Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- starvin_marwin
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Pricken över i:t vore om Widing vinner skytteligan.. 

Möller trodde han skulle få fortsätta i NHL när vi kollade med honom, vi värvade, Möller blev ledig.Fricke skrev:Obegripligt Järlan! Missa både Möller och Hannula...
Hannula har väntat på utlandskontrakt, vi har värvat, Hannula fick inget kontrakt.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag tycker att det är begripligt. Klart vi hade kunnat vänta och se, men det finns inga garantier, och då hade vi kunnat få se en del andra obegripligheter.
Lägg av. Uppenbarligen jävligt korkat.AMMC skrev:Möller trodde han skulle få fortsätta i NHL när vi kollade med honom, vi värvade, Möller blev ledig.Fricke skrev:Obegripligt Järlan! Missa både Möller och Hannula...
Hannula har väntat på utlandskontrakt, vi har värvat, Hannula fick inget kontrakt.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag tycker att det är begripligt. Klart vi hade kunnat vänta och se, men det finns inga garantier, och då hade vi kunnat få se en del andra obegripligheter.
- SirDIFalot
Samtidigt pratar vi om en enormt skadebenägen spelare. Vi Djurgårdare förstår nog inte vilken flyt vi haft som haft honom här två korta vändor i och för sig men ändå helt skadefri.
Expert.
Fan va kul! Nu kommer man hata MoDo också!
Det var väl DIF_Soldier som kallade Modo för andrahandssorteringen? Känns bara mer och mer passande.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Det var ganska väntat, tror jag sa det första gången någongång i somras att blir det Sverige så blir det Modo. Verkar som det är ett korttidskontrakt till att börja med, intressant att se hur han klarar sig där uppe...
En hel & frisk Hannula är naturligtvis ett jättekap. Lite bitter är jag, men samtidigt så visste vi ju redan att det inte skulle bli någon förlängning i DIF och ärligt talat så kändes det tveksamt att han är värd den prislapp han lär kosta. Speciellt med den skadehistoriken...
En hel & frisk Hannula är naturligtvis ett jättekap. Lite bitter är jag, men samtidigt så visste vi ju redan att det inte skulle bli någon förlängning i DIF och ärligt talat så kändes det tveksamt att han är värd den prislapp han lär kosta. Speciellt med den skadehistoriken...
- DIF_Soldier
Mja, Modo guldkandidat? Sådana här plastbyggen håller sällan. Kolla bara DIF ifjol, och då hade vi en rätt rejäl stomme ändå. Modo har värvat halva laget från världens alla hörn... och från Djurgården.
Dessutom håller Tellan och Nicky D på Djurgården, och ja det vet ni om, ja det vet ni om...
Dessutom håller Tellan och Nicky D på Djurgården, och ja det vet ni om, ja det vet ni om...
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag tror inte heller att Modo kommer få ihop det fullt ut. Ser inte som de har tillräckligt många karaktärspelare... Dessutom tror jag Svartvadets skada blir väldigt kännbar, samt att de tappat Timander som i sina bästa stunder var deras solklart bästa back. Forwardssidan ser dock snuskigt bra ut om allt faller på plats.DIF_Soldier skrev:Mja, Modo guldkandidat? Sådana här plastbyggen håller sällan. Kolla bara DIF ifjol, och då hade vi en rätt rejäl stomme ändå. Modo har värvat halva laget från världens alla hörn... och från Djurgården.
Lika svårt som alltid att på förhand tippa Modo någonstans...
Vadå lägg av, lägga av med att ta faktiska förhållanden i beräknande innan jag gör uttalanden? Ja, jävligt korkat uppenbarligen. Skjut från höften du.Fricke skrev:Lägg av. Uppenbarligen jävligt korkat.AMMC skrev:Möller trodde han skulle få fortsätta i NHL när vi kollade med honom, vi värvade, Möller blev ledig.Fricke skrev:Obegripligt Järlan! Missa både Möller och Hannula...
Om jag ska se något positivt i detta så är det att det öppnar upp för min drömvärvning, nämligen en transatlantisk powerforward som inte får förnyat NHL-kontrakt -- så att Kyle har någon att göra high-fives med.
För det är inget snack om att vi behöver den där "pricken över i:et" på forwardssidan.
För det är inget snack om att vi behöver den där "pricken över i:et" på forwardssidan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Helt rätt att inte slänga några pengar på Hannula.
Låt MoDo fortsätter sätta ihop sin främlingslegion så får vi se hur det går för dem.
Möller hade jag däremot inte haft något emot att se i DIF.
Låt MoDo fortsätter sätta ihop sin främlingslegion så får vi se hur det går för dem.
Delar du uppfattningen att Hannula var, om inte bäst, så top 3 i laget förra året?Kall-El skrev:Helt rätt att inte slänga några pengar på Hannula.
- -daniel-
...för vilka pengar då? Som ersättare för Zibanejad som knappt lär ha lyft mer än 50K i månaden?sensei skrev:Om jag ska se något positivt i detta så är det att det öppnar upp för min drömvärvning, nämligen en transatlantisk powerforward som inte får förnyat NHL-kontrakt -- så att Kyle har någon att göra high-fives med.
DIF har en budget som jag tror de kommer försöka hålla. Naturligtvis kan det komma att ändra sig under säsongen men har svårt att se att man tar in någon "större" lirare från början.
Jag ska ärligt erkänna att jag bara går på magkänslan och jämför med förra årets trupp, men den säger mig i alla fall att det borde finnas gott om utrymme för åtminstone en namnspelare, t ex ett NHL-ex på 30 bast.-daniel- skrev:...för vilka pengar då? Som ersättare för Zibanejad som knappt lär ha lyft mer än 50K i månaden?sensei skrev:Om jag ska se något positivt i detta så är det att det öppnar upp för min drömvärvning, nämligen en transatlantisk powerforward som inte får förnyat NHL-kontrakt -- så att Kyle har någon att göra high-fives med.
DIF har en budget som jag tror de kommer försöka hålla. Naturligtvis kan det komma att ändra sig under säsongen men har svårt att se att man tar in någon "större" lirare från början.
Utan insyn och publika noteringar från DIF så är det väldigt svårt att gå på annat, inte sant