklas inte ens.

Även Henrik Eriksson tacklas.
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Tycker ärligt att Hank the Tank inte bidrar med så mycket, förutom ett dåligt smeknamn. Visst han krigar ju på och så, men vem av dom unga gör inte det?

Med pucken är han som Ölve. Eller är jag helt ute o cyklar =) ?
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Vi_e_Djurgårn skrev:Tycker ärligt att Hank the Tank inte bidrar med så mycket, förutom ett dåligt smeknamn. Visst han krigar ju på och så, men vem av dom unga gör inte det?

Med pucken är han som Ölve. Eller är jag helt ute o cyklar =) ?
Ge Hank tid att utvecklas. Han hade vissa problem att anpassa sig till tempot i år. Om Hank kan utveckla sin skridskoåkning inför nästa säsong har han stora möjligheter att komma med till junior VM 2009. Med bättre fart kan han spela mer fysiskt. Visst kan hans teknik bli bättre, men jag tycker nog att han uppvisar en betydligt större spelförståelse än Ölvestad. För övrigt tycker jag att årets juniorer; Calle G, Jacob J, Macüs K och Henrik har uppvisat stor klokhet på isen.

Jag tror nog att Hank varit relativt osynlig, eftersom han klokt nog har valt att inte ta ut svängarna för mycket av hänsyn till hans problem med farten. När en spelare har problem med farten får små fel lätt stora konsekvenser. Hanks försiktiga eller "osynliga" stil har därför inte resulterat i några större grodor, som andra mer seniora spelare i DIF har gjort under säsongen.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Drömde om DIFs nästa säsong inatt.
Vi hade gjort 3 grymma värvningar.
Tellqvist, Mackan Nilsson samt en spelare som jag inte minns vem det var, möjligt att det var en fantasifigur som inte finns på riktigt :lol: .
Men vi får hoppas att min dröm slår in och att fantasifiguren ersätts av någon riktig stjärna.
Vi_e_Djurgårn

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Vi tror på dig nu micke o din dröm! Gör oss inte besvikna ;)!
Lucas

Inlägg av Lucas »

Någon som kan typ tyska eller vad det nu är? Hittade något om Thoresen, tror att det gäller en förlängning i Lugano, ett år till.

Står även något om NHL, men inte riktigt något som tyder på att han gör en comeback i DIF :cry:

Thoresen: Vertrag mit NHL-Klausel
Mittwoch, 25. März 2009, 11:33 Uhr - Martin Merk

Der Norweger Patrick Thoresen dürfte laut "Blick" beim HC Lugano einen Vertrag mit Ausstiegsklausel für die NHL unterschreiben.
Der PostFinance Topscorer des Clubs weilt derzeit zu Verhandlungen im Tessin, liebäugelt aber auch mit einer Rückkehr in die NHL, wo er bis letzte Saison spielte.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Har nog aldrig varit aktuellt med Thoresen. Han är fortfarande ung och vill tbx till NHL och pengar kåt för tillfället eftersom det är snuskiga summor han blir erbjuden av olika klubbar,kommer nog tillbaka till DIF om några år.
Låst