Håller med till 100%. Skulle verkligen vara katastrof att honom kvar i laget med ES lön, mest för den demoraliserande aspekten snarare än den ekonomiska som i och för sig skulle vara ytterligt betungande för klubben och förmodligen skulle påverka valet av en kvalitetsback och målvakt. Pengarna skulle helt enkelt inte räcka till. Problemet som jag ser det är att det är lika betungande att köpa ut honom = samma summa om jag har fattat det hela rätt. Är det så eller kommer DIF billigare undan i så fall? Herregud vilken soppa det verkar vara. Hoppas ändå på en positiv lösning på problemet, om det överhuvudtaget existerar vilket ingen med säkerhet vet.Salas skrev:Stämmer det att Mackans kontrakt inte går att bryta och att Mackan vägrar, så får vi givetvis försöka köpa ut honom omedelbart. Att ha honom kvar i laget bland spelare som gått ner i lön för att hjälpa Djurgården tillbaka är fullkomligt orimligt, det hade förstört våra chanser att gå upp redan innan säsongen startat. För stämmer det hela och att Mackan får spela och träna med laget, så kommer han ha varenda åskådare emot sig i vilken hall han än spelar i kommande säsong. Jag kan inte heller tänka mig att en omotiverad och trött Mackan kommer få någon respekt av övriga i laget, så det kommer kort och gott sluta i katastrof om han blir kvar med sin skyhöga lön som han inte ens är i närheten av att vara förtjänt av.
Jag hoppas in i det sista att Mackan ändrar sig och sänker lönen, men om inte så kan han dra och suga ut pengar ur föreningen som han "älskar", för att någon sådan spelare, om ryktena och spekulationerna stämmer, ska inte spela med en allsvensk förening som strävar efter att ta sig tillbaka med hjälp av ett stort hjärta och underbetalda spelare.
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
- Lucky Luke
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg
- Lucky Luke
Senaste ryktet om Nils Andersson och DIF på Mrmadhawk. Jag undrar vad som hände med ryktet om Mario Scalzo?
http://mrmadhawk.se/2012/june/glimmenva ... ml#comment
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det ryktet från fortfarande kvar antar jag... ? Eller?Lucky Luke skrev:Senaste ryktet om Nils Andersson och DIF på Mrmadhawk. Jag undrar vad som hände med ryktet om Mario Scalzo?
Expert.
-
Inget fel på Nils Andersson men Scalzo känns ju otroligt mycket mer intressant. Meritmässigt en riktig klassback. Nils Andersson är trots allt ett rätt osäkert kort även om han säkert håller bra allsvensk klass.
- John Terry
- Djurgården Hockey
En vild gissning, obs gissning, är att Challe kanske tänker så att han inte vill riskera en massa pengar på utländska "nishade" backar. Har ju varit så där de senare åren med spelare som varit väldigt ensidiga, Boumedienne, Klubertanz exempelvis.
Jag skulle inte bli förvånad om man tänker så att man vill att spelaren skall vara lite mer mångsidig och ett säkrare kort även om absoluta spetsen blir sämre. Där kan det vara så att Nils Andersson känns som en bättre värvning då han dessutom är utvecklingsbar fortfarande. Är det så att man tänker på det här sättet så kan jag köpa det till viss del.
Samtidigt så verkar såklart Scalzo som en back med mycket större offensiva kvaliteter än Nils. Men det kan vara så att man ser stor potential i Kim Lennhammar exempelvis och att Timmy Pettersson ska få stort förtroende i numerärt överläge. Sen ska vi inte glömma att David Lidström är en ren "PP-back".
Jag skulle inte bli förvånad om man tänker så att man vill att spelaren skall vara lite mer mångsidig och ett säkrare kort även om absoluta spetsen blir sämre. Där kan det vara så att Nils Andersson känns som en bättre värvning då han dessutom är utvecklingsbar fortfarande. Är det så att man tänker på det här sättet så kan jag köpa det till viss del.
Samtidigt så verkar såklart Scalzo som en back med mycket större offensiva kvaliteter än Nils. Men det kan vara så att man ser stor potential i Kim Lennhammar exempelvis och att Timmy Pettersson ska få stort förtroende i numerärt överläge. Sen ska vi inte glömma att David Lidström är en ren "PP-back".
- -daniel-
Förstår vad du menar, men jag vet inte om jag tycker Boumedienne går in under den kategorin riktigt (sen är han inte utländsk men det är en annan femmaJohn Terry skrev:En vild gissning, obs gissning, är att Challe kanske tänker så att han inte vill riskera en massa pengar på utländska "nishade" backar. Har ju varit så där de senare åren med spelare som varit väldigt ensidiga, Boumedienne, Klubertanz exempelvis.

Jag tror dock personligen det hela helt och hållet är en pengafråga... tror inte man vill ingå kontrakt med någon "dyr" spelare innan man rett ut soppan med Marcus Nilson och hans agent. Eftersom man helt enkelt inte vet vilken kvarvarande värvningsbudget man har att röra sig med i nuläget.
Har Scalzo dubbelpass? Annars kanske en icke-EU målvakt är på gång in?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Jag tycker nog Bom-Bom gjorde sig ett namn av att vara en ren offensiv back och inte så mycket mer. Sen det där med utländska spelare hörde egentligen inte dit och det borde jag tagit bort dock. Det var mer en reflektion över att alla lag prompt ska ha en nordamerikansk pp-back numer.-daniel- skrev:Förstår vad du menar, men jag vet inte om jag tycker Boumedienne går in under den kategorin riktigt (sen är han inte utländsk men det är en annan femmaJohn Terry skrev:En vild gissning, obs gissning, är att Challe kanske tänker så att han inte vill riskera en massa pengar på utländska "nishade" backar. Har ju varit så där de senare åren med spelare som varit väldigt ensidiga, Boumedienne, Klubertanz exempelvis.
Samtidigt så verkar såklart Scalzo som en back med mycket större offensiva kvaliteter än Nils. Men det kan vara så att man ser stor potential i Kim Lennhammar exempelvis och att Timmy Pettersson ska få stort förtroende i numerärt överläge. Sen ska vi inte glömma att David Lidström är en ren "PP-back".).
Jag tror dock personligen det hela helt och hållet är en pengafråga... tror inte man vill ingå kontrakt med någon "dyr" spelare innan man rett ut soppan med Marcus Nilson och hans agent. Eftersom man helt enkelt inte vet vilken kvarvarande värvningsbudget man har att röra sig med i nuläget.
- -daniel-
Som sagt så förstod jag vad du menar, men håller inte riktigt med om Bombom. Tycker han är en tvåvägs back faktiskt...väldigt stark i närkampspelet och sådär lite småful som bara vissa defensiva backar lyckas vara. Sen kanske hans främsta kvalitéer ligger i det offensiva men känns fel att nämna honom som en offensiv back i mitt tycke. Problemet med honom i övrigt är bara att han håller en åt helvetes för låg lägsta nivå och slarvar enormt. I sina bästa stunder har han definitivt kvalitéer att spela i NHL. I sina sämsta är det väl Division 2 nivå.John Terry skrev:Jag tycker nog Bom-Bom gjorde sig ett namn av att vara en ren offensiv back och inte så mycket mer. Sen det där med utländska spelare hörde egentligen inte dit och det borde jag tagit bort dock. Det var mer en reflektion över att alla lag prompt ska ha en nordamerikansk pp-back numer.-daniel- skrev:Förstår vad du menar, men jag vet inte om jag tycker Boumedienne går in under den kategorin riktigt (sen är han inte utländsk men det är en annan femmaJohn Terry skrev:En vild gissning, obs gissning, är att Challe kanske tänker så att han inte vill riskera en massa pengar på utländska "nishade" backar. Har ju varit så där de senare åren med spelare som varit väldigt ensidiga, Boumedienne, Klubertanz exempelvis.
Samtidigt så verkar såklart Scalzo som en back med mycket större offensiva kvaliteter än Nils. Men det kan vara så att man ser stor potential i Kim Lennhammar exempelvis och att Timmy Pettersson ska få stort förtroende i numerärt överläge. Sen ska vi inte glömma att David Lidström är en ren "PP-back".).
-
Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.
Tror att han är Italienare och Amerikan.Steef skrev:Har Scalzo dubbelpass? Annars kanske en icke-EU målvakt är på gång in?
Jag ser ett mönster...
- SirDIFalot
Då är det svårt att spela VM för KanadaHomeOfSvenTumba skrev:Tror att han är Italienare och Amerikan.Steef skrev:Har Scalzo dubbelpass? Annars kanske en icke-EU målvakt är på gång in?

Han är dubbelpassare dock, ja.
http://www.hockeysverige.se/article/132 ... alternativ
Fan vad jag önskar att vi hade tagit Rensfeldt istället för Tim

Expert.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Ja så är det absolut, jag bara ser det som en egenskap som är en brist hos en back som även är bra defensivt. Lägsta nivån i positionspel och i spelet med puck är något som måste vara högre i min mening om man ska tituleras tvåvägsback. Så vi tycker nog ungefär lika bara att jag väger in vissa saker och du andra-daniel- skrev:Som sagt så förstod jag vad du menar, men håller inte riktigt med om Bombom. Tycker han är en tvåvägs back faktiskt...väldigt stark i närkampspelet och sådär lite småful som bara vissa defensiva backar lyckas vara. Sen kanske hans främsta kvalitéer ligger i det offensiva men känns fel att nämna honom som en offensiv back i mitt tycke. Problemet med honom i övrigt är bara att han håller en åt helvetes för låg lägsta nivå och slarvar enormt. I sina bästa stunder har han definitivt kvalitéer att spela i NHL. I sina sämsta är det väl Division 2 nivå.John Terry skrev:Jag tycker nog Bom-Bom gjorde sig ett namn av att vara en ren offensiv back och inte så mycket mer. Sen det där med utländska spelare hörde egentligen inte dit och det borde jag tagit bort dock. Det var mer en reflektion över att alla lag prompt ska ha en nordamerikansk pp-back numer.-daniel- skrev:Förstår vad du menar, men jag vet inte om jag tycker Boumedienne går in under den kategorin riktigt (sen är han inte utländsk men det är en annan femmaJohn Terry skrev:En vild gissning, obs gissning, är att Challe kanske tänker så att han inte vill riskera en massa pengar på utländska "nishade" backar. Har ju varit så där de senare åren med spelare som varit väldigt ensidiga, Boumedienne, Klubertanz exempelvis.

- Fiskmaesen
Vad är det senaste kring Ante?!
- -daniel-
Japp, då är det bara en definitionsfråga.John Terry skrev:
Ja så är det absolut, jag bara ser det som en egenskap som är en brist hos en back som även är bra defensivt. Lägsta nivån i positionspel och i spelet med puck är något som måste vara högre i min mening om man ska tituleras tvåvägsback. Så vi tycker nog ungefär lika bara att jag väger in vissa saker och du andra

Jag är osäker om det kommit nya rykten efter detta, men tydligen så skulle en comeback endast vara möjlig om DIF höll sig kvar i ES... http://nyheter24.se/sport/hockey24/elit ... r-sig-kvarFiskmaesen skrev:Vad är det senaste kring Ante?!
Återstår dock att se om Antes djurgårdshjärta ändå får sista ordet.
Victory is sweetest when you've known defeat.