Tror du kan ha rätt det med Hannula, tror dock att Nisse/Widing överskrider Almtorp/Carlsson brutalt. Tjärna/Kyle och Staffan/Oscar tror jag inte är någon jätteskillnad fast övervikt Tjärna/Kyle. Sen så har vi Krügers lönepost som sägs ha varit 45 000 kr/mån.starvin_marwin skrev:Jag är osäker, känns som att Hannula inte drog någon jättelön i och med hans sena inträde och osäkerhet om han skulle hålla eller ej. Nisse, Widing och Staffan drog ordentliga löner, men jag tror varken Kyle eller Tjärna är billigare än ovan nämnda. Lägg därtill att Wesslan sannolikt är betydligt dyrare än Mark. Hur Carlsson/Almtorps löner balanseras mot övriga som lämnat är också en fråga..Billx skrev:Jag tror absolut att Fabian Brunnström kan vara ett namn om Mika signar med Ottawa.
Så högt verkar det som att Järlefelt&Co rankar honom. " en spelare för de 2 första kedjorna ".
Detta kombinerat med att jag upplever att våran lönebudget inte är sprängd med tanke på uteblivna löneposter i form av Nisse, Widing, Hannula och Staffan.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Han har ju helt klart fått NHL-frossa.SirDIFalot skrev:Dags för DIF att sätta en deadline snart.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... vi-se.html

Tycker dock inte att det låter så annorlunda mot förut. Fortfarande det där att han väntar på campen och han är så lycklig över hur allt har blivit och hej o hå. Det är nog bara att vänta till campen och se, jag tror att han blir kvar en säsong.SkönaDjurgårn skrev:Han har ju helt klart fått NHL-frossa.SirDIFalot skrev:Dags för DIF att sätta en deadline snart.
- DIF_Soldier
Hade jag varit Mika hade jag stannat i DIF för att försöka vinna något. Han lär inte vinna SC med det där skitgänget.
Säg den glädje som varar
- starvin_marwin
Ja, ring doktorn & skicka nån'SkönaDjurgårn skrev:Han har ju helt klart fått NHL-frossa.SirDIFalot skrev:Dags för DIF att sätta en deadline snart.
För han har babylonsjukan!
-
fan jag orkar inte bry mig om en grabben längre. Skicka honom till NHL och ersätt honom med någon annan. Tar inte Mika plats i NHL så får han väl spela AHL. Orkar inte med att man ska kunna vänta så länge tills man ser om man tar plats i ett lag och om man sen inte gör det ta för givet att man ska kunna gå tillbaka till klubben man kom ifrån. befängt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Mmm. Ta in bästa tänkbara center från AHL. Sen får Zibbe bli en bonus om han inte tar plats i Ottawa. Alternativet är att ta in Hannula, dock inte idealiskt. Idealiskt hade varit Möller. FAN! Hoppas dock rejält på Weigel och Åberg.
Off topic. Sörensen börjar ju få tuff konkurrens i Skellefte nu. Kanske skulle stannat i DIF, eh?
Off topic. Sörensen börjar ju få tuff konkurrens i Skellefte nu. Kanske skulle stannat i DIF, eh?
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
+1Pogue Mahone skrev:fan jag orkar inte bry mig om en grabben längre. Skicka honom till NHL och ersätt honom med någon annan. Tar inte Mika plats i NHL så får han väl spela AHL. Orkar inte med att man ska kunna vänta så länge tills man ser om man tar plats i ett lag och om man sen inte gör det ta för givet att man ska kunna gå tillbaka till klubben man kom ifrån. befängt.
Håller med. Vi ska inte hänga hela försäsongen på en grabb som vill lämna.
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Han är ändå ingen superspelare i dagsläget och få låna en blivande superstar några månader, som vi aldrig kommer få se i DIF igen, känns lite meningslöst. Det enda problemet är väl att han är en spelartyp som är rätt svår att ersätta.Magnutz skrev:+1Pogue Mahone skrev:fan jag orkar inte bry mig om en grabben längre. Skicka honom till NHL och ersätt honom med någon annan. Tar inte Mika plats i NHL så får han väl spela AHL. Orkar inte med att man ska kunna vänta så länge tills man ser om man tar plats i ett lag och om man sen inte gör det ta för givet att man ska kunna gå tillbaka till klubben man kom ifrån. befängt.
Håller med. Vi ska inte hänga hela försäsongen på en grabb som vill lämna.
Expert.
Jag har också tröttnat det vore bra om en deadline sattes om inget svar kommer så ta in någon annan. Som sagt han är ingen superspelare ännu men jag har hoppats på att hans stora genombrott ska ske i DIF-tröjan nästa säsong.
Jag stör mig inte så mycket på att han vill till NHL och att det kanske blir så. Det jag stör mig på är att han lovat i DIF-TV att han ska stanna och han lät mycket säker. Sen är det irriterande att DIF ska vänta till i höst och kanske få problem att hitta en lämplig ersättare.
Jag stör mig inte så mycket på att han vill till NHL och att det kanske blir så. Det jag stör mig på är att han lovat i DIF-TV att han ska stanna och han lät mycket säker. Sen är det irriterande att DIF ska vänta till i höst och kanske få problem att hitta en lämplig ersättare.
- SirDIFalot
Precis så.Jonas1891 skrev:Jag har också tröttnat det vore bra om en deadline sattes om inget svar kommer så ta in någon annan. Som sagt han är ingen superspelare ännu men jag har hoppats på att hans stora genombrott ska ske i DIF-tröjan nästa säsong.
Expert.
Som jag hävdat i nån annan tidigare post: Det är först och främst agenten som ska pryglas i detta. Där finns den enskilt absolut största påtryckaren - och tacka fan för det - vem vill inte vara agenten som tar fram näste Gigant?! men jag är smått äcklad över hanteringen av våra unga spelare. Klart de ska spela NHL om de är bra nog men det ska inte plockas ungtuppar som knappt börjat raka sig. Låt dem bidra till den inhemska ligan liiite innan. Det gynnar alla parter i slutändan tror jag. Vår liga blir bättre och produkterna vi lämnar ifrån oss kommer att vara bättre. De enda som förlorar på detta är väl agenterna (som inte får sålt lika många spelare per år) och NHL som får betala mycket mer per spelare.Jonas1891 skrev:Jag har också tröttnat det vore bra om en deadline sattes om inget svar kommer så ta in någon annan. Som sagt han är ingen superspelare ännu men jag har hoppats på att hans stora genombrott ska ske i DIF-tröjan nästa säsong.
Aja, jag är hur som helst grymt sugen, mer sugen än på många år faktiskt, på den stundande säsongen! Av flera skäl!

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag håller med till fullo! Agenten verkar mest tänka på sin egen vinning och inte Mikas. Jag tror helt klart att det vore nyttigt för Mika att bli starkare och få mer erfarenhet ett år till i DIF-tröjan.Magnutz skrev:Som jag hävdat i nån annan tidigare post: Det är först och främst agenten som ska pryglas i detta. Där finns den enskilt absolut största påtryckaren - och tacka fan för det - vem vill inte vara agenten som tar fram näste Gigant?! men jag är smått äcklad över hanteringen av våra unga spelare. Klart de ska spela NHL om de är bra nog men det ska inte plockas ungtuppar som knappt börjat raka sig. Låt dem bidra till den inhemska ligan liiite innan. Det gynnar alla parter i slutändan tror jag. Vår liga blir bättre och produkterna vi lämnar ifrån oss kommer att vara bättre. De enda som förlorar på detta är väl agenterna (som inte får sålt lika många spelare per år) och NHL som får betala mycket mer per spelare.Jonas1891 skrev:Jag har också tröttnat det vore bra om en deadline sattes om inget svar kommer så ta in någon annan. Som sagt han är ingen superspelare ännu men jag har hoppats på att hans stora genombrott ska ske i DIF-tröjan nästa säsong.
Aja, jag är hur som helst grymt sugen, mer sugen än på många år faktiskt, på den stundande säsongen! Av flera skäl!
Jag längtar också något enormt efter säsongsstarten

Såg niklas kronwall i sthlm idag med resväskor. Förmodligen hemma på lite semester. Hur ser det ut med hans kontrakt?