Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller med. Förstår inte varför man väntar man Mika H. Han har bevisat att han är en bra spelare och passar i DIF.
Är det så att DIF inte vill binda upp någon forward innan man vet hur det blir med Mika Z? eller kan det vara så att Mika H inte vill spela i
DIF
innan han är säker på att det inte blir spel utanför Sverige?
Är det så att DIF inte vill binda upp någon forward innan man vet hur det blir med Mika Z? eller kan det vara så att Mika H inte vill spela i

- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Nej tack till Hannula, dyr och inte direkt den spelartyp som vi behöver.
Dessutom kan man ju sätta vissa frågetecken för spelarens fysiska form om han "kört på egen hand" under sommaren enbart.
Måste rimligtvis finnas mer intressanta spelare än honom att satsa på.
Dessutom kan man ju sätta vissa frågetecken för spelarens fysiska form om han "kört på egen hand" under sommaren enbart.
Måste rimligtvis finnas mer intressanta spelare än honom att satsa på.
Till exempel...?Kall-El skrev:Måste rimligtvis finnas mer intressanta spelare än honom att satsa på.
Avgå Jocke.
Fabian BrunnströmB.I.B.A skrev:Till exempel...?Kall-El skrev:Måste rimligtvis finnas mer intressanta spelare än honom att satsa på.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Det tror jag inte. Hannula är ett bättre förvärv för oss.Billx skrev:Fabian BrunnströmB.I.B.A skrev:Till exempel...?Kall-El skrev:Måste rimligtvis finnas mer intressanta spelare än honom att satsa på.
Ser personligen mycket hellre Hannula i DIF än Brunnström, tycker inte alls att han är en spelare som vi behöver. Bidrar inte med något som inte finns i laget redan.
2014-04-07, vad hände?
Brunnström ser jag som en av de mer överskattade spelarna på den här nivån. Har svårt att se honom uppnå förväntningarna i något elitserielag.
Avgå Jocke.
Och vad tusan bidrar Mika Hannula med?
Helt seriöst är ju killen sjukt beroende av sin omgivning att det närmast är skrämmande.
En spelare som Fabian Brunnström hade vi t ex haft mycket större nytta av.
Brunnström skulle kunna leda en kedja samt vara nyttig i PP.
Kan omöjligen se Hannula göra samma sak.
Bara för att en spelare försvinner behöver han ju inte heller nödvändigvis ersättas utifrån.
Hittar man inget bra alternativ kan lika gärna en junis få chansen och som jag ser det är inte Mika något bra alternativ.
Hade vi haft en riktigt bra offensiv center hade det varit en sak då hade Hannula kunnat komma till sin rätt, men då vi inte har detta känns inte Mika som rätt spelartyp alls.
Helt seriöst är ju killen sjukt beroende av sin omgivning att det närmast är skrämmande.
Bara för att en spelare försvinner behöver han ju inte heller nödvändigvis ersättas utifrån.
Hittar man inget bra alternativ kan lika gärna en junis få chansen och som jag ser det är inte Mika något bra alternativ.
Hade vi haft en riktigt bra offensiv center hade det varit en sak då hade Hannula kunnat komma till sin rätt, men då vi inte har detta känns inte Mika som rätt spelartyp alls.
-
Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.
Jag svarar nog.... Zibanejad

100% DJURGÅRDSJ***L
Brunnström påväg uppåt? Killen är 26 år gammal och har två katastrofsäsonger bakom sig. Definiera uppåt liksom.Jockmaniac skrev:Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.
Hannula borde minst hamna i KHL, så den här diskussionen känns hypotetisk.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Han vill mer än allt till NHL? Enough said...AMMC skrev:Brunnström påväg uppåt? Killen är 26 år gammal och har två katastrofsäsonger bakom sig. Definiera uppåt liksom.Jockmaniac skrev:Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag tycker dock inte att vi är i behov av varken Brunnström eller Hannula. Men skulle jag behöva välja så hade jag personligen valt Hannula. Men detta känns som en icke fråga just nu.Kall-El skrev:Och vad tusan bidrar Mika Hannula med?
Tror inte att Brunnström skulle kunna leda en kedja utan är, precis som du säger om Hannula, beroende av sin omgivning.
2014-04-07, vad hände?
Alltså är han på väg uppåt? Okej, you lost me.Jockmaniac skrev:Han vill mer än allt till NHL? Enough said...AMMC skrev:Brunnström påväg uppåt? Killen är 26 år gammal och har två katastrofsäsonger bakom sig. Definiera uppåt liksom.Jockmaniac skrev:Det som talar för att Brunnström är det bättre alternativer är enligt mig att det här är en kille som verkligen är på väg uppåt. Till skillnad från Hannula som känns betydligt tröttare! Sen anser jag att Mika är en bättre spelare med högre högstanivå, samt att det alltid är roligare att se Djurgårdare i DIF-tröjan än någon randomkille.