Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Daniel942 »

Jepe skrev:Hur bra/väl är ticnet uppdaterad med biljettstatus? Är det så att DIF Hockey sitter och håller inne med biljetter pga erbjudanden?

Vet några som varit inne och bokat till torsdagsmatchen men sa att det var svårt att hitta bra platser?
Biljetter till ticnet släpps väl dit eftersom verkar det som.
DIF!
Användarvisningsbild
android

Biljettråden

Inlägg av android »

Daniel942 skrev:
Jepe skrev:Hur bra/väl är ticnet uppdaterad med biljettstatus? Är det så att DIF Hockey sitter och håller inne med biljetter pga erbjudanden?

Vet några som varit inne och bokat till torsdagsmatchen men sa att det var svårt att hitta bra platser?
Biljetter till ticnet släpps väl dit eftersom verkar det som.
Dom bästa platserna borde väl ändå finnas ute redan från start? Är ju mest uppe och nere kvar på långsidorna på ticnet.
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Tycker biljettbarometern är svår att läsa av. Det borde stå en mer exakt siffra bredvid.

Edit: Det var visst skrivet i tråden inför Almtunamatchen. Bra förslag på barometer från SirDIFalot där också.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Snart 6000 sålda ser det ut som (uppdaterad för någon timme sedan). Känns som det sakta men säkert går framåt.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av Tessan »

Kom igen - 7000 imorgon!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tessan skrev:Kom igen - 7000 imorgon!
Börjar med & mer tro vi kommer få slutsålt, eller i varje fall i närheten. 7500 plus klarar vi med den här takten.

Kämpa ärade DIF-publik.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
Börjar med & mer tro vi kommer få slutsålt, eller i varje fall i närheten. 7500 plus klarar vi med den här takten.

Kämpa ärade DIF-publik.
Jäklar vad optimistiska ni är. Jag tror vi kommer snitta 2000 mindre än förra året per match. Hoppas dock jag har fel. Det beror ju också lite på hur roliga matcherna blir framöver, om laget visar lite attityd och om spelet fungerar i största allmänhet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:

Kämpa ärade DIF-publik.
Jäklar vad optimistiska ni är. Jag tror vi kommer snitta 2000 mindre än förra året per match. Hoppas dock jag har fel. Det beror ju också lite på hur roliga matcherna blir framöver, om laget visar lite attityd och om spelet fungerar i största allmänhet.
Ja? Det är väl uppenbart att vi kommer snitta betydligt lägre...? Vi får vara nöjda med 4-5K i snitt.

Men vad har det med premiären att göra?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:

Kämpa ärade DIF-publik.
Ja? Det är väl uppenbart att vi kommer snitta betydligt lägre...? Vi får vara nöjda med 4-5K i snitt.

Låt säga att vi hade 7.5 förra året, då blir det 5.5 denna premiär, plus/minus normalfördelningen om vi snittar 2000 mindre.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
sensei skrev:
-daniel- skrev:

Kämpa ärade DIF-publik.

Låt säga att vi hade 7.5 förra året, då blir det 5.5 denna premiär, plus/minus normalfördelningen om vi snittar 2000 mindre.
Det var väl slutsålt på hemmapremiären (mot Modo om jag minns rätt) förra säsongen? Vad vi snittar under säsongen borde inte ha så värst mycket med premiären att göra. Men nu tror jag inte heller kanske vi kommer få slutsålt, men skulle förvåna mig om vi inte når över 7K i varje fall.

En premiär är ändå en premiär...kommer vara sjukt mycket svårare att locka folk till Hovet en match in i 15:e omgången mot Troja/Ljungby exempelvis.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Undra vad vårt bottennapp blir? Redovisar vi antalet sålda eller rivna biljetter?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Undra vad vårt bottennapp blir? Redovisar vi antalet sålda eller rivna biljetter?
Det var väl en generell regel som bestämdes inför säsongen att det är antal sålda som gäller, och inte folk på arenan. Således kommer vi aldrig få under 3000 (vilket bara det känns skönt. Det är jäääävligt lätt att stå och gnälla på gnagets publiksiffror. Hur kommer det se ut för oss ifall vi inte tar steget upp? Om 2-3 år? 1500 snitt på matcherna skulle jag tippa på).
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Undra vad vårt bottennapp blir? Redovisar vi antalet sålda eller rivna biljetter?
Det var väl en generell regel som bestämdes inför säsongen att det är antal sålda som gäller, och inte folk på arenan. Således kommer vi aldrig få under 3000 (vilket bara det känns skönt. Det är jäääävligt lätt att stå och gnälla på gnagets publiksiffror. Hur kommer det se ut för oss ifall vi inte tar steget upp? Om 2-3 år? 1500 snitt på matcherna skulle jag tippa på).
Ja, Gnaget höll väl goda siffror och bra hype första året i allsvenskan vill jag minnas. Men när man börjar nosa på division 1 så förstår man väl att vissa tröttnar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
Ja, Gnaget höll väl goda siffror och bra hype första året i allsvenskan vill jag minnas. Men när man börjar nosa på division 1 så förstår man väl att vissa tröttnar.
Njae, eller med deras mått mätt var det väl kanske OK. Men bara att kolla in vad de hade för publik i Kvalserien det påföljande året efter de hade åkt ur... eller under kvalserien det året de åkte ur. Var ju inte direkt så att det kokade publikmässigt (allt mellan 500 då det var klart de inte skulle avancera till 4000. Men ofta runt 1500).

Men vi skall nog som sagt inte vara så jävla stöddiga gällande publiken. Nu lever vi ju liksom fortfarande på hoppet om ett snabbt avancemang eftersom vi har en rätt dyr trupp, på sikt blir det annorlunda om vi inte går upp. Kräks lite i munnen inför tanken att behöva ta sig till Hovet och se DIF harva runt i Hockeyallsvenskan om 2-3 år inför 1500 personer på läktarna. Kommer kännas som en evig försäsong.

Nä fy fan vad deprimerad jag blev nu. Kämpa för i helvete DIF.
Användarvisningsbild
floor15
Kontakt:

Inlägg av floor15 »

Har just vart och hämtat säsongsbiljetterna.
Fick både en hög med pappersbiljetter samt ett plastkort.
Nån som vet om man måste ha med båda, enbart biljetten eller kan man klara sig på bara plastkortet för att komma in?
Skriv svar