Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
guggen

Re: leif

Inlägg av guggen »

Leif skrev:Folk här inne gör sig själva till åtlöje när de jämför Dragan med Axelsson och Klasén??

Helt ärligt tänk igenom detta och skriv sen!

I mina ögon kom inte Dragan 4:a i lagets interna utan 2:a...

Bäcker och Hörnqvist spelade med Bremberg - landets i särklass bästa playmaker! say no more
Han heter Klasen inte Klasén (ursäkta mitt i övrigt meningslösa inlägg men störde mig på fel skrivningen då jag e polare med han syrra)
i övrigt så hoppas jag att dragan stannar, dock till inte en alt för hög lön.
KapZ
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av KapZ »

"Nej, det blir ingen Teemu Lassila i Biel, som kämpar om att ta steget till högstaligan i Schweiz.
Djurgården ville nämligen ha 20 000 euro för att släppa målvakten.
Då backade Biel ur och tog en annan målvakt. Biel passade även på att värva gamle tjecken Jiri Slegr.
Djurgården kanske var för giriga. Nu fick de inte en enda euro för Lassila."

saxat från Tomas Ros blogg på aftonbladet. Sen om det stämmer är väl en heeelt annat sak :P
Användarvisningsbild
Beast
Kontakt:

Inlägg av Beast »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 22,00.html

Då blev det verklighet, det som jag hoppades på
Therocket1

Inlägg av Therocket1 »

Om det betyder att det utgörs extra pengar till en klasscenter så tycker jag de gör rätt. Gör man det för att spara, så är det fel.
Bild
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Therocket1 skrev:Om det betyder att det utgörs extra pengar till en klasscenter så tycker jag de gör rätt. Gör man det för att spara, så är det fel.
Precis. Det är för tidigt att hylla eller såga detta val. Det beror fullständigt på vilka spelare man värvar framöver.
MB

Inlägg av MB »

Och när blev en artikel i aftonbladet.se att jämställa med sanningen?
Den som har mycket fritid kan t.ex. ägna sig med att gå igenom allt som skrevs inför säsongen 06/07 och jämföra med vad som verkligen hände.

Det är varken det första eller sista som kommer att skrivas om Djurgården hockey. Risken är att både DIF och Luleå utses som hackkycklingar av media. Det har tyvärr redan börjat tendera att bli så bland Sveriges ledande hockeyjournalister. Då brukar inte resten journalistkåren bli sena att haka på.
Våga vägra länka till YouTube!
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

MB skrev:Och när blev en artikel i aftonbladet.se att jämställa med sanningen?
Den som har mycket fritid kan t.ex. ägna sig med att gå igenom allt som skrevs inför säsongen 06/07 och jämföra med vad som verkligen hände.

Det är varken det första eller sista som kommer att skrivas om Djurgården hockey. Risken är att både DIF och Luleå utses som hackkycklingar av media. Det har tyvärr redan börjat tendera att bli så bland Sveriges ledande hockeyjournalister. Då brukar inte resten journalistkåren bli sena att haka på.
Aftonbladet har väl böjt på sanningen nån gång då och då... 8)
Men då det är direkta citat från Tommy Engström får man väl ändå anta att de stämmer.
Användarvisningsbild
Andy
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Jag utgår från att man ersätter varje fockad spelare med en bättre. Annars är det svårt att tala om satsning...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Beast skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 22,00.html

Hm, om nu Anger är tänkt som Dragans ersättare (Villket det ryktas om) känns det lite fel. Att Anger ska ha en dålig attityd kan knappast vara påhittat eftersom så många säger det.
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Remy Lebeau skrev:
Beast skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 22,00.html

Hm, om nu Anger är tänkt som Dragans ersättare (Villket det ryktas om) känns det lite fel. Att Anger ska ha en dålig attityd kan knappast vara påhittat eftersom så många säger det.
Samma tanke här.

Dessutom var väl knappast Dragan vår sämste forward? Finns det inte folk som borde bytts ut innan honom?

Är också orolig för Angers attityd och lagkänsla.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Brutus

Inlägg av Brutus »

Dragans vara eller icke vara är väl över nu om man får tro tidningarna. Tycker det är synd att han inte lirar för dif nästa säsong. Han kom 4:a i interna poängligan spelandes med Ölvestad och Falk flertalet matcher. Drog på sig 18 utvisningsminuter (Ölvestad dryga 100), och är inte fyllda 24år. Ge han lite tid och det kommer bli en god Elitseriespelare till ett rimligt pris.

Vad det gäller Thörn, Engqvist och Löfberg så tycker jag att man ska satsa på dem ordentligt. Ska man spela in juniorer i laget så låt dem spela med rutinerade spelare som kan ta lite ansvar och hjälpa junisarna. Att ha en "Junisliga" och kasta in lite då och då hjälper dem knappast bli elitseriespelare att bygga ett lag på i framtiden.

Sen tycker jag att man kan kräva mer av en kille som Ottosson. Det räcker inte att lira bra sista 10-15 omgångarna, det är för sent då.

Lagkapten Ölvestad är en riktigt skön lirare som jag gillar skarpt, men man kan inte dra på sig så många onödiga utvisningar som han gör.

Sjögren vet jag inte vad han gör i laget. Det är ett mysterium att man värvar honom och sedan får han inte lira. Vad är vitsen med det? Endast en onödig kostnad, och jobbet hade Ribben kunnat göra.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Egentligen är Dragans "vara eller inte vera" egalt för mig men jag börjar tröttna på spelarkarusellen: Stefan Pettersson, Jonathan Hedström, Richard Lintner, Dragan, Czerkawski, Per Eklund, Richard Franzén för att nämna några "en säsongare". Bygg ut, bygg inte om för att blir bättre.

Helt rätt att satsa på Larsson och Riddarn/Mark Owuya. Lassila är briljant i långa stunder för att sen släppa in skit puckar. Hade han bara hållt Robin Johnssons skott från halvaplan i Karlstad och lyran från Luleå på Globen hade vi blivit krossade av Färjestad i veckan och inte Mora...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Säg att det inte är sant, Anger till DIF...........

Anger är för MIG en råtta + att han inte är speciellt bra. Jag ställer mig mycket frågande till en sådan här värvning, enligt mig är det inte alls rätt väg att gå.
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Är verkligen Anger så jäkla dålig? Han var väl en del i landslaget för några år sedan och att komma "hem" till DIF tror jag kan bli ett lyft. Kommer han så kan man ju rimligen ge honom chansen att visa vad han går för innan stora sågen kommer fram.

Är det någon här inne som känner killen? Apropå hans stora attitydproblem menar jag..

Äh vad fan ge honom möjligheten att motbevisa kritikerna säger jag!
Erik Kloth

Inlägg av Erik Kloth »

Anger?

Nej tack!

Är man stockholmare så är man given i laget? Patetiskt!

Andreas Holmqvist & Johan Åkerman är exempel på stockholmare som verkligen skulle TILLFÖRA något! Anger skulle inte tillföra ett dugg!
Skriv svar