Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:det finns ingen regel som säger att det till varje pris måste formuleras som ett standardavtal som följer Sico's riktlinjer till 100%.
Vet du säkert att det är så här?
Nej, men till motsatsen bevisats tar jag det förgivet.
ABB2083

Inlägg av ABB2083 »

AVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅAVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ
ABB2083

Inlägg av ABB2083 »

AVGÅ sirDIFalot! AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ AVGÅ
ABB2083

Inlägg av ABB2083 »

eller ja, ALLA DJURGÅRDARE BÖR AVGÅ
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Skön fredags-utpsykning, lugna ner dig med pilsnerdrickan...
Ångermanlänning

Inlägg av Ångermanlänning »

Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.

Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.

Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.

Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.

De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:

1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)

2. Att omedelbart gå ut med ett uttalande till oss suportrar.

3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)

Jag vet inte vad jag ska säga...
Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ångermanlänning skrev:
Andy skrev:Ang Mackan så har jag ofta här inne sagt att man måste skilja på HUR man gör saker och VAD man gör.

Det kan självklart vara ok att lämna av olika skäl. Det kan var helt ok att gå till andra elitserieklubbar osv.

Men att som Mackan inte ens när man ändå är lagkapten uttala sig i media eller säga något till oss fans efter att man spelat ner vår förening i Allsvenskan - det stinker - hur man än vänder på det.

Som lagkapten tycker jag också att man har ett visst ansvar att kommunicera med oss suportrar om man väljer att lämna eller vom klubben vill att man lämnar. Detta ansvar har Mackan inte tagit och det är inte ok.

De reaktioner man förväntar sig från en lagkapten efter att ha vikit ner sig lett laget ner i Allsvenskan är ungefär:

1. Att tårögd uttala sig till media och fans direkt efter sista matchen (minns alla lagkaptener som storgråtit i direktsändning och sagt att allt är skit)

3. Att vara den förste som säger "jag är beredd att ta mitt ansvar, sänka min lön och lira upp oss igen" (jämför med Fimpen som hade lirat för kaffepengar bara han fick chansen att spela upp oss igen)

Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Marcus Nilson var vår lagkapten. Han har inte en enda gång under den här jävligt plågsamma resan uttalat sig en enda gång. Det räcker egentligen så..

Han är en riktigt bra spelare, dock. När andan faller på och han är motiverad nog så håller han hög klass. Men det ville sig inte sista åren i Djurgården, och han åkte enbart runt och tyckte synd om sig själv och den situationen som han tillsammans med resten av spelarna satt klubben i.

Det finns nog hopp för er Modoiter; han kan nog lyckas där uppe med en bättre omgivning men vid första bästa motgång kommer han gnälla, sura, och dra med sig stora delar av resten av laget. Var så säker.
Senast redigerad av -daniel- den 2012-06-08 23:38:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ångermanlänning skrev:Vad har ni s k fans för ansvar då? Är det fullt på matcherna? Att snacka skit om Mackan när han senaste säsongen gjorde 32 poäng, vilket är ganska hyggligt - lika mycket som Modos Nicklas Sundström. Hade resten av laget presterat likadant så hade det varit SM-guld. Snacka skit om Modo går ju också men där finns det i alla fall något heter hjärta. Markus Näslund är nog god för en halv miljard, Foppa likaså - varför arbetar de för Modo när de kan leva i sus och dus? Hjärta. Mackan hamnar nu i en bättre miljö än tidigare, hur rolig var Hardy..., och där kommer han säkert att prestera. Näe, DIF är en misskött förening på alla sätt och vis och nu tror alla att det blir ETT år i kvalserien och sen är man tillbaka... Tror inte det. man kommer nog att harva i många år och det tills man blir mer ödmjuk inför uppgiften, dvs att man måste KÄMPA för att vinna.
Oh herregud... Är du 12 eller 13 år?

Du kan ju inte sitta och stirra blint på antal gjorda poäng. Marcus Nilson hade ett ansvar som kapten, han valde att pissa på sin uppgift i laget och det flera gånger om. En kapten ska vara en ledare som krigar i med och motgång, Marcus grinar så fort det blir motvind. Han är en girig fjant som bara kan en sak - förlora.

Grattis till värvningen av honom, det blir säkert jättebra. I "The Heart of Hockey" får han säkert vinna elitserien två år i följd.
ABB2083

Inlägg av ABB2083 »

KEHA FOR PRESIDENT! HEJA LEVEL
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ångermanlänning skrev:

Grattis bubben. Med Super-Nilson så blir det Allsvenskan för er också nästa säsong. Puss!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Till och med Hallman ger Nilson en känga över sin tystnad efter uttåget...

För övrigt är det rätt kul att moditen kommer in och försvarar Nilson och sedan avslutar med "man måste kämpa för att vinna" :lol:
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

Vissa har inte mycket till liv.
clowns to the left of me, jokers to the right
Backstabtraitor

Inlägg av Backstabtraitor »

jönsson_21 skrev:NI KALLAR ER FANS, UP MY ASS!!!
Sitter och läser era fina inlägg, det är inte så att jag
har något emot Djurgårn som förening, dem förgylllde
verkligen Elitserien under alla dessa år, men nu är den
epoken över....

Ni kallar er fans evigt trogen och alla möjliga fantasifulla
allias, här på forumet. Tyvärr bevisar detta snarare
hur patetiska och "otrogna" fans ni verkligen...
Vi kan ju ta några roliga exempel:
När Linkan lämnade er för Malmö, var han judas,
svikare och andra själsord.
Efter att han skrivit på för Timrå, hade alla åsikter och
skrattade att den s.k svikaren var slut som spelare och
kunde inte spela på hög nivå. Nu när challe lyckats
värva Linkan tillbaka till Djurgårn, började folk som
så sent som förra säsongen kallade honom för judas
kalla han för "Return of the king", "Frälsaren".

Jag bara undrar hur f*n ni kan kalla er fans???
Nu har i dagarna blivit klart att mackan lämnar
Djurgårn för Modo, nu har en ny Judas fötts.
Medgångssupportrar är ni, inget annat...

När ett lag kallade sig för
"familjen", så gick det inte speciellt
länge innan alla retades upp av detta.
När sedan challes tröja hissades i hovet
och nämde ordet faniljen i sitt tal. Dröjde
Nånga dafar unban ordet familjen blev ett
ord många "fans" tog till sug...

Inse att det inte blir något återtåg till högsta serien,
snarare bör ni se upp neråt och kanske inse att ni
fans lyckats få spelare att fly för att vinna titlar.
Tror inte att mackan m.fl lämnar Djurgårn för att
de är pengakåta, de flesta har pengar i överflöd.
Snarare på jakt efter titlar, vilket ni fans som ni
kallar er borde ägna er tid till att älska och sjunga
och stötta ert lag istället för att hata allt.
Bondjävel kom inte hit och snacka en massa skit, FBKs guld är bara baserade på kaffepengar. Linkan har aldrig varit judas, palla komma hit och snacka skit, han fick inte förlängt och det är inte något hat mellan oss och Linkan.
Skulle du inte bli upprörd ifall er lagkapten skulle lämna er klubb och inte göra ett enda enstaka uttalande?
Ifall Marcus Nilson var på jakt efter titlar skulle han inte vart lika omotiverad som han vart i år, tycker det är skönt att han lämnar och nu får vi väl se ifall Modo blir någon slags nytändning, DIF har snarare varit klubben han hade tänkt lägga av med och få ut så mycket pengar som möjligt. Han har inte varit bra i år, vårt powerplay har varit uselt och mycket på hans bekostnad.
Stöttar inte vi vårt lag? Vi har sålt fler säsongskort om man jämför med samma tidpunkt förra år, och seriöst vaddå hatar allt? Hata är en del av hockeyn, och vi hatar inte allt dumhuvud, vad har du här att göra? Kommer med falska påhopp och påstående, stick tillbaka till Kaffe BK och njut av spelarna som spelar där knappast p.g.a. kärlek utan av kaffepengarna som leder till skogsskövling och annat hemskt.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

Ångermanlänning skrev:

Satt otroligt länge och funderade över hur jag skulle svara på denna otroligt inkompetenta post. Ber om ursäkt för att jag inte kom på något och ber om ursäkt för mitt omogna svar.

MEN JÄVLA VAD JAG VILL KLAPPA TILL DIG. EN SATANS JÄVLA SMÄLL.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Ångemanlänningen sitter först och försvarar Mackan och sedan snackar han om hjärta och att stenrika Näslund jobbar för klubben. Ja, men vafan, det är ju just sånt hjärta vi också önskat av Mackan men aldrig fått! Det är därför vi är lack ju... Mackans Djurgårdshjärta är knappnålsstort.
Låst