Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Nu har väl knappast ett dyft ändrat sig i Zibanejad-frågan sen han vart draftad? Att han skulle åka till campen i September kändes ju ändå rätt väntat - även fast jag personligen hade hoppats man hade gett ett ultimatum till honom tidigare.

Jag tror dock DIF har fått någon slags uppskattning i hur stor risken att Ottawa kniper honom redan i år - tror lite de har sagt att "om inte Mika gör exceptionellt bra ifrån sig på campen och har växt till sig X mycket så kommer han spela en säsong till hos er". Typ så.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Tycker inte det är Mika Z som hunsar med oss utan hockey Sverige som blivit påsatta i r.... när det kommer till hur det ska funka med NHL osv...

Mika vill spela i NHL då ska han få göra det och innan han vet om han får det måste han gå på campet. Inge mer med det.

Men DIF kan och enligt mig tycker jag de borde säga att;" bra Mika du testar hur det går, vi kommer ersätta dig här så om du inte tar plats så flyttar vi upp en annan junis som vi ger fullt förtroende eller köper in en annan spelare. Om det sen inte finns plats för dig i DIF får du söka lyckan i någon annan klubb som kan ta in en spelare. Eller spela för DIF men får börja i 3e el 4e kedjan för att sen jobba dig upp till mer speltid."

Jag hoppas verkligen inte han ser DIF som ett självklart alternativ dit han kan komma och spela av tid tills han får en ny chans i NHL om han inte får plats där denna säsong. Killen är duktig men inte så duktig. Och om han då kommer tillbaks till DIF missnöjd med att det inte blev NHL och har svårt att tagga om (killen är ung, vem vet hur de reagerar??) så tror jag det kan bli jobbigt för honom att harva i en 3e el 4e kedja där han inte vill vara.

Så Mika Z skit i NHL och visa vad du går för i ES först. :mrgreen:

Nog pratar om honom snart va?=)
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mika velar inte. Han har redan från början varit tydlig med att han tänker försöka ta en plats i Ottawa. Det man kan ifrågasätta är Djurgårdens agerande i frågan, som inte gör klart för Mika att DIF inte ska ses som ett reservalternativ.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Mika velar inte. Han har redan från början varit tydlig med att han tänker försöka ta en plats i Ottawa. Det man kan ifrågasätta är Djurgårdens agerande i frågan, som inte gör klart för Mika att DIF inte ska ses som ett reservalternativ.
Inte från början. Från början sa han att han skulle stanna. Sedan sa han "vi får se", sedan sa han "jag ska försöka ta en plats i Ottawa"
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Metal Machine skrev:Mika velar inte. Han har redan från början varit tydlig med att han tänker försöka ta en plats i Ottawa. Det man kan ifrågasätta är Djurgårdens agerande i frågan, som inte gör klart för Mika att DIF inte ska ses som ett reservalternativ.
Min magkänsla säger att planen är att ge någon annan junior en plats i truppen ifall Mika drar över. Jag tror ledningen ser Zibbe mer som en bonus än någon som måste ersättas, det är ju bara att läsa den här intervjun med Järlan:

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more

Det känns ju grymt onödigt att stänga dörren för Mika bara för att statuera ett exempel.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Edin skrev: Det känns ju grymt onödigt att stänga dörren för Mika bara för att statuera ett exempel.
Precis, om han kommer tillbaka är det ju bara ett stort plus, så varför DIF skulle stänga dörrar bara för att han vill förverkliga sin dröm förstår jag inte.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Borde dock vara dags för hockeyligan att försöka räkna ut hur mycket dem egentligen tjänar i kontraktet med NHL och hur mycket dem förlorar i spelarkvalité och därmed drar ner kvalitén på ligan o.s.v.

Dem borde göra en seriös uträkning på om det egentligen är värt att låta NHL våldta oss som dem gör, för jag tror inte heller att NHL ger oss dem pengarna vi faktiskt förtjänar för alla våra talanger.

EDIT: Dessutom så borde man göra något åt den kassa attityden som svenskar får där borta, men det är väl snarare något kulturellt än som hockeyligan kan göra något åt.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Kentta skrev:
Edin skrev: Det känns ju grymt onödigt att stänga dörren för Mika bara för att statuera ett exempel.
Precis, om han kommer tillbaka är det ju bara ett stort plus, så varför DIF skulle stänga dörrar bara för att han vill förverkliga sin dröm förstår jag inte.
Tyvärr är det inte Mika det egentligen handlar om här utan mer hela situationen. Att statuera exempel är ofta, tycker jag, olyckligt men ibland nödvändigt. Nu löser nog DIF Hockey det här på ett bra sätt, för föreningen OCH för Mika men fick jag önska så skulle den önskningen vara att vi hade bättre avtal med NHL.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Edin skrev:
Min magkänsla säger att planen är att ge någon annan junior en plats i truppen ifall Mika drar över. Jag tror ledningen ser Zibbe mer som en bonus än någon som måste ersättas, det är ju bara att läsa den här intervjun med Järlan:

http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more

Det känns ju grymt onödigt att stänga dörren för Mika bara för att statuera ett exempel.
Det här var det bästa som skrivits i den här kniviga frågan, och jag tror också att du har rätt vad det gäller juniorersättare om Mika drar över till NHL.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Vi behöver inte Mika, vi har Fimpen!
daaviid

Inlägg av daaviid »

Esa Pirnes är tydligen på gång efter skada och vill spela i Elitserien. Maken till poängmaskin är svårt att hitta bland centrar. Hade gärna sett honom i DIF trots åldern.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3472707.ab
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

starvin_marwin skrev:Vi behöver inte Mika, vi har Fimpen!
+10000

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
oskais

Inlägg av oskais »

daaviid skrev:Esa Pirnes är tydligen på gång efter skada och vill spela i Elitserien. Maken till poängmaskin är svårt att hitta bland centrar. Hade gärna sett honom i DIF trots åldern.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3472707.ab
Väldigt kluven. Att plocka in en skadedrabbad 34-åring till känns ganska risky. Ser hellre att en junis får chansen.
HomeOfSvenTumba

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

Man hoppas att Järlan skulle göra samma sak:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3475046.ab
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

HomeOfSvenTumba skrev:Man hoppas att Järlan skulle göra samma sak:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3475046.ab
Ja, samtidigt tror jag man ska vara försiktig med denna typen av frågor. Lika surt som det är när en ung talang sticker under tveksamma förhållanden, är det kul när en hemvändare kommer tillbaka. Anledningen till att vi får så många hemvändare har vi såklart flera faktorer att tacka (inte minst oss hängivna fans), men att ledningen hanterar spelarna på ett schysst sätt när de är junisar tror jag bidrar till deras hjärta för klubben.
Låst