Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Bjurre »

Bra Daniel942 bra.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Film- och bildtråden

Inlägg av JohanPez »

Daniel942: "Har svårt att se att han gråter sig till sömns"

Verkar vara typ precis det som hänt. Hoppas du är nöjd med att ha gjort en 11-årig Djurgårdsbroder ledsen.
Hoppas du åtminstone tar lärdom av detta så det finns något positivt.
Staten

Inlägg av Staten »

Tycker det bra gjort för att vara 11 år. Mycket att lära, men det är brukligt i den åldern!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

JohanPez skrev:Daniel942: "Har svårt att se att han gråter sig till sömns"

Verkar vara typ precis det som hänt. Hoppas du är nöjd med att ha gjort en 11-årig Djurgårdsbroder ledsen.
Tror du på det själv? Det låter som årets fiskehistoria i mina öron.

Sättet som "11-åringen" skriver på är identiska mot "hans egna inlägg". Jag har svårt att se att han kan hålla samma nivå som en 11-åring i skrift.

OM det nu var en 11-åring som gjort filmen så visst, då är det bra presterat.
DIF!
Användarvisningsbild
JohanPez

Film- och bildtråden

Inlägg av JohanPez »

Daniel942 skrev:

Sättet som "11-åringen" skriver på är identiska mot "hans egna inlägg". Jag har svårt att se att han kan hålla samma nivå som en 11-åring i skrift.

Kan du inte bara erkänna att du agerat punschigt?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

JohanPez skrev:
Daniel942 skrev:

Jag säger det andra vill säga men inte vågar.
DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Synd att filmen är borttagen, hade gärna velat sett den. Själv var jag intresserad av filmskapande i den yngre åldern, fortsätter du och utforskar i filmens värld finner du mer möjligheter och innehaver mer kunskaper.
Finner sonen något som helst intresse för att lägga upp filmen igen så tycker jag han ska göra det, du kommer aldrig göra alla nöjda, det kommer alltid finnas personer som sätter sig emot dig. Låt det gå ut genom det ena örat och ut genom det andra, du vet vad du gjort och vad du kan - Stå upp och var stolt för dina arbeten ;)

Kritik skall ges på allt arbete, men gör det med stil.
Användarvisningsbild
JohanPez

Film- och bildtråden

Inlägg av JohanPez »

Daniel942 skrev:
JohanPez skrev:
Daniel942 skrev:

Jag säger det andra vill säga men inte vågar.
Fortsätt med det, dina ungar och polare kommer älska dig för det :)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Haha kan tänka mig Daniels fruga komma in och visa sin nya "fina" klänning som hon köpt. Det smarta i detta läge är att glatt nicka och säga "Fint" och få lite points in the bag. Daniel å andra sidan kör på: "Fyfan du ser ut som en jävla fågelskrämma i den där, dessutom framhäver den din stora gasmage. Behöver du verkligen en klänning som framhäver den mer än den redan gör. Nee fyfan så fult usch"...
100% DJURGÅRDSJ***L
Mash

Inlägg av Mash »

Jockmaniac skrev:Haha kan tänka mig Daniels fruga komma in och visa sin nya "fina" klänning som hon köpt. Det smarta i detta läge är att glatt nicka och säga "Fint" och få lite points in the bag. Daniel å andra sidan kör på: "Fyfan du ser ut som en jävla fågelskrämma i den där, dessutom framhäver den din stora gasmage. Behöver du verkligen en klänning som framhäver den mer än den redan gör. Nee fyfan så fult usch"...
:lol: Score!
Användarvisningsbild
JohanPez

Film- och bildtråden

Inlägg av JohanPez »

Kan också se lilla dotter942 på väg till mamma942 då pappa frågat henne varför hon spytt på ett papper och satt upp det på kylen..
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Herregud, skärp er. Ska man ta hänsyn till skaparens ålder när man bedömer någonting så blir allting jävligt svårbedömt.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Nu tycker jag denna tråd har spårat tillräkligt. Att be någon att sluta göra film bara för att man själv inte tycker det är bra gjort är inte rätt väg att gå, men samtidigt så behöver man inte blanda in olika familjemedlemmar i sammanhanget, hur skämtsamt det än må vara. Även det kan misstolkas ganska rejält.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

emilin skrev:
Magnutz skrev:Mitt lilla tips var en allmän önskan om att vi ska vara lite justa mot varandra.

Sitter man och redigerar video i windows moviemaker blir resultatet oftast aldrig bra. I andra, lite mer krämiga, program som Adobe After Effects/Premiere Pro kan man göra mycket mer. Är dessa program allt för avancerade (och man inte orkar kika på en handfull tutorials på tuben) finns Pinnacle Studios som är en rätt bra och lättanvänd editor.

Tips: Se till att ha en låt som passar tempot. Tona ner när Zabel pratar. Tona upp när han pratat klart. Sen finns det mängder av tips och råd att få om du bara letar efter dem.
Jag får tacka för tipsen ska prova att lära min son Pinnacle Studios(om jag klarar det själv), var kanske fel att låta honom använda detta forum för att visa filmer som han hade gjort, men han har sett hur jag sitter på denna sida varje dag o läser, det vart väll inte riktigt den respons som han trodde. Kanske inte jag heller. Tycker man att det är skit behöver man ju förfan inte titta. Det hör ju kanske till att jag inte han se filmen innan han la den här. Från och med nu ska jag inte låta honom sitta själv på detta forum. Men tack ni som inte gick så hårt åt. Sen tycker jag att ni som har läst och skrivit ska veta att han är ju förfan bara 11-år. Jag ska låta han ta del av dom bra tipsen och dom snälla orden, ni andra kan dra åt helvete. Ni får ursäkta ilskan, men det är inte så jävla roligt att komma hem efter en sen natt på jobbet o hitta en lapp där det stod att grabben inte var så glad, o så får man sätta sig o läsa vad som har skrivits. Känns som vi har lite värre saker att fundera på än en liten skit film som tydligen hamnade fel.
God natt.
INGEN visste hans ålder. Det kunde du ju ha delgett direkt istället för att kasta skit i efterhand.

Förresten spelar det ingen roll. Det var inte bra, av många skäl. Spelar ingen roll hur gammal han är. Film är lika med kritik, positiv som negativ. Det borde du som förälder ha lärt honom. Livet är hårt, tyvärr. Din son kommer att förlora många gånger. Om du kan lära honom att hantera nederlag på rätt sätt kommer han bli stärkt med grym integritet. Om du lär honom nu att negativ kritik inte hör till lär det gå åt andra hållet.

Internet är ett utsatt medium. Det kanske funkar att få en egoboost i vardagsrummet av släkten, men du som vuxen borde veta att internetvärlden är hård.

"Låta bli att titta" är ju väldigt svårt om man inte vet att det är låg kvalité.
Nä, väldigt mossigt av dig. Ryck upp dig, be din son fortsätta jobba och för sin egen skull bör han undvika internet om kritik fortfarande är känsligt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Enbom skrev:Herregud, skärp er. Ska man ta hänsyn till skaparens ålder när man bedömer någonting så blir allting jävligt svårbedömt.
Man U tar ju hänsyn till De Geas ålder. :shock:
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar