Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Har vi inte tillräckligt med bredd? Spelare som Alvarez, Runken och Heinerö kommer få sitta på läktaren nu för typ likvärdiga spelare. Varför kunde vi inte suttit lugnt i båten bara?
ciirree

Inlägg av ciirree »

Asså vad menar dem med detta:

"Marcus Nilson, som återvänder till Djurgården efter två och ett halvt år i HV 71, har spelat center så sent som under hösten i SHL och har även gjort det i Djurgården tidigare.
Det kan bli så att 36-årige Nilson, som gör sin första träning i sin nygamla klubb på tisdagskvällen med Djurgårdens juniorer, får göra det igen."

Fattar inte. Vadå träna med juniorerna?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Sinnessjukt dock att vi fortsätter värva bredd istället för att ta upp juniorer. Börjar tro att det är Säckens påhitt. Han är så jävla gamla skolan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Tobias Hage(?) klar.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... hage-klar/

Även sunt att man ger upp den perfekta centern om en sådan inte finns. Viktigt med spets nu bara. Skulle nöja mig med en utpräglad målskytt.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... scirkusen/
Helt rätt att satsa på en spelare i den åldern med potential.
Kan han förutom att vara "svensk" och "center" också bli "klassisk" är det väl precis vad K-G letat efter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av JohanPez »

ciirree skrev:Asså vad menar dem med detta:

"Marcus Nilson, som återvänder till Djurgården efter två och ett halvt år i HV 71, har spelat center så sent som under hösten i SHL och har även gjort det i Djurgården tidigare.
Det kan bli så att 36-årige Nilson, som gör sin första träning i sin nygamla klubb på tisdagskvällen med Djurgårdens juniorer, får göra det igen."

Spekulerar bara men kanske hade A-laget inte en istidsträning förrän i morgon och då är det ju inte så konstigt om man vill låta honom köra så mycket som möjligt. Tror inte det är något att hänga upp sig på.

Edit: I Expressens artikel om Hage framgår det att det var isträning för A-laget i dag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av JohanPez den 2015-01-13 11:58:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Sinnessjukt dock att vi fortsätter värva bredd istället för att ta upp juniorer. Börjar tro att det är Säckens påhitt. Han är så jävla gamla skolan.
Jag tror att man gett upp att få behålla J20-spelare med talang upp i A-laget. Man fostrar juniorer, ser dem flyga iväg och plockar sedan de bästa 23-åringarna som aldrig kom iväg till A-laget. Man bygger långsiktigt ett lag bestående av spelare 25-30 bast, istället för att varje år åderlåtas på sina bästa 20-åringar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Sinnessjukt dock att vi fortsätter värva bredd istället för att ta upp juniorer. Börjar tro att det är Säckens påhitt. Han är så jävla gamla skolan.
Kan tycka det är vettigt om det är över nästa år också. Kanske en ersättare för Honken isf.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jockes första officiella sportchefsvärvning?

Djurgårdens lagkapten Joakim Eriksson berättar att han har lite koll på Tobias Hage.
– Jag har bara sett honom på Viaplay några gånger när Almtuna har spelat i allsvenskan. Det är en ganska mångdimensionell spelare, tycker jag. Han går att användas dels som center, dels som vänster- eller högerforward, säger Eriksson till SportExpressen.se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
#10 skrev:Tycker det värkar lite intressant när ledningen säger att "bara för att en spelare är ute på marknaden så betyder det inte att man kan ge sig in i en budgivning", agentjävlarna styr nog fan så mycket mer än jag trodde.
Nja spelarna själva kan ju ha ett och annat att säga om saken också. Man vill gärna spela med gamla bekantingar, kanske gemensamma vänner eller med fruar som kommer bra överens osv.
Tränaren och ledarstaben är ju otroligt viktig, är det folk som man känner sedan tidigare och har haft en bra relation med så är det ju ett plus och i andra fall kan det vara katastrof.
Sen finns det ju alltid önskemål om vilka klubbar som är intressanta. Högprofilsspelare kommer ju kanske inte direkt att söka sig till Leksand eller Modo ute i obygden med kvalspelet som nafsar i nacken om inte lönen är ett riktigt legoknektsarvode på kort tid.

Andelen spelare som kan tänka sig att gå in och spela strukturerat för en halvrisig lön i Djurgården är nog begränsade.
Och så har det varit under en väldigt lång tid nu. Kan inte komma på senaste toppspelaren vi vann dragkampen om (om man räknar bort tidigare Djurgårdsspelare).
Samme kanske någon tänker, men han faller in över spelare vi slapp konkurrens över genom att han bestämt sig för att flytta hem och bo i närområdet för att vara med familjen.

Kanske det var Ossi som var den senaste?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree

Inlägg av ciirree »

JohanPez skrev:
ciirree skrev:Asså vad menar dem med detta:

Spekulerar bara men kanske hade A-laget inte en istidsträning förrän i morgon och då är det ju inte så konstigt om man vill låta honom köra så mycket som möjligt. Tror inte det är något att hänga upp sig på.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag reagerade lite mer på "kanske... får göra det igen" när artikeln inte ens handlar om Nilson egentligen. Den handlar ju om hur man går vidare.

Så sjukt besviken på Hage värvningen. Visst om man hade gjort den inför nästa då man släppt några som vi har nu. Men varför i hela friden göra en till allsvensk värvning?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Så de har bytt riktning från en toppcenter till en målskytt! Värvar Hage för att ändå få in en till center, hoppas han va riktigt billig och vi får en världsklassforward då!
Riktnr08

Inlägg av Riktnr08 »

Bom bom och Widing var väl ändå några som drog i men vi fick. Dom var ju efter Ossi.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Jockes första officiella sportchefsvärvning?

Djurgårdens lagkapten Joakim Eriksson berättar att han har lite koll på Tobias Hage.
– Jag har bara sett honom på Viaplay några gånger när Almtuna har spelat i allsvenskan. Det är en ganska mångdimensionell spelare, tycker jag. Han går att användas dels som center, dels som vänster- eller högerforward, säger Eriksson till SportExpressen.se.
Känner mig lugn när Jocke uttalat sig. Litar på allt den mannen säger. Tror det är sådana spelare vi ofta kommer se värvas i framtiden. Unga spelare strax under de bästa i allsvenskan. Det känns dessutom vettigt. De är inte tillräckligt bra för att dra vidare och blir inga priskrig där priserna drar iväg så mycket som typ med Zaar och andra unga toppspelare i allsvenskan.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Vilket skämt den här föreningen är. Fattas bara att Jocke blir sportchef med så tror jag vi är helt dömda att sluta likadant som gnaget.
Avgå Jocke.
Tanne Jauer

Inlägg av Tanne Jauer »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Jockes första officiella sportchefsvärvning?

Känner mig lugn när Jocke uttalat sig. Litar på allt den mannen säger. Tror det är sådana spelare vi ofta kommer se värvas i framtiden. Unga spelare strax under de bästa i allsvenskan. Det känns dessutom vettigt. De är inte tillräckligt bra för att dra vidare och blir inga priskrig där priserna drar iväg så mycket som typ med Zaar och andra unga toppspelare i allsvenskan.
Risken är dock att dessa spelare slutar med stjärnor som Deilert, Alvarez, Rundqvist mfl..
Låst