Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Stulle »

Det officiella målet har ju varit förkval i ett första steg, men med den spelarbudget vi har så känns det spontant som att målet legat högre innanför väggarna, och av många kommentarer på detta forum att döma så verkar det inte finnas allt för många som inte hade direktkval som mål.

Det officiella målet känns mer som en illusion för att på något sätt lägga ifrån sig en press man var tvungen att bära på förra säsongen.

Precis som Säcken sa så har det största problemet denna säsong varit att vi tappat matcher för att vi inte har kunnat stänga dom ordentligt. Hade vi klarat av detta så hade vi legat på direktplats idag. Vi får se hur Säcken hanterar problemet.

Personligen tror jag inte vi kommer ha något med en kvalserie att göra när det drar ihop sig, oavsett om Zabel hade varit kvar eller med Säcken som ersättare, så det spelar ingen roll för min del i nuläget vem som styr känns det som. Jag hoppas jag har fel naturligtvis.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Jävla skämskudde över att Challe säger att Tony sa upp sig och Tony säger att han fick sparken. Hur oproffsigt sköts den här organisationen?

"Er tanke var ett delat ledarskap?

– Ja, alltså Tony har i sitt avtal att han är huvudtränare, men han blev sårad av att vi ville lyfta upp "Säcken" som huvudansvarig, men jag ville fortfarande att Tony skulle vara kvar. Men Tony blev lite sårad, vilket jag kan förstå. Men det var lite synd, för vi hoppades att han skulle vara med på resan."

Låter väl rätt självklart hur det gått till. Visst måste det kännas som sparken då dom tar upp en till tränare. Challe visste nog att inte Zabel tänkte tolerera en till nedpetning.
Så egentligen kasnke inte någon av dom ljuger direkt, men ja är väl inte så proffsigt skött.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av ciirree »

Stulle skrev:Det officiella målet har ju varit förkval i ett första steg, men med den spelarbudget vi har så känns det spontant som att målet legat högre innanför väggarna, och av många kommentarer på detta forum att döma så verkar det inte finnas allt för många som inte hade direktkval som mål.

Det officiella målet känns mer som en illusion för att på något sätt lägga ifrån sig en press man var tvungen att bära på förra säsongen.

Precis som Säcken sa så har det största problemet denna säsong varit att vi tappat matcher för att vi inte har kunnat stänga dom ordentligt. Hade vi klarat av detta så hade vi legat på direktplats idag. Vi får se hur Säcken hanterar problemet.

Personligen tror jag inte vi kommer ha något med en kvalserie att göra när det drar ihop sig, oavsett om Zabel hade varit kvar eller med Säcken som ersättare, så det spelar ingen roll för min del i nuläget vem som styr känns det som. Jag hoppas jag har fel naturligtvis.
När har Säcken sagt de? Finns det nån artikel? Jag har inte sett nån intervju med honom ännu!
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

ciirree skrev:När har Säcken sagt de? Finns det nån artikel? Jag har inte sett nån intervju med honom ännu!
Här på hockeysverige.se
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Stulle skrev:
Precis som Säcken sa så har det största problemet denna säsong varit att vi tappat matcher för att vi inte har kunnat stänga dom ordentligt.
Avd; Rocket Science
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Det är som det är.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Tycker forumet visar Ros-karaktär avseende konsekvens i tyckande. Plötsligt är Zabel den bästa lösningen för oss, men dumma Challe fattar inget. Åsiktsriktningen har svängt 180 grader jämfört med senaste hemmamatchen mot khk och bortamatchen mot ssk för någon vecka sedan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Tyckte man såg på Zabel redan i efter-matchen-intervjun igår att det var slut.

Hoppas man fortsätter med den höga checkingen...

Sent from my iPhone using Tapatalk
BigJ

Inlägg av BigJ »

minalman skrev:Tycker forumet visar Ros-karaktär avseende konsekvens i tyckande. Plötsligt är Zabel den bästa lösningen för oss, men dumma Challe fattar inget. Åsiktsriktningen har svängt 180 grader jämfört med senaste hemmamatchen mot khk och bortamatchen mot ssk för någon vecka sedan.
Ja är det inte fascinerande...
Jag tycker det är helt rätt att ta in en rutinerad tränare även om det kanske borde skett tidigare men när är det egentligen rätt tid? Gör man det tidigt så kommer många tycka att tränaren inte fick tillräckligt med tid och gör man det sent så är det just för sent.

Jag tycker Challe var helt rätt på det, att förstärka med rutin inför slutruschen. Sedan kan man ju iofs förstå att Zabel tar det negativt.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Samtidigt måste man konstatera att Djurgården hockey, företrätt av Challe och uppbackad av många tusen supportrar inklusive undertecknad, antagligen satt världsrekord i underskattning av hockeyallsvenskan. Dagens åtgärd är väl den första större justering vi gör med en vaknande insikt att vinna SM med SHL-förutsättningar är lättare för oss än att gå upp i SHL med HA-förutsättningar. I två år har vi alla litet till mans trott att vi fixar avancemang på en grilla.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
emilin

Inlägg av emilin »

Är det så att Zabel har fått förutsättningarna att nå topp 7 detta år, så vore det skandal om man tog bort Zabel.(troligtvis är kraven uppfyllda)
Men vi supportrar och säkert ledningen vet(önskar) att man kan få ut mer av denna trupp.
Om min chef sa att jag skall mura 8 kvadratmeter på en dag, och jag lyckas med det, så skulle jag bli grymt chockad om jag fick sparken efter att jag har utfört det som man blev tillsagd att göra.
Så jag hoppas att man har gått ut i media med en sak o internt kört på en annan linje.
Har det inte skett på detta sett, så har jag garanterat mist min tro på att Djurgården ska främja gemenskap o skapa en familjekänsla.
Anser att Zabel aldrig har fått sin chans fram till denna säsong.
Men nu har han fått alla möjligheter att skapa sitt lag, med att bygga upp det även på försäsongen, i o med det så ökar kraven på vad man skall lyckas med.
Personligen så tycker jag att man har misslyckas med att få ut max av truppen.
Jag har även haft förslag på alternativa tränare som skulle kunna lyckas att vända truppen.
H Särkijärvi var inte ett av mina alternativ, men ekonomin tillåter kanske inte att man tittar utanför vad som finns att tillgå.

Slut citrat:
Har man sagt att topp 7 är det som gäller så har klubben i mitt hjärta betett sig som skit, om inte så tycker jag att man åtminstone gör ett försök att skapa förändring(o då blir jag glad) med de ekonomiska möjligheter som finns i klubben.(sen att jag inte tycker att lösningen är optimal. men det är ju en fråga om ekonomi).
Luddigt inlägg men hoppas att ni alla förstår vad jag menar.(tyvärr har mister absolut sett till att man vågar uttrycka sig ;)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Om ni missade intervjun med Challe i magasin Hockeyallsvenskan:

Challe säger det han sa till Expressen ungefär. Han ville ta upp Säcken men ha kvar Zabel, alltså köra med alla tre, Nyman också.
Men att Zabel då sa imorse att han vile tänka över det sen tackade Nej.
När Isabelle från Viasat frågade om dem har pratat om nåt mer så sa han bara att Zabel ville ha det skriftligt.
Känslan på Challes talesätt och hur han lät så kändes det faktiskt som om han va riktigt irriterad.
Anledningen till att detta hände nu: Challe kände att hans tålamod har räckt ganska länge och han har inte märkt av nån förändring/förbättring.

Gillade: Isabelle sa nåt om att varför göra en förändring när det har gått relativt bra? Challes svar: Du använder ordet nästan rätt, vi kan inte göra det relativt bra, vi måste göra det jättebra för att ta oss till SHL.
Ogillar: Isabelle, Jihde och Luckner använder fortfarande ordet sparkas, även fast Zabel själv tackat nej.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Om ni missade intervjun med Challe i magasin Hockeyallsvenskan:

Challe säger det han sa till Expressen ungefär. Han ville ta upp Säcken men ha kvar Zabel, alltså köra med alla tre, Nyman också.
Men att Zabel då sa imorse att han vile tänka över det sen tackade Nej.
När Isabelle från Viasat frågade om dem har pratat om nåt mer så sa han bara att Zabel ville ha det skriftligt.
Känslan på Challes talesätt och hur han lät så kändes det faktiskt som om han va riktigt irriterad.
Anledningen till att detta hände nu: Challe kände att hans tålamod har räckt ganska länge och han har inte märkt av nån förändring/förbättring.

Gillade: Isabelle sa nåt om att varför göra en förändring när det har gått relativt bra? Challes svar: Du använder ordet nästan rätt, vi kan inte göra det relativt bra, vi måste göra det jättebra för att ta oss till SHL.
Ogillar: Isabelle, Jihde och Luckner använder fortfarande ordet sparkas, även fast Zabel själv tackat nej.
Tack för infon, råkade missa det.
Spela fult
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Om Zabel beslutade sig för att tacka nej till att träna vidare måste det väl innebära att vi inte degar lön till honom nu eller?

I övrigt borde denna förändring skett redan under juluppehållet.

Är för övrigt dessutom ytterligt tveksam till om Challe skall vara kvar.

Känns inte som han lyckats med något av sina två lagbyggen.

Snarast skulle jag vilja kalla dem för praktfiaskon.

Även om vi inte skulle ha en susning i en eventuell kvalserie vore det väldigt viktigt att ta sig dit inte minst ekonomiskt med flera matcher som borde dra +6k samt högst troligt ett hemmaderby inför fullsatta läktare.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Kall-El skrev:Om Zabel beslutade sig för att tacka nej till att träna vidare måste det väl innebära att vi inte degar lön till honom nu eller?

I övrigt borde denna förändring skett redan under juluppehållet.

Är för övrigt dessutom ytterligt tveksam till om Challe skall vara kvar.

Känns inte som han lyckats med något av sina två lagbyggen.

Snarast skulle jag vilja kalla dem för praktfiaskon.

Även om vi inte skulle ha en susning i en eventuell kvalserie vore det väldigt viktigt att ta sig dit inte minst ekonomiskt med flera matcher som borde dra +6k samt högst troligt ett hemmaderby inför fullsatta läktare.
Sånt här kan man vrida och vända hur man vill, har Challe värvat ett jättebra och utvecklingsbart lag som Zabel misslyckats att förvalta eller har Zabel fått ett uselt lag utan potential för att lyckas? Nu ger inte Challe ett lag till Zabel utan dom samarbetar och värvar i samråd. Jag vet tex att Challe inte ville värva Sörensen utan att Zabel fick tjata till sig honom så tränare har mycket input i lagbygget också men visst lär man granska Challe's prestation när denna säsong är över.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Låst