Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Crashmash »

Det är ju en orsak till att alla dör direkt också, att det sjungs för snabbt. Man blir ju trött direkt, och inget tryck blir det heller. Nu ska det bli gung och Barapapapa är två exempel som sjungs alldeles för snabbt, och sjunger man långsammare får man konstiga blickar på sig. Vad är det för kul att sjunga i turbofart i 30 sekunder?
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

4sure skrev:Angående ramsor, vi har bra ramsor, men felet är att barn elller vad man nu ska säga ska sjunga för snabbt och vet inte hur ramsorna ska sjungas, sen när väll alla sjunger med i samma takt då ska någon lägga in ett klapp mitt i sången när den inte ska innehålla ett klapp, en annan sak som jag kom på är att någon ska börja sjunga "Hardy Nilssons J..", "Johanssons J " redan efter 5 minuter, den ramsan ska inte börja sjungas då, den kan man börja sjunga i slutet av andra halvlek, och sjunga den länge i tredje, jag vet inte vad det beror på, om det är brist på ramsor eller om det är den ända sången ni kan och tycker det är bra drag i.
Men men, orsaken att jag skrev är att ni sjunger sångerna alldeles för snabbt, blir helt fel och tappar takten, ett t.ex " Djurgård's familjen sjunger hejja djurgårn, nu ska det bli gung så häng med och sjung"!, INGE KLAPP OCH INTE FÖR SNABBT! hitta rytmen följ klackledaren.

Aja härligt drag vill jag bara säga att det var på The Londoner i söndags.
peace
Det är den enda ramsan som vi håller igång länge.
Sittplats sjunger med, spelarna på isen säger att den ramsan är överlägset bäst, så den kan sjungas så länge sittplats sjunger med. Om dom inte sjunger med så ska den självklart inte sjungas.
Så länge vi skapar tryck i ramsor tycker jag inte att vi ska klaga.

Och visst är det ett problem med att vi sjunger för snabbt, men det är det pga att vi inte har en trumma. Vilket vi inte heller ska börja med.
Det kommer aldrig gå att få alla att sjunga i takt, då det är många nya i varje match.

Men det lär nog bli bättre ju längre säsongen lider. Folk lär sig ramsorna bättre och stämningen blir då automatiskt bättre.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Är det bara jag som tycker att klacken ska sjunga både "Johanssons järnkaminer" och "Hardy Nilssons järnkaminer", tycker att aktiv sittplats sällan kommer upp i en bra nivå utan istället sjunger för lågt. Tidigare så har klacken under vissa matcher tagit hand om båda delarna och då har det blivit så mycket bättre och dessutom bra tryck.
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Christopher J skrev:Är det bara jag som tycker att klacken ska sjunga både "Johanssons järnkaminer" och "Hardy Nilssons järnkaminer", tycker att aktiv sittplats sällan kommer upp i en bra nivå utan istället sjunger för lågt. Tidigare så har klacken under vissa matcher tagit hand om båda delarna och då har det blivit så mycket bättre och dessutom bra tryck.
När sittplats väl kommer igång, vilket jag tycker att de oftast gör på den ramsan så skapas det ett enormt tryck. Klacken tar väl oftast hand om den ramsan bara det att sittplats sjunger med den vänstra halvan av klacken?
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Orkar verkligen klacken köra båda verserna ur ramsan under en längre period?! Själv blir jag hes av att bara köra Hardy i 3 minuter, men jag börjar iofs bli gammal
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Senast mot timrå körde vi i ett antal minuter och varjegång det började dö ut runt mig så skrek jag "höööögre m.m." ( säkert någon som hörde mig, min lillebror skratta åt min röst då iaf :P )

men har för mig att vi körde den ramsan väldigt länge i någon period för 2 år sen kan ha varit förra året. har ganska fåligt minne. Man kan ju spara på rösten också ganska mycket och då håller sången längre.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:Senast mot timrå körde vi i ett antal minuter och varjegång det började dö ut runt mig så skrek jag "höööögre m.m." ( säkert någon som hörde mig, min lillebror skratta åt min röst då iaf :P )

men har för mig att vi körde den ramsan väldigt länge i någon period för 2 år sen kan ha varit förra året. har ganska fåligt minne. Man kan ju spara på rösten också ganska mycket och då håller sången längre.
Det var inte bara din lillebror som skratta...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
easer90

Inlägg av easer90 »

Han var den jag hörde :P Men men det var sista gången jag försökte med något så ni slipper skratta på er ^^
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:Han var den jag hörde :P Men men det var sista gången jag försökte med något så ni slipper skratta på er ^^
Nej! Nej! Nej!
Inte så jag menade, men det lät lite skoj där bara.
Fortsätt, du gör skillnad, att en ensam vågar ta i gör så andra sjunger med. Fortsätt istället. :)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

sthlm_dif skrev:
4sure skrev:Angående ramsor, vi har bra ramsor, men felet är att barn elller vad man nu ska säga ska sjunga för snabbt och vet inte hur ramsorna ska sjungas, sen när väll alla sjunger med i samma takt då ska någon lägga in ett klapp mitt i sången när den inte ska innehålla ett klapp, en annan sak som jag kom på är att någon ska börja sjunga "Hardy Nilssons J..", "Johanssons J " redan efter 5 minuter, den ramsan ska inte börja sjungas då, den kan man börja sjunga i slutet av andra halvlek, och sjunga den länge i tredje, jag vet inte vad det beror på, om det är brist på ramsor eller om det är den ända sången ni kan och tycker det är bra drag i.
Men men, orsaken att jag skrev är att ni sjunger sångerna alldeles för snabbt, blir helt fel och tappar takten, ett t.ex " Djurgård's familjen sjunger hejja djurgårn, nu ska det bli gung så häng med och sjung"!, INGE KLAPP OCH INTE FÖR SNABBT! hitta rytmen följ klackledaren.

Aja härligt drag vill jag bara säga att det var på The Londoner i söndags.
peace
Det är den enda ramsan som vi håller igång länge.
Sittplats sjunger med, spelarna på isen säger att den ramsan är överlägset bäst, så den kan sjungas så länge sittplats sjunger med. Om dom inte sjunger med så ska den självklart inte sjungas.
Så länge vi skapar tryck i ramsor tycker jag inte att vi ska klaga.

Och visst är det ett problem med att vi sjunger för snabbt, men det är det pga att vi inte har en trumma. Vilket vi inte heller ska börja med.
Det kommer aldrig gå att få alla att sjunga i takt, då det är många nya i varje match.

Men det lär nog bli bättre ju längre säsongen lider. Folk lär sig ramsorna bättre och stämningen blir då automatiskt bättre.
jag vet att det inte är tillåtet att ha trumma på hovet, men man ska fan kunna hitta takten hur låten ska gå, annars så tycker jag man får plugga in det, man ska inte behöva sjunga ramsor så snabbt. Jag konstaterar detta för att det låter inte okej när det sjungs i så otakt. aja kämpa med det , märks att nya besöker läktarn.
BIBO

Inlägg av BIBO »

Vore det inte riktigt kul att som tifo ha på den långsidan till höger från klacken sett skrivit bönder och sen en låååång pil som gick runt hela Hovet och sen slutade med att peka på bortaklacken? Typ mot HV eller något sådant lag..

Kommer nog aldrig hända men kan tänka mig att det skulle få ganska stor uppmärksamhet och mycket skratt:)

mvh
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

BIBO skrev:Vore det inte riktigt kul att som tifo ha på den långsidan till höger från klacken sett skrivit bönder och sen en låååång pil som gick runt hela hovet och sen slutade med att peka på bortaklacken? Typ mot HV lr ngt sånt lag..

Kommer nog aldrig hända men kan tänka mej att det skulle få ganska stor uppmärksamhet och mycket skratt:)

mvh

Hahaha Fy fan vilken grym tifo-idé. Maila Fabriken!
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

Jag var faktiskt inne på pil-temat i lördags.
Fast jag hade tänkt mig en pil runt hela hovet där det på klacken står guld och i slutet är en bild på pokalen.
Lika kaxigt - fast lite tyngre (?)
Sedan får man komma i håg att man bör vara relevant. Fast vi Stockholmare är ju något kaxiga, så varför inte?
Eller text över pilen där det står. "Ända fram till guldet skall vi nå"
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

BIBO skrev:Vore det inte riktigt kul att som tifo ha på den långsidan till höger från klacken sett skrivit bönder och sen en låååång pil som gick runt hela hovet och sen slutade med att peka på bortaklacken? Typ mot HV eller något sånt lag..

Kommer nog aldrig hända men kan tänka mig att det skulle få ganska stor uppmärksamhet och mycket skratt:)

mvh
Grym idé. Det skulle ha varit riktigt läckert.
Men på grund av att 50% av folket på långsidan kommer en minut innan nedsläpp så är detta ingen bra idé, tyvärr.
Man såg ju resultatet när Globe Arenas arrangerade ett tifo tillsammans med DIF i matchen mot Färjestad den gångna säsongen. Det var hål i tifot överallt. Snacka om att det var både misslyckat och slöseri med pengar.

Men idén kanske funkar om vi går till slutspel, då folk oftast kommer lite tidigare till de hetare matcherna.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

sthlm_dif skrev:
BIBO skrev:Vore det inte riktigt kul att som tifo ha på den långsidan till höger från klacken sett skrivit bönder och sen en låååång pil som gick runt hela hovet och sen slutade med att peka på bortaklacken? Typ mot HV lr ngt sånt lag..

Kommer nog aldrig hända men kan tänka mej att det skulle få ganska stor uppmärksamhet och mycket skratt:)

mvh
Grym idé. Det skulle ha varit riktigt läckert.
Men på grund av att 50% av folket på långsidan kommer en minut innan nedsläpp så är detta ingen bra idé, tyvärr.
Man såg ju resultatet när Globe Arenas arangerade ett tifo tillsammans med DIF i matchen mot Färjestad den gångna säsongen. Det var hål i tifot överallt. Snacka om att det var både misslyckat och slös med pengar.

Men idén kanske funkar om vi går till slutspel, då folk oftast kommer lite tidigare till de hetare matcherna.
Gillar idén, men i ett slutspel ska vi nog tagga våra spelare så mycket som möjligt och inte fokusera allt för mycket på motståndarsupportrarna kanske, åtminstone inte innan nedsläpp. :)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Skriv svar