Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

gurra skrev:Såg niklas kronwall i sthlm idag med resväskor. Förmodligen hemma på lite semester. Hur ser det ut med hans kontrakt?
Haha, går ut efter denna säsong och efter det väntas han få en rejäl löneförhöjning och ett långtidskontrakt, förmodligen minst fem år.
Expert.
Användarvisningsbild
reservjesus

Inlägg av reservjesus »

SirDIFalot skrev:
gurra skrev:Såg niklas kronwall i sthlm idag med resväskor. Förmodligen hemma på lite semester. Hur ser det ut med hans kontrakt?
Haha, går ut efter denna säsong och efter det väntas han få en rejäl löneförhöjning och ett långtidskontrakt, förmodligen minst fem år.
Precis, han kommer ju ta över rollen som pp back nu när rafalski slutade. Så honom lär vi inte få se.
clowns to the left of me, jokers to the right
Pogue Mahone
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Pogue Mahone »

Ja... att grabben har råkat säga att han ska spela nästa säsong i DIF i en intervju bryr jag mig inte ett skvatt om faktiskt. Sen att hans agent verkar vara på samma nivå som min hund, som för övrigt inte är en schäfer eller någon annan smart hundras utan en slö jäkla bulldog som bara snarkar och sover, får och kan vi inte klandra Mika för.

Han va superhajpad efter matchen. Vad ska han säga? "Njae jag hoppas ju på att få komma till NHL men om det inte blir av så spelar jag i DIF"? Direkt efter en match när han pumpar av adrenalin och glädje? Inte så troligt.

Det jag stör mig på att NHL får komma in och "drafta" en spelare sen inte bestämma vad som ska hända med honom förens det är "försent" för klubben som måste sitta och vänta och hoppas på att han inte ska ta plats i NHL laget och sen hitta en dyr ersättare eller få nöja sig med en spelare som kanske inte platsar i lagbygget helt och hållet. Det är så fel. De måste fan kunna bestämma sig snabbare.

Så därför, tänk bort Mika nu DIF. Hitta en spelare som passar lagbygget och om vi inte har pengar till Mika så får han väl spela för AHL och om det inte passar pojken så får han väl gå till Malmö eller något annat äckligt lag.

Hata draftandet. pissgrej
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

kaminor skrev:Mmm. Ta in bästa tänkbara center från AHL. Sen får Zibbe bli en bonus om han inte tar plats i Ottawa. Alternativet är att ta in Hannula, dock inte idealiskt. Idealiskt hade varit Möller. FAN! Hoppas dock rejält på Weigel och Åberg.

Off topic. Sörensen börjar ju få tuff konkurrens i Skellefte nu. Kanske skulle stannat i DIF, eh?
Hoppas också mycket på speciellt Weigel. Min kompis som spelar i AIKs J20 har mött honom flera gånger och säger att han är äckligt snabb i tanken och "liten och svår att få tag på". Hoppas han får chansen.
Losing all hope was freedom.
Pogue Mahone

Inlägg av Pogue Mahone »

Raus skrev:
kaminor skrev:Mmm. Ta in bästa tänkbara center från AHL. Sen får Zibbe bli en bonus om han inte tar plats i Ottawa. Alternativet är att ta in Hannula, dock inte idealiskt. Idealiskt hade varit Möller. FAN! Hoppas dock rejält på Weigel och Åberg.

Off topic. Sörensen börjar ju få tuff konkurrens i Skellefte nu. Kanske skulle stannat i DIF, eh?
Hoppas också mycket på speciellt Weigel. Min kompis som spelar i AIKs J20 har mött honom flera gånger och säger att han är äckligt snabb i tanken och "liten och svår att få tag på". Hoppas han får chansen.

Är du kompis med en AIKare? va i hel.....?! ;P
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
haak

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av haak »

Fredrik Sjöström klar för FBK enligt af. Betyder det att dem ger upp Brunnström tro? Då känns det ju som om DIF ligger bra till vid en ev flytt för Zibbe!? Vilka andra klubbar i ES ska fortfarande ha in en forward?
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

haak skrev:Fredrik Sjöström klar för FBK enligt af. Betyder det att dem ger upp Brunnström tro? Då känns det ju som om DIF ligger bra till vid en ev flytt för Zibbe!? Vilka andra klubbar i ES ska fortfarande ha in en forward?
Ja det stämmer att man inte kommer att ta in Brunnström, enligt Rundqvist var det bara 1 forward och man kunde inte vänta på Brunnström. Jag tror faktiskt de flesta är färdiga med sina forwardsuppsättningar.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Billx skrev:
haak skrev:Fredrik Sjöström klar för FBK enligt af. Betyder det att dem ger upp Brunnström tro? Då känns det ju som om DIF ligger bra till vid en ev flytt för Zibbe!? Vilka andra klubbar i ES ska fortfarande ha in en forward?
Ja det stämmer att man inte kommer att ta in Brunnström, enligt Rundqvist var det bara 1 forward och man kunde inte vänta på Brunnström. Jag tror faktiskt de flesta är färdiga med sina forwardsuppsättningar.

Modo är ju inte klara i alla fall. De högg ju på Sjöström. DIF är ju däremot klara.
Användarvisningsbild
haak

Inlägg av haak »

Om Zibbe sticker så är man ju inte klara!? Eller....
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

"de flesta" behöver ju inte inkludera Modo. Dessutom är väl DIf inte alls färdiga om man tappar Zibanejad?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Billx skrev:"de flesta" behöver ju inte inkludera Modo. Dessutom är väl DIf inte alls färdiga om man tappar Zibanejad?
Nej, det har jag inte sagt att det behöver göra. Men då är det väl bra att jag säger vilka som inte är klara, alltså Modo.

Kruxet är ju att vi inte vet om Zibbe sticker. Och jag är ytterst skeptisk till att DIF tar in en dyr spelare som Brunnström innan de vet om Zibanejad verkligen lämnar. Och besked om Zibanejad kan ju tyvärr dröja rejält.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

kaminor skrev:
Billx skrev:"de flesta" behöver ju inte inkludera Modo. Dessutom är väl DIf inte alls färdiga om man tappar Zibanejad?
Nej, det har jag inte sagt att det behöver göra. Men då är det väl bra att jag säger vilka som inte är klara, alltså Modo.

Kruxet är ju att vi inte vet om Zibbe sticker. Och jag är ytterst skeptisk till att DIF tar in en dyr spelare som Brunnström innan de vet om Zibanejad verkligen lämnar. Och besked om Zibanejad kan ju tyvärr dröja rejält.
Tror också att Brunnströms kostnad inte ligger inom våra ramar. Tycker nästan man borde sätta en deadline när det gäller mika snart.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Billx skrev:
kaminor skrev:

Tror också att Brunnströms kostnad inte ligger inom våra ramar. Tycker nästan man borde sätta en deadline när det gäller mika snart.
Lurigt det där, men har svårt att se att vi skulle ha råd med Brunnström. Det som är det jävliga när duktiga juniorer drar, dem lämnar efter sig en viktig plats som måste fyllas men frigör inga egentliga pengar att tala om.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Då är det bara att hälsa Timmy Pettersson lycka till i sin nya klubb ERC Ingolstadt i Tyskland och DEL. www.mrmadhawk.se
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Även om Brunnström kanske kostar en del tycker jag man skall gå efter honom redan nu.

Mika ser jag som förlorad och vi kan inte vänta så länge på att få besked heller för den delen.

Gå efter Fabian, som dessutom är en spelartyp vi behöver, om sedan Mika vill lira för oss en säsong till kan det enbart ses som en bonus i sammanhanget.
Låst