Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Var på plats och kikade VIK - Örebro igår och Deilert var precis så som man föreställer sig honom. Gjorde ett snyggt mål i 5-3-spel men var otroligt nonchalant i egen zon och bjöd också på ett mål. Verkligen ingen spelare jag vill se i DIF igen. Om t.ex. Philip Holm är i närheten av så bra som Claesson är så går han solklart före Deilert.
Eftersom Philip Holm uppträdde nonchalant idag i J20 vilket ledde till det avgörande baklängesmålet kan jag konstatera att han inte heller är en spelare du vill se i DIF. Tydligen.SkönaDjurgårn skrev:Var på plats och kikade VIK - Örebro igår och Deilert var precis så som man föreställer sig honom. Gjorde ett snyggt mål i 5-3-spel men var otroligt nonchalant i egen zon och bjöd också på ett mål. Verkligen ingen spelare jag vill se i DIF igen. Om t.ex. Philip Holm är i närheten av så bra som Claesson är så går han solklart före Deilert.
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
Han tänkte väl på det nya A-Lagskontraktet....AMMC skrev:Eftersom Philip Holm uppträdde nonchalant idag i J20 vilket ledde till det avgörande baklängesmålet kan jag konstatera att han inte heller är en spelare du vill se i DIF. Tydligen.SkönaDjurgårn skrev:Var på plats och kikade VIK - Örebro igår och Deilert var precis så som man föreställer sig honom. Gjorde ett snyggt mål i 5-3-spel men var otroligt nonchalant i egen zon och bjöd också på ett mål. Verkligen ingen spelare jag vill se i DIF igen. Om t.ex. Philip Holm är i närheten av så bra som Claesson är så går han solklart före Deilert.
DIF!
- SirDIFalot
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8596269.ab
Som sagt... riktar MYCKET hellre in mig på Kyle i sommar.
Som sagt... riktar MYCKET hellre in mig på Kyle i sommar.
Expert.
- reservjesus
Kyle har gjort ganska bra ifrån sig där borta, men inte tillräckligt för att få chansen i Montreal. Så det borde finnas en bra möjlighet att få tillbaka honom,
clowns to the left of me, jokers to the right
- SkönaDjurgårn
Nä, en nonchalant Holm vill man ju inte ha. Jag vill ha rejäla backar 
Och ja, hellre Kyle eller Timmy än Tj.Sr.

Och ja, hellre Kyle eller Timmy än Tj.Sr.
- -daniel-
Jag håller inte riktigt med om kritiken mot Oscar Eklund, tycker faktiskt att den är osaklig på de flesta punkter. Ja, han är inte direkt en mästare att få iväg skotten och väljer kanske inte alltid det bästa alternativet men tycker han ger ett tämligen stabilt intryck. Märkligt hur man kan tycka så olika.
När det gäller backar till nästa säsong börjar jag bli lite fundersam om det ens blir någon ändring. Personligen så skulle jag gärna se någon annan än Boumedienne. Alldeles för ojämn. För stunden har jag inte mycket till övers för Kronwall heller, men vi vet ju att han kan mycket bättre men han har ju åtminstone tidigare matchats alldeles, alldeles för hårt.
Fick man välja så skulle #78 ersättas av någon stabil backpjäs. Jag gillar ändå Daniel Tjärnqvist men han är ju alldeles för skadebenägen, tror inte ens han kommer komma tillbaka fullt ut efter hjärnskakningen. Bilden av Klubertanz har, i mitt tycke, folk verkligen förskönat. Tyckte han var ruggigt grym offensiv men ofta ganska skakig i egen zon. Dessutom vart han blekare offensivt ju längre säsongen led, och var stundtals tämligen dålig i slutspelet. Men han kanske har mognat lite i sitt spel? Timmy Petterson gjorde ju sin absolut bästa säsong i karriären den förra; men kan han verkligen leverera på den nivån igen? Man vet iofs vad man får av Timmy så är inte emot honom.
När det gäller backar till nästa säsong börjar jag bli lite fundersam om det ens blir någon ändring. Personligen så skulle jag gärna se någon annan än Boumedienne. Alldeles för ojämn. För stunden har jag inte mycket till övers för Kronwall heller, men vi vet ju att han kan mycket bättre men han har ju åtminstone tidigare matchats alldeles, alldeles för hårt.
Fick man välja så skulle #78 ersättas av någon stabil backpjäs. Jag gillar ändå Daniel Tjärnqvist men han är ju alldeles för skadebenägen, tror inte ens han kommer komma tillbaka fullt ut efter hjärnskakningen. Bilden av Klubertanz har, i mitt tycke, folk verkligen förskönat. Tyckte han var ruggigt grym offensiv men ofta ganska skakig i egen zon. Dessutom vart han blekare offensivt ju längre säsongen led, och var stundtals tämligen dålig i slutspelet. Men han kanske har mognat lite i sitt spel? Timmy Petterson gjorde ju sin absolut bästa säsong i karriären den förra; men kan han verkligen leverera på den nivån igen? Man vet iofs vad man får av Timmy så är inte emot honom.
Många här inne vill ha tillbaka Kyle, visst är kyle en ruskigt skicklig hockeylirare med de flesta verktyg för att producera. Samma när det gäller Timmy som är gedigen i sin defensiv och bidrar även offensivt. Själv tror jag detta är fel väg att gå då vi har offensiva backar så vi kan gödsla med dem ! vi behöver defensiva och då tycker jag helt enkelt att timmy är en för kortsiktigt lösning på backproblemet. Mitt förslag är och förblir Daniel Fernholm! , förstår att det är svårt för många men Daniel är en förbannat bra ishockeyspelare.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
-
Klent psyke(gjorde alltid sämsta matcher borta mot oss), stor klumpig ala Boumedienne, Kronwall och Printz(när han inte spelar som han gör nuBillx skrev:Många här inne vill ha tillbaka Kyle, visst är kyle en ruskigt skicklig hockeylirare med de flesta verktyg för att producera. Samma när det gäller Timmy som är gedigen i sin defensiv och bidrar även offensivt. Själv tror jag detta är fel väg att gå då vi har offensiva backar så vi kan gödsla med dem ! vi behöver defensiva och då tycker jag helt enkelt att timmy är en för kortsiktigt lösning på backproblemet. Mitt förslag är och förblir Daniel Fernholm! , förstår att det är svårt för många men Daniel är en förbannat bra ishockeyspelare.

Klubertanz tillbaka nästa säsong, JA TACK!(Facebookgrupp någon?)
100% DJURGÅRDSJ***L
Frågan är ju om det ens är aktuellt att ta in backar till nästa säsong. Jag hoppas verkligen det. Men Bom-Bom lär med stor sannolikhet få förlängt, Lassen är under kontrakt, Deilert är under kontrakt, Lennhammer är under kontrakt. Philip Holm har just kritat på ett kontrakt. Så allt beror väl egentligen på om Kronwall stannar och Bom-Bom kritar på ett nytt. Om båda dessa försvinner lär ju två nya komma in. Om ingen av dem försvinner är det väl tveksamt om det blir någon ytterligare förstärkning alls. Men jag hoppas att man förstärker med åtminstone en kvalitetsback alldeles oavsett. Falk vet man ju inte heller var man har.Billx skrev:Många här inne vill ha tillbaka Kyle, visst är kyle en ruskigt skicklig hockeylirare med de flesta verktyg för att producera. Samma när det gäller Timmy som är gedigen i sin defensiv och bidrar även offensivt. Själv tror jag detta är fel väg att gå då vi har offensiva backar så vi kan gödsla med dem ! vi behöver defensiva och då tycker jag helt enkelt att timmy är en för kortsiktigt lösning på backproblemet. Mitt förslag är och förblir Daniel Fernholm! , förstår att det är svårt för många men Daniel är en förbannat bra ishockeyspelare.
Tjärnqvist Sr. är skadebenägen men lär vara aktuell. Möjligtvis innebär den senaste hjärnskakningen också att hans lönesanspråk sjunker rejält.
Timmy P vore grymt.
Fernholm tycker jag är en bra lösning.
Tror inte Kyle kommer tillbaka.
Dennis Persson möjlig outsider.
Ifall Modo åker ur så skulle det ju inte vara fel med Dubbelfyran... fan skulle man med Kempe till egentligen?
Det lär framtiden få utvisa, får innerligt hoppas att man är först att dra på sig dumstruten när han producerar som en galning nästa säsong eller säsongen efter det men i dagsläget är det en rätt meningslös värvning. Saken med Danielsson var ju att han var en rätt habil spelare som inte var så gammal att man inte kunde förvänta sig ännu mer (se vad som hänt i år). Han kanske bara krävde för mycket cash vad vet jag.Enbom skrev:Ifall Modo åker ur så skulle det ju inte vara fel med Dubbelfyran... fan skulle man med Kempe till egentligen?
Han får ju spela i första/andrafemman i Modo. Det avgjorde nog.crike skrev:Det lär framtiden få utvisa, får innerligt hoppas att man är först att dra på sig dumstruten när han producerar som en galning nästa säsong eller säsongen efter det men i dagsläget är det en rätt meningslös värvning. Saken med Danielsson var ju att han var en rätt habil spelare som inte var så gammal att man inte kunde förvänta sig ännu mer (se vad som hänt i år). Han kanske bara krävde för mycket cash vad vet jag.Enbom skrev:Ifall Modo åker ur så skulle det ju inte vara fel med Dubbelfyran... fan skulle man med Kempe till egentligen?
Men som nån sa... vad fan skulle vi med Kempe till? Helt sjukt bedrövlig värvning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Absolut gör det till (speltiden och medspelarna) men han spelar ju där också för att han enligt tränarna förtjänar det. Har en känsla av att MoDo inte fungerar som den knähundsverksamhet som DIF´s är ibland när det gäller att dalta med sina stjärnor.Mäklaren skrev:Han får ju spela i första/andrafemman i Modo. Det avgjorde nog.crike skrev:Det lär framtiden få utvisa, får innerligt hoppas att man är först att dra på sig dumstruten när han producerar som en galning nästa säsong eller säsongen efter det men i dagsläget är det en rätt meningslös värvning. Saken med Danielsson var ju att han var en rätt habil spelare som inte var så gammal att man inte kunde förvänta sig ännu mer (se vad som hänt i år). Han kanske bara krävde för mycket cash vad vet jag.Enbom skrev:Ifall Modo åker ur så skulle det ju inte vara fel med Dubbelfyran... fan skulle man med Kempe till egentligen?
Men som nån sa... vad fan skulle vi med Kempe till? Helt sjukt bedrövlig värvning.
Varför all denna kritik till Mario? han är en grym skridskoåkare gjort 9 baljor och några ass och jobbar stenhårt hela tiden och tröttar ut motståndarna, han älskar djurgården sen liten och har nog inte en saftig lön som vissa andra underpresterande som jag hellre ser drar om det ska vara så.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.