Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Isabo
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Isabo »

Jepe skrev:
Isabo skrev:
Jepe skrev:Angående pengarna från företagen ikväll, skulle vi få pengarna enbart om det såldes slut eller hur var det upplagt? Blev inte klok på beskrivningen på hemsidan men sen sa Janne V idag att vi skulle få ca 600'
Det var väl 50 öre eller 1 krona per betalande åskådare, från varje företag , ingen gräns nånstans?
Vet att det var nån formulering som ställde till det i mitt huvud. Typ "blablablabla, , x antal kr, förutsatt att det blir fullsatt"
Ja, det var nåt med vilken summa det skulle bli vid fullsatt. Blev lite snurrigt för mig med först.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Det borde betyda att det finns iallafall 1.6miljoner som inte är medräknade i budgeten (Räknar att 300 av dessa ~~600 är bonus).
Kanske kan använda ca 1miljon till då vi haft högre publiksnitt än budgeterat. Så ca 2.5m.

Hage kanske kostade 200k sammanlagt.

2.3 miljoner kvar att värva för. Något måste vi ju få för det?
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Donkels »

Axel_K skrev:Det borde betyda att det finns iallafall 1.6miljoner som inte är medräknade i budgeten (Räknar att 300 av dessa ~~600 är bonus).
Kanske kan använda ca 1miljon till då vi haft högre publiksnitt än budgeterat. Så ca 2.5m.

Förvisso och jag hoppas KG släpper det här att vi absolut måste signa upp en spelare på flerårskontrakt nu gäller det att få in en bra center med betoning på center som ska vara den som driver upp pucken och leverera passningar till en Sörensen i fart och inte som nu att det alltid är Sörensen som ska transportera pucken hela vägen
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels skrev:
Axel_K skrev:Det borde betyda att det finns iallafall 1.6miljoner som inte är medräknade i budgeten (Räknar att 300 av dessa ~~600 är bonus).

Förvisso och jag hoppas KG släpper det här att vi absolut måste signa upp en spelare på flerårskontrakt nu gäller det att få in en bra center med betoning på center som ska vara den som driver upp pucken och leverera passningar till en Sörensen i fart och inte som nu att det alltid är Sörensen som ska transportera pucken hela vägen
Han har väl släppt idén om fleraårskontrakt, tvåvägscenter och till och med att det måste vara en center. Sist pratade han ju om att det kanske är bättre att ta in en renodlad målskytt.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:KG har bra koll på marknaden och kämpar hårt med att försöka få in spets. Som han har gjort hela säsongen. Att tro någonting annat är bara korkat.
Ehh va? Jag frågade och undrade om det verkligen va så att ni mailat (pratat) med honom angående förslag. Jag trodde som sagt att man inte svarade på sådant. Mitt inlägg handlade väl ingenting om att KG inte letar.
Hehe, var inte riktat till dig alls. Bara att det har varit tonen omkring här på sistone. Att KG bara skulle sitta och vänta med flit. Eller att han inte har någon koll.

Edit: Hv71 tappar Fiala och kliver väl därmed in på spelarmarknaden. Och dom har cash. Inte bra.
Aha, haha

Nej, det är inte bra alls. Men som sagt, om fansens insamlade finns kvar så måste det finnas någon, tycker man ju iaf.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Har aldrig haft kontakt med KG men Challe har jag utväxlat en hel del mail med angående spelare tidigare säsonger. Han var iaf bra på att svara...
Samma här.. I mitt fall var det han som tog kontakt med mig (via JB som vidarebfodrade)

Mycket trevligt och innehållsrikt svar också för den delen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Bluebrigade08
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Bluebrigade08 »

Nu är det mindre än 2 månader kvar av säsongen. Vi har 1,3 miljoner i insamlade pengar, ligger 1000 åskådare över budget, alltså måste pengar finnas. Hoppas verkligen vi gör allt i vår makt för att värva nu. En målskytt av rang skulle sitta fint
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Bluebrigade08 skrev:Nu är det mindre än 2 månader kvar av säsongen. Vi har 1,3 miljoner i insamlade pengar, ligger 1000 åskådare över budget. Hoppas verkligen vi göra allt i vår makt för att värva nu. En målskytt av rang skulle sitta fint
Tyvärr tror jag inte att dom två går hand i hand här. Det hänger nog på hur mycket utrymme vi har kvar i vanliga spelarbudgeten. En målskytt av rang, säg Ryan Lasch, kostar nog mer än 1,3 mille säsongen ut.
Expert.
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Ledningen valde att bredda truppen med en bänkad föredetting istället för att värva spets.
Jag hoppas folk inser hur jävla illa det kommer att bli på matcherna, vi är på väg att bli ett jävla bonnlag.
suck
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Örebro hade väl i grunden också ett rätt bra lag, mkt bättre än vad placeringen antydde. Å med förvärven kunde dom lyfta fram det.

Jag tycker spelarmarknaden borde vara öppen hela tiden, men med en begränsning i hur många affärer man får göra under en säsong i stället för dessa fönster.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ledningen valde att bredda truppen med en bänkad föredetting istället för att värva spets.
Jag hoppas folk inser hur jävla illa det kommer att bli på matcherna, vi är på väg att bli ett jävla bonnlag.
suck
Vad var i stort sett det första som sades då MN värvades? Detta är INTE ett substitut för den spetsvärvning som vi söker, vi rör INTE de insamlade pengarna.
Vi kanske hittar något, förmodligen inte men det har oavhängigt INGENTING med Mackan att göra.
Hur kan du dra den slutsatsen?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ja alltså, jag förstår att folk är förbannade men var åtminstone förbannad av rätt anledning. Sluta ljug ihop saker, vissa kommer ju tro på det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Jag vill ha rykten! Ingen som hört någonting om eventuella värvningar?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Benjamin L. Willard skrev:Jag vill ha rykten! Ingen som hört någonting om eventuella värvningar?
Jag är trött på rykten och vill se underskrivna kontrakt. Rykten är som när det står 0-0 med fem minuter kvar. Man vet att det kommer ett skitmål i baken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

minalman skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Jag vill ha rykten! Ingen som hört någonting om eventuella värvningar?
Jag är trött på rykten och vill se underskrivna kontrakt. Rykten är som när det står 0-0 med fem minuter kvar. Man vet att det kommer ett skitmål i baken.
Ja absolut, men det känns så tomt just nu. Vill bara ha något som kan få upp hoppet lite.
Låst