Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Min bisarra humor säger mig att Lionel Richie kommer till Globen 22/2. Närmare än så kommer vi inte.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
KG det är bara vara lite allert nu och lyfta luren till Kahnberg i Frölunda, bänkad idag. Levererat dåligt på ett tag, men en nytänd Kahnberg är väldigt bra.
Vi är ju alltid ute efter spelare som är "uppväxta" i Djurgården.
Filip Cruseman har spenderat både J18 och J20 i DIF.
15 mål nu i KHK. Vi ser nog honom i DIF tröjan antigen till nästa säsong eller säsongen därpå.
15 mål nu i KHK. Vi ser nog honom i DIF tröjan antigen till nästa säsong eller säsongen därpå.
- SirDIFalot
Känns långsökt att han är tillräckligt bra. Jag skulle bli besviken i alla fall. Skulle ju hellre ta Cehlin liksom.ciirree skrev:Vi är ju alltid ute efter spelare som är "uppväxta" i Djurgården.
Expert.
Jo där håller jag med.SirDIFalot skrev:Känns långsökt att han är tillräckligt bra. Jag skulle bli besviken i alla fall. Skulle ju hellre ta Cehlin liksom.ciirree skrev:Vi är ju alltid ute efter spelare som är "uppväxta" i Djurgården.
Det var lite av en halv pik för det känns som om vi aldrig kommer värva heta spelare på marknaden.
Jag vet inte om nåt är långsökt längre faktiskt, iaf inte på rekryteringssidan. Deilert va utvecklingsbar, då är säkert Cruseman det också, typ

In med Mats Sundin som GM nästa säsong
Dra igång en sista insamling i januari när många har väldigt lite pengar kvar känns som no no. Det tåget har gått för denna gång tror jag.
Transferfönstret kommer vara stängt innan vi ens får igång en ny insamling så.Riktnr08 skrev:Dra igång en sista insamling i januari när många har väldigt lite pengar kvar känns som no no. Det tåget har gått för denna gång tror jag.
Problemet är ju att av de 1,3 "försvinner" ju en massa i arbetsgivaravgift och skatt. Men att nån betalar en mille i månaden före skatt för en hockeyspelare är ju helt galet.ciirree skrev:Men vad kan han kosta? Låt oss bara räkna fansens pengar så är det ju cirka 1,3 mkr.SirDIFalot skrev:Vill någon annan SHL-klubb ha honom så har vi nog inte en chans rent ekonomiskt.ciirree skrev:Vi kan inte missa Lasch. Han är kanske det hetaste spåret på radarn nu.
Är det något annat som spelar in förutom månadskostnad?
Edit: Andra på den.
Edit; borde väl lägga till när typ alla klubbar går nästan back. Har man obegränsat med stålars är det ju lättare att motivera.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vill bara att vi ska göra allt vi kan för att klara oss kvar, använd pengarna nu istället för att vänta tills det är för sent. Gör inte om Järlans misstag igen
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13

Vad säger ni, var det ett misstag att släppa Dustin Johner?
14 dagar kvar ..
Tycker nog detRocky3000 skrev:
Vad säger ni, var det ett misstag att släppa Dustin Johner?
14 dagar kvar ..
- SirDIFalot
Bara sex av Johners mål har kommit i even strength.
Expert.
Ok, en till som är vaken den här tiden;)SirDIFalot skrev:Bara sex av Johners mål har kommit i even strength.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Henrion dock klart intressant