Kall-El skrev:Även om Brunnström kanske kostar en del tycker jag man skall gå efter honom redan nu.
Mika ser jag som förlorad och vi kan inte vänta så länge på att få besked heller för den delen.
Gå efter Fabian, som dessutom är en spelartyp vi behöver, om sedan Mika vill lira för oss en säsong till kan det enbart ses som en bonus i sammanhanget.
Om det på något sätt är ekonomiskt möjligt så håller jag med dig! Jag trodde faktiskt att han skulle lyckas bättre i NHL. Man kan iaf lugnt konstatera att han fick en bra start där borta med hattrick i debuten med Dallas. Måste varit en härlig känsla, haha..
Tillbaka från välbehövlig semester i fem veckor. Dags att förpesta forumet igen?
Verkar som att Mika drar över Pölen och stannar kvar. Ska mycket till om de skickar hem honom när de nu har höjt honom till skyarna.
Börjat bli väldigt tröttsamt med dessa ''kanske''-spelare inför varje säsong. Värva en etablerad forward och spika truppen istället. Det blir alltid fel när spelare, efter misslyckade NHL-försök, vänder hem med svansen mellan benen och dåligt självförtroende.
Jag ser hellre att vi värvar en ny forward/center och stänger dörren för Mika, än att vi sitter och väntar på honom till november med en väldigt trubbig anfallsuppställning.
Tyvärr är det bara att fejsa factsen med Mika Z. Vi skulle ha någon sorts konstruktion som kontraksmässigt gjorde utvecklingsspelarna skyldiga till ett "återbetalningsår" i a-laget. Allt enligt principen "ge och ta" där båda parter vinner.
Men nu är det som det är. Personligen tycker jag inte att vi ska agera i nuläget. Det lär finnas gott om mycket bra spelare på marknaden om vi får ett definitivt nej efter ottawas camp. Vi har dessutom plats för ytterligare nordamerikaner om en vakans uppstår, tror Kyle skulle uppskatta att få lite sällskap av en landsman.
Någon som vet när Ottawas camp är? Jag har för mig att den är i september någon gång. Jag tycker det är trist att Ottawa inte kan bestämma sig snabbare.
NHL lagen borde få betala rejält med pengar om de snor spelare med kontrakt.
Jag hoppas att Mika inte gör så bra ifrån sig på campen så vi får se honom i DIF tröjan det vore riktigt bra.
Det ska vara i början av september någon gång. Så det blir ju jäkligt tight med tid mellan campet och derbyt mot aik. Första matcherna är det väl rätt säkert att han missar så det hade ju varit bra med någon som är med från början innan vi möter aik...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Nä, det börjar bli dags att stryka Mika Zibanejad nu. Oavsett vad han än säger så vill han inte spela i Djurgården nästa säsong, och därför ser jag ingen mening i att hålla på att vänta till september så att vi sitter djupt i skiten när han bekräftar att han inte kommer hem.
Det är dags att ta kontakt med Fabian Brunnström nu. Det verkar uppenbarligen som om att Fabian inte får ett nytt kontrakt av Toronto, och även om det är en svår värvning att ro i hamn så är det bara att ligga på hela tiden och visa upp ett stort intresse för att motivera honom till att eventuellt vända hem om inget intressant anbud dyker upp i Nordamerika. Fabian har tydligt sagt att han kommer att vänta så länge som möjligt i hopp om spel i Nordamerika kommande säsong, men han har samtidigt sagt att elitserien är ett intressant alternativt om det inte blir mer spel i AHL, och nu när Färjestad är borta ur diskussionerna så är dörren vidöppen. Alla lag i elitserien har för övrigt i princip spikat dess trupper offensivt, förutom då Modo som är enda hindret som jag ser det om Fabian bestämmer sig för elitserien. Så vänta inte nu Djurgården, ta kontakt med Fabian och anmäl ett intresse för att ge honom en roll i förstafemman nästa säsong.
Sen om Mika Zibanejad vänder hem mot alla odds så är det ju bara bra. Då får Toronto ändå stå för majoriteten av hans lön så det bör inte vara ett problem att lösa i så fall.
Salas skrev:Sen om Mika Zibanejad vänder hem mot alla odds så är det ju bara bra. Då får Toronto ändå stå för majoriteten av hans lön så det bör inte vara ett problem att lösa i så fall.
Ottawa?
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Salas skrev:Nä, det börjar bli dags att stryka Mika Zibanejad nu. Oavsett vad han än säger så vill han inte spela i Djurgården nästa säsong, och därför ser jag ingen mening i att hålla på att vänta till september så att vi sitter djupt i skiten när han bekräftar att han inte kommer hem.
Det är dags att ta kontakt med Fabian Brunnström nu. Det verkar uppenbarligen som om att Fabian inte får ett nytt kontrakt av Toronto, och även om det är en svår värvning att ro i hamn så är det bara att ligga på hela tiden och visa upp ett stort intresse för att motivera honom till att eventuellt vända hem om inget intressant anbud dyker upp i Nordamerika. Fabian har tydligt sagt att han kommer att vänta så länge som möjligt i hopp om spel i Nordamerika kommande säsong, men han har samtidigt sagt att elitserien är ett intressant alternativt om det inte blir mer spel i AHL, och nu när Färjestad är borta ur diskussionerna så är dörren vidöppen. Alla lag i elitserien har för övrigt i princip spikat dess trupper offensivt, förutom då Modo som är enda hindret som jag ser det om Fabian bestämmer sig för elitserien. Så vänta inte nu Djurgården, ta kontakt med Fabian och anmäl ett intresse för att ge honom en roll i förstafemman nästa säsong.
Sen om Mika Zibanejad vänder hem mot alla odds så är det ju bara bra. Då får Toronto ändå stå för majoriteten av hans lön så det bör inte vara ett problem att lösa i så fall.
Salas skrev:Sen om Mika Zibanejad vänder hem mot alla odds så är det ju bara bra. Då får Toronto ändå stå för majoriteten av hans lön så det bör inte vara ett problem att lösa i så fall.