Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
janne08

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av janne08 »

Det verkar helt uppenbart att Mackans kontrakt skiljde sig avsevärt från de andra spelarna.
HA klausulen med eventuell omförhandling av kontraktet verkar ha skapat problem för DIF.
Det vi vet (den info vi fått) är att spelarna fått kraftigt sänkta löner.
Man skulle ju kunna tänka sig att den klausulen om omförhandling av kontraktet är bortstruken i Mackans kontrakt. vilket i så fall betyder att DIF får betala.

Å ena sidan vill DIF säkert ha honom kvar men till minst en halverad lön.
Å andra sidan vill Mackan säkert inte spela i HA efter som han själv anser att han är för bra och definitivt inte men en halverad lön.
Men i dagsläget finns ingen klubb som är beredd att slänga upp ca 300.000 kr/mån för en spelare som klart underpresterat och dessutom är något till åren.

Om det skulle förhålla sig så att DIF är tvungen att betala Mackans lön så är det bara att betala, har DIF klantat sig vid kontraktsförhandlingen så är det bara att bita i det sura äpplet.

Om Mackan har rätt till den lön han hade i kontraktet varför skulle han avstå från pengarna vi vet ju alla att Mackan ser om sitt hus då tänker jag på förra gången, när han inte ville skriva på för DIF utan stack till USA för att försöka ta en plats i NHL den gången kom han krypande tillbaka till DIF med svansen mellan benen.

Om han har några liknande planer denna gången kommer i alla fall jag att hålla tummarna och hoppas att han får en plats i vilken liga som helst! och gärna långt bortanför Uralbergen.

Over and out
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

starvin_marwin skrev:
sensei skrev: Vad är det för fel på fox news nu då?
http://graphics2.snopes.com/media/graphics/toolooz.jpg
En photoshoppad screenshot, som dessutom är gjort så att det skall vara helt solklart för alla att det är ett skämt -- använder du som intäkt för att nyhetskanalen saknar trovärdighet? Dessutom ligger ju hela artikeln på samma url :)

Tänk på att alla inte förstår humor. Här är den riktiga länken:

http://www.snopes.com/media/goofs/toolooz.asp
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av starvin_marwin »

sensei skrev:
starvin_marwin skrev:
http://graphics2.snopes.com/media/graphics/toolooz.jpg
En photoshoppad screenshot, som dessutom är gjort så att det skall vara helt solklart för alla att det är ett skämt -- använder du som intäkt för att nyhetskanalen saknar trovärdighet? Dessutom ligger ju hela artikeln på samma url :)

Tänk på att alla inte förstår humor. Här är den riktiga länken:

http://www.snopes.com/media/goofs/toolooz.asp
Jag är fullt införstådd med att den är fake! (bilden kommer som sagt från snopes.com), jag trodde att du själv var sarkastisk när du frågade vad som var fel med Fox News och postade då länken för att bygga vidare på det hela, var något långsökt kanske? :D

Edit: sorry för OT.
Användarvisningsbild
Lucky Luke

Inlägg av Lucky Luke »

Hannu Pikkarainen är fortfarande utan klubb. Skulle det kunna vara något för DIF tror ni? Han verkar producera ganska bra i alla fall. PP back?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7401
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

[/quote]

Du måste väl skämta nu va? Fox News förmedlar inte nyheter - de rapporterar en partisk ideologi.
De är så otroligt obildade att det är skrämmande. Bill O'Reilly är en hälsofara.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Backstabtraitor skrev:
benganfs skrev:"Silly Season: Nu gör rykten gällande att yttligare en back är på väg in i Djurgården. Denna gång ska det handla om Växjös Nils Andersson. Stämmer detta så är backsidan klar i Djurgården och nu väntar vi på en eller två målvakter. Det skulle även behövas en center till och när det gäller Ottosson så vill inte Challe uttala sig. Så jag är tveksam till att Ottosson kommer till spel nästa säsong" hockey pappan" som jag ser så känns det sådär faktiskt vet knappt vad lilla nils har åstadkommit i lilla växjö var han ordinarie spelare i växjö? och gällande otto tkr jag de är förjävligt.

edit han verkar inte så offensiv http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10516
Börjar ta Challe på mer och mer allvar, Otto kommer underprestera ifall han signar på för ett sista år, detsamma gäller Nilson, tro mig.
När det gäller Ottosson är jag säker på att han kommer att leverera om han skriver på. Det är nog där knuten sitter just nu. Är motivationen tillräckligt hög och kroppen tillräckligt frisk för ännu en säsong?

Personligen bedömer jag det vara 70/30 (baserat bara på löst snack och känsla) till vår fördel att Otto skriver på.

Jag kan dock vara mer skeptiskt inställd till sannolikheten att Mackan levererar på top om han mot förmodan signar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
antonlennde

Inlägg av antonlennde »

Lucky Luke skrev:Hannu Pikkarainen är fortfarande utan klubb. Skulle det kunna vara något för DIF tror ni? Han verkar producera ganska bra i alla fall. PP back?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7401
Hannu Pikkarainen kommer knappast gå till HA, även om han inte varit suverän de senaste åren kommer han ändå få bra mkt bättre erbjudanden än av DIF i Svenska andra ligan.
benganfs

Inlägg av benganfs »

va hände med mario scalzo???
Rogga

Inlägg av Rogga »

Skulle det vara så att mackans kontrakt gäller så är det väl inte värre än att man avskedar honom för att han underpresterar? Det händer ju ibland att spelare får sparken för att dom inte presterar, och ska mackan prestera i paritet med en lön på runt 300 000 så måste han ju ha ett snitt på ~3 poäng/match...
mb81

Inlägg av mb81 »

Rogga skrev:Skulle det vara så att mackans kontrakt gäller så är det väl inte värre än att man avskedar honom för att han underpresterar? Det händer ju ibland att spelare får sparken för att dom inte presterar, och ska mackan prestera i paritet med en lön på runt 300 000 så måste han ju ha ett snitt på ~3 poäng/match...
Inte så enkelt! Om man sparkar nån med gällande kontrakt måste man komma överens om en deal med spelaren. Om mackan nu ska hävda att kontraktet ska gälla och inte går till en annan klubb kommer han ju inte gå med på bryta kontraktet gratis. Där snackar vi nog att vi får köpa ut honom för miljonbelopp och det kommer aldrig ske!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev:

Du måste väl skämta nu va? Fox News förmedlar inte nyheter - de rapporterar en partisk ideologi.
De är så otroligt obildade att det är skrämmande. Bill O'Reilly är en hälsofara.
Nej, nyhetsaspekten i Fox News är inte politiskt bunden eller på annat sätt vinklad.

Däremot så är många av de kommentatorerna och värdarna för showerna (t ex Huckabee) i regel konservativa, vilket kanske är vad du menar? Jag vet inte varför folk blir så irriterade över att det just är konservativa shower som för en gångs skull är framgångsrika och duktiga. Jag sitter inte och svär över socialdemokratiska nyheter som jag läser varje dag.

Jag har läst alla O'Reillys böcker och tycker att han är en intressant faktor i nyhetsvärlden. Har dock tyvärr inte möjlighet att se hans program då jag inte har Fox News varken i Florida eller Sverige.

För övrigt har jag "hört" att Murdoch donerar mest pengar till Demokraterna men jag saknar tyvärr källa på det.

Edit: Quotes blev uppfuckade
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Rogga

Inlägg av Rogga »

mb81 skrev:
Rogga skrev:Skulle det vara så att mackans kontrakt gäller så är det väl inte värre än att man avskedar honom för att han underpresterar? Det händer ju ibland att spelare får sparken för att dom inte presterar, och ska mackan prestera i paritet med en lön på runt 300 000 så måste han ju ha ett snitt på ~3 poäng/match...
Inte så enkelt! Om man sparkar nån med gällande kontrakt måste man komma överens om en deal med spelaren. Om mackan nu ska hävda att kontraktet ska gälla och inte går till en annan klubb kommer han ju inte gå med på bryta kontraktet gratis. Där snackar vi nog att vi får köpa ut honom för miljonbelopp och det kommer aldrig ske!
Är det verkligen så? :?: Blev Boumedienne också utköpt från sittkontrakt? Om det stämmer är det uppenbart helt kravlöst att spela hockey i Sverige, man kan inte få sparken om man inte presterar eller bli uppsagd om det går dåligt för klubben. Om mackan inte tränar med klubben så kan han ju knappast uppfylla sin del av kontraktet?
Användarvisningsbild
supreme

Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Inlägg av supreme »

Rogga skrev:
mb81 skrev:
Är det verkligen så? :?: Blev Boumedienne också utköpt från sittkontrakt? Om det stämmer är det uppenbart helt kravlöst att spela hockey i Sverige, man kan inte få sparken om man inte presterar eller bli uppsagd om det går dåligt för klubben. Om mackan inte tränar med klubben så kan han ju knappast uppfylla sin del av kontraktet?
Nej, Boumedienne var den drivande i frågan om att han skulle lämna klubben, alltså var det inte frågan om att köpa ut honom. Man avslutade kontraktet i förtid.
mb81

Inlägg av mb81 »

Rogga skrev:
mb81 skrev:
Om man väl spelar matcherna och är på träningarna så är det nog rätt svårt att hävda kontraktbrott vilket som jag förstår det är enda sättet att "få sparken" utan att behöva en deal spelare och klubb emellan.

Ändå lite intressant om han nu hävdar att kontraktet gäller, då ska han ju träna med oss också om nu klubben skulle kräva det.

Tror man jobbar på en lösning med annan klubb just nu. Modo känns väl lite ktuellt då de förlorat mycket kvalitet på forwardssidan. Kanske blev mindre chans nu när Nagy värvades.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Stämmer det att Mackans kontrakt inte går att bryta och att Mackan vägrar, så får vi givetvis försöka köpa ut honom omedelbart. Att ha honom kvar i laget bland spelare som gått ner i lön för att hjälpa Djurgården tillbaka är fullkomligt orimligt, det hade förstört våra chanser att gå upp redan innan säsongen startat. För stämmer det hela och att Mackan får spela och träna med laget, så kommer han ha varenda åskådare emot sig i vilken hall han än spelar i kommande säsong. Jag kan inte heller tänka mig att en omotiverad och trött Mackan kommer få någon respekt av övriga i laget, så det kommer kort och gott sluta i katastrof om han blir kvar med sin skyhöga lön som han inte ens är i närheten av att vara förtjänt av.

Jag hoppas in i det sista att Mackan ändrar sig och sänker lönen, men om inte så kan han dra och suga ut pengar ur föreningen som han "älskar", för att någon sådan spelare, om ryktena och spekulationerna stämmer, ska inte spela med en allsvensk förening som strävar efter att ta sig tillbaka med hjälp av ett stort hjärta och underbetalda spelare.
Låst