Håller med dig AMMC. Brunnström har inte spridit någon glädje alls sedan han lämnade färjestad och bara för att man kliver ned ett steg betyder det inte att man kommer vara bra. Oavsett vad man har för målsättning.AMMC skrev:Alltså är han på väg uppåt? Okej, you lost me.Jockmaniac skrev:Han vill mer än allt till NHL? Enough said...AMMC skrev:Brunnström påväg uppåt? Killen är 26 år gammal och har två katastrofsäsonger bakom sig. Definiera uppåt liksom.Jockmaniac skrev:Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.
Jag svarar nog.... Zibanejad
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Avgå Jocke.
Enligt mig är Hannula så pass bra på Elitserienivå, så att han inte behöver förlita sig på andra. 8 poäng på 14 matcher i ett rätt mediokert lag, tycker jag är fullt godkänt.
Dock så är ju Zibanejad det absolut bästa alternativet, men om det skiter sig med honom, ta in Hannula. Inte till vilket pris som helst naturligtvis, men jag tycker att han vore ett grymt tillskott.
Dock så är ju Zibanejad det absolut bästa alternativet, men om det skiter sig med honom, ta in Hannula. Inte till vilket pris som helst naturligtvis, men jag tycker att han vore ett grymt tillskott.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han har viljan och drivkraften, herregud måste man tänka åt båda här eller? Spela inte dum, du vet mycket väl att han har kapaciteten på den här nivån... Det har han visat förut!AMMC skrev:Alltså är han på väg uppåt? Okej, you lost me.Jockmaniac skrev:Han vill mer än allt till NHL? Enough said...AMMC skrev:Brunnström påväg uppåt? Killen är 26 år gammal och har två katastrofsäsonger bakom sig. Definiera uppåt liksom.Jockmaniac skrev:Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Ryan Lasch hade passat bra. Synd bara att han skrivit på för Pelicans.
Säg den glädje som varar
Hans +/- var på tok för illa. Arbetade aldrig hem. Det är inte okej i ett lag som SSK som inte hade något lysande PP.DIF_Soldier skrev:Ryan Lasch hade passat bra. Synd bara att han skrivit på för Pelicans.
- DIF_Soldier
Det har du kanske rätt i, har ingen koll på hans defensiv. Men som det låter kanske han inte skulle passa in i vår lagmaskin.oskais skrev:Hans +/- var på tok för illa. Arbetade aldrig hem. Det är inte okej i ett lag som SSK som inte hade något lysande PP.DIF_Soldier skrev:Ryan Lasch hade passat bra. Synd bara att han skrivit på för Pelicans.
Säg den glädje som varar
Någon som vet om DIF kommer ersätta Mika Z? Det borde/måste vara något på gång!
Skulle inte bli jätte förvånad om det blir Hannula. Vore dock bättre med en center!
Skulle inte bli jätte förvånad om det blir Hannula. Vore dock bättre med en center!
Dogge
Gissning: DIF Hockey väntar med att ersätta så länge som möjligt. De har kanske satt ett datum?! Mika Z lär ju inte kosta så mycket i sitt kontrakt så att ta in en till innan han definitivt bestämt sig kanske funkar ändå. (Hoppas det, eller.. jag hoppas de låser dörren för Mika Z nu och tar in en annan. Det är vad jag hoppas. Markera.)jospi skrev:Någon som vet om DIF kommer ersätta Mika Z? Det borde/måste vara något på gång!
Hade jag suttit i DIF-stolen och bestämt hade jag nog letat som fa* efter en ersättare nu och fått in vederbörande i truppen igår. Det suger - enligt mitt tycke - att förstöra lagets sammansvetsning på det här sättet. Truppen ska sitta vid ES-premiären, det ska inte vara några lösa kort. Spelarna själva, i truppen som är, bryr sig kanske inte personligen, men det måste vara trixigt att få allt att funka som man vill när lagbygget haltar. En man kan orsaka fler förändringar i en laguppställning än på bara en position tror jag och att stuva om i uppställningarna är skit.
In med en ny nu!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
In med Hannula för fasiken, han säger ju att han kan tänka sig spela i ES -- mycket förvånade utspel då jag tycker att han håller hög KHL-klass.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag håller helt med Magnutz här, in med en ersättare för Mika omedelbums. Skulle inte Mika lyckas slå sig in i Ottawa så får han väl komma hit på lån ändå och spela för minimilön. Det borde budgeten hålla för.
Simple as that.
Simple as that.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Så du tycker att han har bevisat sig på ES-nivå efter hans säsong i Färjestad och därmed är en bra värvning. Det förstår jag. Men kalla mig inte dum för att jag faktiskt läser vad du skriver.Jockmaniac skrev:Han har viljan och drivkraften, herregud måste man tänka åt båda här eller? Spela inte dum, du vet mycket väl att han har kapaciteten på den här nivån... Det har han visat förut!AMMC skrev:Alltså är han på väg uppåt? Okej, you lost me.Jockmaniac skrev:Han vill mer än allt till NHL? Enough said...AMMC skrev:Brunnström påväg uppåt? Killen är 26 år gammal och har två katastrofsäsonger bakom sig. Definiera uppåt liksom.Jockmaniac skrev:Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.
Att säga att Fabian Brunnström är på gång är fånigt om man har någon koll på hans två senaste säsonger. Han har förbrukat förtroendet i Dallas och nära på i Toronto också och inte imponerat i AHL. Han är om något på nedgång ordentligt och kommer han hem så kommer han ha en hel del att bevisa.
-
Kallar dig inte dum!!! Men hur jävla moget är det att märka ord på ett forum? Tror nog att 99% av alla som läst förstod vad jag menade, även du.AMMC skrev:
Så du tycker att han har bevisat sig på ES-nivå efter hans säsong i Färjestad och därmed är en bra värvning. Det förstår jag. Men kalla mig inte dum för att jag faktiskt läser vad du skriver.
Att säga att Fabian Brunnström är på gång är fånigt om man har någon koll på hans två senaste säsonger. Han har förbrukat förtroendet i Dallas och nära på i Toronto också och inte imponerat i AHL. Han är om något på nedgång ordentligt och kommer han hem så kommer han ha en hel del att bevisa.
Brunnström visade att han håller hög Elitserieklass sist han var här, jag tror inte det är bortblåst på grund av ett par säsonger i Nordamerika. Vi har tydliga exempel på spelare i Elitserien som inte levererat i NHL/AHL på grund av olika orsaker, men som är storstjärnor i Elitserien. Magnus Johansson, Dick Axelsson, tar emot att säga det men Jörgen Jönsson! Värt att tänka på kanske...
100% DJURGÅRDSJ***L
Förstår vad du menar och håller väl med i princip men jag tror du överdriver sammansvetsningsbiten en hel del. Mikas vara eller icke vara tror jag inte påverkar laget så värst mycket faktiskt. Det är ju vardag för spelare och ledare idag. Det är ju inte optimalt såklart men det hör till dagens hockey skulle jag nog påstå. Inget nytt eller unikt med Mikas situation mao.Magnutz skrev:Gissning: DIF Hockey väntar med att ersätta så länge som möjligt. Det suger - enligt mitt tycke - att förstöra lagets sammansvetsning på det här sättet. Truppen ska sitta vid ES-premiären, det ska inte vara några lösa kort.jospi skrev:Någon som vet om DIF kommer ersätta Mika Z? Det borde/måste vara något på gång!
Dock hade det ju varit perfekt om man tagit in en ersättare och sedan ev få Mika som en bonus på det. Nu lär man ha en plan för det hela och rimligtvis kommer det bli en hel del spelare "över" efter camperna så med lite is i magen finns alla möjligheter att hitta en bra ersättare och det verkar vara just så man gör.
Brunnström hade inte varit helt fel. Men visst har han en hel del att leva upp till iaf, lite Widing varning på honom om det inte lossnar tämligen snabbt (om han nu kommer till elitserien).
Vi får se helt enkelt. Det lär nog bli bra i slutändan tror jag!!
Jag menade inte personkemi-sammansvetsningen utan mer lagdelarnas funktioner. Mika Z skulle få vissa roller som han är bra på. Det, tror jag, planeras det för. När han kanske försvinner blir det knepigt att söka ersättare. Hur vet lagbyggarna att de får det Hardy/Montén/Johansson behöver i en och samma spelare? Det kanske går att få tag i en spelare, med kort varsel, som har ett par av Mikas fördelar, men saknar fyra andra. Då måste det tänkas om. Visst, det kanske inte är så stört viktigt det här, men arbetar man med millimeter-precision måste bitarna passa ihop, annars blir det skit av allt. Sen vill jag nog ändå påstå att personkemin är viktig också. Tänk om spelaren som panikvärvas sabbar en bra stämning? Det är en pisskitig situation att behöva sitta och avvakta på en viktig toppspelares vara eller icke vara. Det tror jag.JiWe skrev:Förstår vad du menar och håller väl med i princip men jag tror du överdriver sammansvetsningsbiten en hel del. Mikas vara eller icke vara tror jag inte påverkar laget så värst mycket faktiskt. Det är ju vardag för spelare och ledare idag. Det är ju inte optimalt såklart men det hör till dagens hockey skulle jag nog påstå. Inget nytt eller unikt med Mikas situation mao.Magnutz skrev:Gissning: DIF Hockey väntar med att ersätta så länge som möjligt. Det suger - enligt mitt tycke - att förstöra lagets sammansvetsning på det här sättet. Truppen ska sitta vid ES-premiären, det ska inte vara några lösa kort.jospi skrev:Någon som vet om DIF kommer ersätta Mika Z? Det borde/måste vara något på gång!
Dock hade det ju varit perfekt om man tagit in en ersättare och sedan ev få Mika som en bonus på det. Nu lär man ha en plan för det hela och rimligtvis kommer det bli en hel del spelare "över" efter camperna så med lite is i magen finns alla möjligheter att hitta en bra ersättare och det verkar vara just så man gör.
Brunnström hade inte varit helt fel. Men visst har han en hel del att leva upp till iaf, lite Widing varning på honom om det inte lossnar tämligen snabbt (om han nu kommer till elitserien).
Vi får se helt enkelt. Det lär nog bli bra i slutändan tror jag!!

Stäng dörren tillbaka för Mika Z och värva en ny. Det måste bli konsekvensen. Kanske... fast, vad fan vet jag..

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.