Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Metal Machine

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av Metal Machine »

Är vi kvar i ES nästa år vill jag gärna se Owuya eller Läck mellan stolparna. Jag trodde att det här var året då Läck skulle få chansen på allvar i NHL. Jag tycks ha haft fel i det...

Owuya är likt Andersen en målvakt som är fantastisk på att täcka nätet. Det räcker långt i Elitserien.

Edit: Ja, alltså. Förutsatt att Wesslau sticker.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bjurre »

Metal Machine skrev:Är vi kvar i ES nästa år vill jag gärna se Owuya eller Läck mellan stolparna. Jag trodde att det här var året då Läck skulle få chansen på allvar i NHL. Jag tycks ha haft fel i det...

Owuya är likt Andersen en målvakt som är fantastisk på att täcka nätet. Det räcker långt i Elitserien.

Edit: Ja, alltså. Förutsatt att Wesslau sticker.
Luongo och Schneider inte lätt att peta någon av dom.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Från expressens artikel om att Challe går in;
Tony Zabel fortsätter nu som assisterande tränare, en roll han även kommer ha nästa säsong tillsammans med Nichlas Falk.
Dåligt formulerat eller ska Nichlas Falk vara tredje assisterande nästa säsong? Ingen Bäcklin? :s
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sudden
Säsongskort: Ja

Inlägg av Sudden »

Jim Morrison skrev:Från expressens artikel om att Challe går in;
Tony Zabel fortsätter nu som assisterande tränare, en roll han även kommer ha nästa säsong tillsammans med Nichlas Falk.
Dåligt formulerat eller ska Nichlas Falk vara tredje assisterande nästa säsong? Ingen Bäcklin? :s
Tror på en felformulering, han kommer NU vara ass. med Falk.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Metal Machine

Meningen kan tolkas som att Falk antingen fortsätter nästa säsong eller som ännu ett fall av gemene svensks oförmåga att använda sitt eget modersmål på ett begripligt sätt. Den betyder nämligen det förstnämnda, men om man menar att Falk är assisterande endast den här säsongen ut skulle meningen ha sett ut på följande sätt: Tony Zabel fortsätter nu som assisterande tränare, en roll han även kommer ha nästa säsong, tillsammans med Nichlas Falk.

Förstår ni skillnaden?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Meningen kan tolkas som att Falk antingen fortsätter nästa säsong eller som ännu ett fall av gemene svensks oförmåga att använda sitt eget modersmål på ett begripligt sätt. Den betyder nämligen det förstnämnda, men om man menar att Falk är assisterande endast den här säsongen ut skulle meningen ha sett ut på följande sätt: Tony Zabel fortsätter nu som assisterande tränare, en roll han även kommer ha nästa säsong, tillsammans med Nichlas Falk.

Förstår ni skillnaden?
Nej, tycker den meningen också inkluderar Falken nästa säsong.

"Tony Zabel fortsätter nu som assisterande tränare tillsammans med Nichlas Falk. Tony kommer även vara assisterande kommande säsong."

Skilj på det. Då blir det enklare.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Fast vad du tycker har i sammanhanget inte så stor betydelse. I min mening använde jag mig av ett s.k. parentetiskt inskott. Då ser man tydligt vilken sats som hör ihop med vilken i meningen, förutsatt att man har basala grammatik- och läskunskaper i svenska.

Marcus Nilson som tacklade Pelle Prestberg berömdes av Challe. Oklart huruvida det var Marcus eller Pelle Prestberg som fick beröm...

Marcus Nilson, som tacklade Pelle Prestberg, berömdes av Challe. Eftersom "som tacklade Pelle Prestberg" har kommatecken omkring sig, förstår man att det är en bisats som hör ihop med Marcus Nilson och det blir således solkart att det var Marcus som Challe berömde.

Ett parentetiskt inskott går, liksom alla bisatser, alltid att utesluta ur en mening utan att det förändrar meningens grammatiska struktur. En mening måste dock alltid bestå av minst en huvudsats.

Elementärt, min käre DIF_Soldier.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Efter en vecka på Gran Canaria är jag nu hemkommen, och efter att ha mått så dåligt som jag gjorde igår kväll, så har jag detta att säga, oavsett om vi spelar i allsvenskan eller elitserien nästa säsong:

- Hela styrelsen SKA bort till varje pris. Dessa patetiska svin äcklar mig å det grövsta.
- 80% av spelartruppen BÖR och SKA lämna. Alla avdankade sopor SKA bort. Alla överbetalda legoknektar SKA bort. Alla juniorer som hellre krökar än tränar SKA bort. Alla backar som spelar sämre än min mormor i defensiv zon SKA bort. Alla som inte klarar av att åka snabbare än 10 kilometer i timmen på skridskor SKA bort.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Blir det AS nästa år behöver dom inte ens arbeta för att få det som du vill Salas. Klarar vi KS däremot får man nog jobba på det. Dock ser jag inte det som rätt steg att byta ut allt, för då tror jag att man får det rejält med tufft framöver. Man behöver dock identifiera problemen på individnivå och agera därefter. Styrelsen vet jag inget om så kan inte uttala mig. Kan vara lätt att skylla på dom för olika ageranden under säsongen men man vet inte om man själv blivit tvungen att agera likvärdigt om man var satt i samma sits. Att Järlan har skjutit snett ett par säsonger nu vet han förhoppningsvis om. Lassen, Widing, Boumedienne, Klubertanz och Carlsson har ju verkligen inte fungerat som förväntat och det måste man råda bot på.

Men om det är som vissa hintat under längre tid att det varit och fortfarande kanske är infekterat i leden vet man ju inte om det går att lösa med att frigöra personal till höger och vänster. Det kan ju vara så att Jan inte fått en budget att vara attraktiv på marknaden med, det kan vara Hardy som inte gillat Jans förslag. Jag tror inte att alltför stora saker kommer att ske utan jag hoppas bara att det blir bättre framöver. Usch :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Enligt Expressen är Tellan sugen på DIF.

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... -comeback/

Kontraktsförhandlingarna har lags åt sidan, på grund av slutspelet? Ville de ha kvar honom hade de nog redan fixat optionsåret.

Om Wesslau sticker så är det väl ett bra alternativ. Bättre än Larsson tycker jag och de där målvakterna i AHL/NHL går inte att sitta och vänta på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Måste säga att gå från Wesslau till Tellan vore en stort steg neråt. Räddningsprocenten ljuger. Tellan har inte alls varit den matchvinnande målvakten som Modo hoppades på. Till skillnad från vad Wesslau varit i DIF. Finns en handfull målvakter jag hellre skulle satsa på om Wesslau lämnar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Måste säga att gå från Wesslau till Tellan vore en stort steg neråt. Räddningsprocenten ljuger. Tellan har inte alls varit den matchvinnande målvakten som Modo hoppades på. Till skillnad från vad Wesslau varit i DIF. Finns en handfull målvakter jag hellre skulle satsa på om Wesslau lämnar.
Tellan är en stabil målvakt, och tycker han uppfyllt förväntningarna i MoDo. Vad hade man för krav, liksom?

Sen att Wesslau är en betydligt bättre målvakt är en annan sak. Det vore ett nerköp med vilken annan realistisk keeper som helst känns det dock om jag får säga mitt...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Måste säga att gå från Wesslau till Tellan vore en stort steg neråt. Räddningsprocenten ljuger. Tellan har inte alls varit den matchvinnande målvakten som Modo hoppades på. Till skillnad från vad Wesslau varit i DIF. Finns en handfull målvakter jag hellre skulle satsa på om Wesslau lämnar.
Tellan är en stabil målvakt, och tycker han uppfyllt förväntningarna i MoDo. Vad hade man för krav, liksom?

Sen att Wesslau är en betydligt bättre målvakt är en annan sak. Det vore ett nerköp med vilken annan realistisk keeper som helst känns det dock om jag får säga mitt...
Tellan vore OK ja. Men ett klart steg ner.
Expert.
Harold Camping

Inlägg av Harold Camping »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Vad som helst kommer i princip bli ett steg ner. Givetvis kommer vi inte hitta en målvakt som fungerat lika bra som Wesslau.
När diskussionen redan är uppe så kanske du har något förslag på intressanta målvakter?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:

Ja, är som sagt enig.

Personligen ser jag hellre typ Owuya, men vet inte om han är så sugen på att komma hem redan nu.

Sen tror jag inte alls att det är säkert att Gustaf sticker...(om vi håller oss kvar vill säga, men det läget handlar ju den här diskussionen om ändå). Skulle nästan vilja påstå att jag är rätt säker på att han INTE kommer sticka till något annat ES-lag om vi är kvar, tror t.om att Djurgården inser vad man går miste om och gör allt för att matcha vad han vill ha. Skulle väl så fall vara om han vill teckna ett längre avtal och DIF vägrar, men jag är skeptisk till det.
Låst