Inte en chans att de spelar utan lön. Är det ens lagligt?Amadeus skrev:De jag tror skulle hjälpa till utan att tveka och utan att ta lön är Krüger, Josefson, Kronwall, Bengan och Murray. Om Owuya som AHL:are berörs av lockouten kommer han nog också.
Fan, vad svårt det blir att bara välja ut ett fåtal av dem. Hockeyligan ville ju ev begränsa till
3 NHL-spelare per lag. Men DIF har ju inget med Hockeyligan att göra längre, då vi inte är kvar i ES, men antar att HA skulle införa nåt liknande de också med tanke på att det bara är ett väldigt fåtal lag som kommer få förstärkning, typ DIF, SSK ev Malmö o LIF. DIF är ju helt klart det lag som får bäst förstärkning
Sedan är ju frågan hur det kommer att bli för det sammansvetsade lag DIF nu verkar blivit om NHL-stjärnorna kommer in, men jag tror inte det komma störa gruppen, tvärtom.
Men problemet blir ju, om det bara blir en kort lockout, hur blir det då NHL-spelarna plötsligt lämnar gruppen och många DIF-spelare har börjat räkna med dem....
Men jag orkar inte tänka så mycket om,om, om, om....
Jag vill ha in de!
Kan bli ett rejält försprång i HA, även om NHL-spelarna lämnar mitt i säsongen. Och vilken publikmagnet det skulle bli, många mer sålda biljetter och mer pengar till DIF.
För DIFs del kan ju en lockout bli ett riktigt lyckokast.
Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvakter mm
Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Foppa spelade väl utan lön i Modo sin sista tid?pulverapa skrev:Inte en chans att de spelar utan lön. Är det ens lagligt?
Avskaffa tre mot tre.
Tjärnqvist SR spelade väl utan lön under senaste lockouten ?pulverapa skrev:Inte en chans att de spelar utan lön. Är det ens lagligt?Amadeus skrev:De jag tror skulle hjälpa till utan att tveka och utan att ta lön är Krüger, Josefson, Kronwall, Bengan och Murray. Om Owuya som AHL:are berörs av lockouten kommer han nog också.
Fan, vad svårt det blir att bara välja ut ett fåtal av dem. Hockeyligan ville ju ev begränsa till
3 NHL-spelare per lag. Men DIF har ju inget med Hockeyligan att göra längre, då vi inte är kvar i ES, men antar att HA skulle införa nåt liknande de också med tanke på att det bara är ett väldigt fåtal lag som kommer få förstärkning, typ DIF, SSK ev Malmö o LIF. DIF är ju helt klart det lag som får bäst förstärkning
Sedan är ju frågan hur det kommer att bli för det sammansvetsade lag DIF nu verkar blivit om NHL-stjärnorna kommer in, men jag tror inte det komma störa gruppen, tvärtom.
Men problemet blir ju, om det bara blir en kort lockout, hur blir det då NHL-spelarna plötsligt lämnar gruppen och många DIF-spelare har börjat räkna med dem....
Men jag orkar inte tänka så mycket om,om, om, om....
Jag vill ha in de!
Kan bli ett rejält försprång i HA, även om NHL-spelarna lämnar mitt i säsongen. Och vilken publikmagnet det skulle bli, många mer sålda biljetter och mer pengar till DIF.
För DIFs del kan ju en lockout bli ett riktigt lyckokast.
- SirDIFalot
Det finns inte en chans att vi skulle få hem 6-7 spelare som spelar helt gratis och inte kostar föreningen en krona.
Expert.
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Försäkrningskostnader? Blir inte det jävla dyrt eller räknas inte det?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Sv: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Det blir nog till att hoppas på externa finansiärer som kan slänga in 10-15 mille. Då har vi chans på 2-4 spelare.
Det skulle vara häftigt att se Douglas Murray i världens vackraste matchtröja. Och hans morfar skulle älska det..
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvaker mm
Har han dubbla medborgarskap? Annars är kvoten uppfylld.warrant skrev:Det skulle vara häftigt att se Douglas Murray i världens vackraste matchtröja. Och hans morfar skulle älska det..
Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Re: Sv: Re: Säsongen 2012/13, allt om truppen,kedjor,målvake
Han hade ju inte fått representera Tre Kronor om så inte var fallet..BaronVonDif skrev:Har han dubbla medborgarskap? Annars är kvoten uppfylld.warrant skrev:Det skulle vara häftigt att se Douglas Murray i världens vackraste matchtröja. Och hans morfar skulle älska det..
- SkönaDjurgårn
Lex Tuffe Uffe...warrant skrev:Han hade ju inte fått representera Tre Kronor om så inte var fallet..BaronVonDif skrev:Har han dubbla medborgarskap? Annars är kvoten uppfylld.warrant skrev:Det skulle vara häftigt att se Douglas Murray i världens vackraste matchtröja. Och hans morfar skulle älska det..

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Nej, det är förjävligt och fuckar upp för de flesta europeiska lagen. Fan kom överrens istället..
Underbart ju att iaf 2 st kommer hem i höstKentta skrev:Nej, det är förjävligt och fuckar upp för de flesta europeiska lagen. Fan kom överrens istället..

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
SkönaDjurgårn skrev:Lex Tuffe Uffe...warrant skrev:Han hade ju inte fått representera Tre Kronor om så inte var fallet..BaronVonDif skrev:Har han dubbla medborgarskap? Annars är kvoten uppfylld.warrant skrev:Det skulle vara häftigt att se Douglas Murray i världens vackraste matchtröja. Och hans morfar skulle älska det..
Du är väl medveten om att en spelare får ha dubbla medborgarskap nu.
Reglerna har ändrats sen tuffe Uffes lilla fadäs 98
- Amadeus
Han är bara svensk medborgareBaronVonDif skrev:Har han dubbla medborgarskap? Annars är kvoten uppfylld.warrant skrev:Det skulle vara häftigt att se Douglas Murray i världens vackraste matchtröja. Och hans morfar skulle älska det..
"Jag spelar hellre i division 4 iklädd DIF-tröjan än att spela med något annat lag i elitserien"
Fimpen
Fimpen